De laatste tijd worden van mijn xm linksvoor de wielbouten warm. De remmen heb ik laten nakijken bij de garage en ondanks dat ze geen aanslijten hebben kunnen ontdekken, schoongemaakt en weer inelkaar gezet. Helaas worden de wielbouten (de lange chrome) warm na een rit van meer dan 10 kilometer. Wat kan een andere oorzaak zijn dan het het niet loskomen van de remklauw. (dat is dus niet aan de orde omdat de schijf niet heet is geweest en de beruchte blauwe kleur zou krijgen) De garage denkt aan het vervangen van de hele constructie van de remmerij. Voor ik daar serieus over na ga denken even ruggespraak met jullie als ervaringsdeskundigen.
Zweven is leven
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Welke velgen heb je en hoe lang zijn de bouten? Weet je zeker dat deze bij deze velg horen?
Wellicht zijn ze te lang? Hoe voel je overigens dat alleen die bouten warm zijn?
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Er moet meer dan alleen de bouten heet zijn. Is de remschijf warmer dan aan de andere kant? Loopt het wiel mooi vrij? En wat is warm? Iets warm heb je al snel.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Ik zou je bouten eens vergelijken met het andere wiel voro ( of de achterwielen) dat niet warm word. Best mogelijk dat je stiekum net even te lange bouten hebt, maar dat zou je dan eigenlijk ook moeten horen denk ik.
Simpelste zou zijn om de bouten allen te swappen met de andere kant en kijken of je warmte probleem dan mee gaat.
Kan je garage beredeneren waarom de gehele remmerij constructie moet worden vervangen ? Ik vermoed van niet en het klinkt me als een “geen idee wta het is maar zo kan ik er wel aan verdienen oplossing.
Niet doen dus, zeker niet als hij niet duidelijk kan aangeven waarom.
Je haalt me de woorden uit de mond Gomp
XM TCT Ambiance`94
Niet aan je rem schijven voelen als je net gereden hebt krijg je hele grote blaren van op je vingers.
Rem schijven kunnen zeer heet worden tijdens het rijden(remmen) . Ze zitten tussen je wielnaaf en velg geklemt door je wiel bouten die dus daardoor ook warm worden. Beide zijden zouden dus wel evenwarm moeten zijn. Hoe warm hangt af van het traject wat je gereden hebt.
Na wat gedoe en nog een keer checken of de remklauwen loskomen, is er een nieuwe remklauw gemonteerd. ‘t Kost wat, maar dan is het probleem verholpen. Afgelopen zondag heerlijk getoerd met de XM club en geen verhitting meer. Dit topic kan wat mij betreft gesloten worden.
Zweven is leven