Hallo,
Sinds een tweetal weken heb ik eMyWay in mijn nieuwe Citroen C4 Picasso; ik ben er dus nog niet helemaal op ‘los’. Hiervoor werkte ik met IGO8. Voor zover ik weet komen beide stukken software van een bedrijf met de naam NNG. Als dat inderdaad zo is, dan is eMyWay een toch wel erg gestripte versie van IGO8.
Wat mis ik:
1) Een waarschuwing als de toegestane snelheid wordt overschreden. Flitspalen interesseren me niet zo; ik wil gewoon niet te hard rijden. Een eenvoudige dubbele blieb zou genoeg zijn. Het hoeft echt geen taalafhankelijke gesproken tekst te zijn.
2) Verbonden met 1), maximum toegestane snelheid aanduiding voor alle wegen; niet alleen voor doorgaande wegen. Te hard rijden in een 30 km zone is wellicht gevaarlijker dan op een 120 km weg.
3) De mogelijkheid een naam te geven aan ingegeven en opgeslagen adressen en coördinaten paren. Aan plaatsnamen of coördinaten in de lijst heb ik niet veel.
4) Decimalen bij de ingave van coördinaten; nu is er nodeloze onnauwkeurigheid.
5) Rijstroken aanduiding en de blauwe richtingsborden op het display.
6) De mogelijkheid zelf een POI rubriek met eigen POI’s vanaf de USB stick te kunnen toevoegen.
Verder zouden de stemmen wat vrolijker kunnen zijn, maar dat is een kwestie van smaak.
Tenslotte kamp ik met een probleem: de adressen op mijn HTC-HD2 kunnen wel worden gebruikt om te bellen, maar niet om te navigeren. Die lijst blijft leeg. Mijn Citroen dealer onderzoekt dit momenteel.
Ben ik te veeleisend of zijn er gebruikers van eMyWay die mijn mening delen?
Harry
Harry, er is een uitgebreid (e)myway topic.
Graag daar je bericht posten.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewforum/3/
De twee bovenste.