1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ombouw jumper camper
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 02 juli 2012 04:29 PM

Mijn ouders hebben een lage en korte citroen jumper en overwegen ombouw naar camper.
uiteraard zal er voor ombouw een vouwdak noodzakelijk zijn.
Daarnaast willen ze de losse stoelen van de dubbele cabine graag weer willen hergebruiken als 2 of 3 persoon bankje naar achteren toe.

Wie ow wie heeft ombouwtips voor dit type jumper. Foto’s van het interieur zijn natuurlijk nog beter voor de beeldvorming Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 juli 2012 08:20 PM
  [ # 1 ]

goed forum over campers zelfbouw: campertechniek.eu

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 juli 2012 08:38 PM
  [ # 2 ]

kijk eens bij reimo op de site. leveren veel voor zelfbouw campers.

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 03 juli 2012 10:47 AM
  [ # 3 ]

Dank voor beide reacties.

Ik ga me erin verdiepen. Zodra de klus begint zal ik af en toe wel het één en ander posten.
Ideeën, tips en foto’s zijn natuurlijk altijd welkom

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 juli 2012 08:31 AM
  [ # 4 ]

Tip;
http://www.dubbelecabinecamper.nl/

SCA en Reimo leveren hefdaken.
Het is echt een leuke klus.
Hoeveel laadvloerlengte heeft een Jumper L1H1?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 04 juli 2012 02:15 PM
  [ # 5 ]

Het lijkt me ook zeker een leuke klus. En met behoud van een aantal stoelen nog ideaal inzetbaar voor het meenemen van extra personen.
Laadvloerlengte achter de voorstoelen is een meter of 2,7? Althans even gespiekt bij de nieuwe jumpers.
http://www.citroen.nl/Resources/Content//NL/Brochures/PrijslijstenVU/Jumper_prijslijst.pdf

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 juli 2012 08:08 PM
  [ # 6 ]

Ik zou aan de indeling van VW westfalia denken als ik een laadvloerlengte heb van 2,7 meter, zie bijlage.

Afbeelding Bijlagen
P27VanagonCamperLayout.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 05 juli 2012 02:35 PM
  [ # 7 ]

Bedankt Maurice!

Aan een soortgelijke indeling zoals de VW zat ik ook te denken.Nog even bedenken of ik dan ook de originele stoelen kan behouden en kan neerklappen dan wel wijzigen in een slaapbank.
Ik heb bij reimo een katalogus besteld dus kan eens rustig neuzen wat mogelijk is kwa kasten, hefdaken en gekkigheden.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 juli 2012 03:09 PM
  [ # 8 ]

Ik denk persoonlijk dat je dat niet moet willen…

Lekker de ori. stoelen voorin laten, evenuteel aangevuld met draaiplateaus.

Voor het bed achterin zijn mooie scharnieren te koop waarbij je in één handomdraai het bed tot een bank omklapt.
De scharnieren laten ook een matrasdikte van plm 10-15 cm toe, ook wel fijn.

Hier is e.e.a. te lezen mbt de eisen die men aan een officiële camper met dito kenteken stelt;
http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=48

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 15 augustus 2012 12:43 PM
  [ # 9 ]

Inmiddels wat ideeën opgedaan en we gaan voor de westfalia achtige indeling.

Achterste rij stoelen eruit en er een kant en klare slaapbank inzetten en achter de bestuurdersstoel kastruimte en keukentje bouwen.
Het zagen van het slaap-hefdak wordt de grootste uidaging maar mogelijk laten we dat uitbesteden.
Wel zo fijn een waterdicht dak.

Weet iemand ook of het bed zich in het hefdak mag bevinden? Of moet dit persee in het busgedeelte?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 15 augustus 2012 09:30 PM
  [ # 10 ]

Klinkt goed, kijk even naar de bijlage, is het zoiets?

Zo zou ik een eventueel volgende bus inrichten.

Afbeelding Bijlagen
camperconcept.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 20 augustus 2012 04:01 PM
  [ # 11 ]

Zo gaat hij inderdaad ongeveer worden Smile
Nu nog kijken naar een betaalbaar adresje voor een in kleur gespoten hefdak.
Misschien dat we daar nog een extra stel slaapplaatsen maken.

Verder maken we het niet te spannend en geen moeilijke installties met betrekking tot elektra en huishoudaccu’s.
lekker eenvoudig houden en alleen hoognodige.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 20 augustus 2012 06:40 PM
  [ # 12 ]

Ik ben bang trouwens dat je in een L1H1 Jumper (code voor kort-laag) in een campersetting niet genoeg plek hebt voor de voormalige dubbelkabine stoelen, of je moet er al een bed van kunnen maken.

Misschien dat de slaapplaatsen in het dak meetellen als volwaardige slaapplaats , en dan kun je de oude bankjes weer gebruiken.
Je moet dan wél de bank op dezelfde originele bevestigingspunten plaatsen (vanaf BJ 1998 verplicht)
Hieronder nog wat leesvoer;
http://www.knoefcamperbouw.nl/camperbank.html
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=8433711

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 07:33 PM
  [ # 13 ]
Bull Frog Bleu schreef:

Weet iemand ook of het bed zich in het hefdak mag bevinden? Of moet dit persee in het busgedeelte?

Ja hoor, dat mag. De Westfalia VW heeft dit al sinds jaar en dag. En voor een auto een fractie groter dan de VW bus, is de Westfalia-inrichting van de Ford Nugget wellicht nog net een fractie handiger. In beide gevallen zijn de bedden boven en benden in lengterichting en dus lekker lang (handig als je zelf langer bent dan 1,80m). In zo’n Ford (of VW) Westfalia opstelling hoef je het bovenbed overdag niet af te halen. Bed omhoog en klaar is het huiskamertje. ‘t Benedenbed moet je dan natuurlijk wel even afhalen (of slaapzakken oprollen). In beide opstellingen kunnen passagiers in de gordels in de rijrichting meerijden.

Leuk project. Keep us posted!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 20 augustus 2012 08:44 PM
  [ # 14 ]
Bull Frog Bleu schreef:

Mijn ouders hebben een lage en korte citroen jumper en overwegen ombouw naar camper.
uiteraard zal er voor ombouw een vouwdak noodzakelijk zijn.

Waarom is een vouwdak noodzakelijk? Ik ken iemand die in een grijs kenteken expert kampeert zonder vouwdak. Ok, je bent geen camper voor de rdw, maar je hoeft dus ook niet te voldoen aan de camper-eisen. Daardoor ben je vrijer om de indeling te maken zoals je die zelf wilt. Volgens mij kun je met het geld dat je bespaart op het vouwdak heel wat extra motorrijtuigenbelasting betalen.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 10:40 PM
  [ # 15 ]

Nou - rechtop kunnen staan bij het aan- en uitkleden. Of bij het koken. Is allemaal wel heel prettig voor je rug hoor.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook