30 van de 41
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 juni 2012 06:58 PM
  [ # 436 ]

He Allochteun, dat wrak gaat waarschijnlijk naar de eeuwige jachtvelden. Twan346423234 neemt waarschijnlijk nog wel een deur over voor zijn nieuwe aanwinst. Kans is groot dat ik roest-gevoelige delen eruit slijp, en op zolder leg voor het geval mijn type 1 een keer krokant gaat worden.

M’n broer is vandaag nog hier geweest met zijn break. Vanochtend vroeg hebben we ‘m voor laten keuren. Daarna hebben we de binnengekomen HD leiding vervangen, roest van de brandstofleidingen geschuurd en getectyleerd, claxon gerepareerd, paar lichtjes gefixed en kleppendekselpakking vervangen. ‘s Middags zijn weer terug gegaan en hij is goed gekeurd. Voor de verandering was het met de remmen deze keer geen probleem. Voor was er 2% verschil, en achter 1%.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 juni 2012 07:47 PM
  [ # 437 ]

Foto’s:

Leiding van pomp naar drukregelaar, past perfect:

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 26 juni 2012 08:36 PM
  [ # 438 ]

Ik ben op zoek naar de bekabeling + deurverklikker + CV van een rechterdeur…
Weet niet of de auto is uitgerust met CV?

Verder zoek ik nog 2 intacte kapjes voor de binnenverlichting, en de horizontale rubbers voor de zijruiten.

Is daar over te praten?

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 26 juni 2012 08:57 PM
  [ # 439 ]

He, zuinigaan met die type 1, tis geen vuilniswagen Evil or Very Mad  Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 26 juni 2012 09:46 PM
  [ # 440 ]

@ Allochteun, het is een tzd turbo met ABS en heeft verder alle opties, zoals verklikker, CV, electrische spiegel etc.. Ik moet nog even bekijken wat ik met al deze spullen ga doen. Het gaat sowieso niet de kliko in.

@ Zandvoorta: mijn BX is op dit moment voornamelijk een werkpaard, en wordt tegen roest behandeld en is technisch in orde. Hij wordt nu geconserveerd, zodat het straks nog de moeite is om ‘m op te knappen. Ik heb in de schuur nagenoeg alle originele spullen voor het interieur liggen, maar dat zet ik er pas in als ik klaar ben met de studie Smile.

Profiel  
 
Allochteun
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008

- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Gepost: 26 juni 2012 11:37 PM
  [ # 441 ]

Prima, dan wacht ik even af.

Ben afgelopen zaterdag een aantal sloperijen langs gegaan, en dat viel me vies tegen. Ook op de bekende adresjes via het forum (Lansink, van Zutphen) hadden alle BX’en onlangs tot pakketjes van 30x30 cm verwerkt. Mocht ik in de tussentijd wat tegenkomen is het ook mooi natuurlijk, maar het zou een mooie aanvulling zijn voor mijn TRD in ieder geval Smile

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 juli 2012 03:02 PM
  [ # 442 ]

Mijn BX 19d type 1 is slechter gaan starten. Normaal was gloeien tot het lampje uit was voldoende om ‘m meteen aan te laten slaan, maar nu gaat dat niet meer. Hoe lang ik gloei maakt niet uit, ik moet lang door blijven starten om ‘m aan de praat te krijgen. Soms is na 5 minuten gereden te hebben kort gloeien voldoende om ‘m meteen weer aan te krijgen, maar de volgende dag kan precies zo’n zelfde situatie wél weer problemen opleveren. De gloeibougies zijn zo’n 25000 km oud, dus die verdenk ik niet. Ook (dit gebeurt niet heel vaak) blijft hij moeilijk stationair lopen. Hij pruttelt dan lekker maar valt soms bijna weg. Dit valt niet samen met het inslaan van de hd-pomp.

Ik denk dat het probleem bij de pomp zelf ligt. Lucht lijkt me niet de hoofdverdachte, want ontluchten met het balgje heeft geen invloed op het starten.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 augustus 2012 05:56 PM
  [ # 443 ]

Ik kwam net terug uit België, komt een Frans bestelbusje mij inhalen, met een jongen van mijn leeftijd erin (+-25). Hij stak zijn duim op en haalde ons later in met een briefje tegen het raam: ‘I love your BX!’. Geweldig! Smile

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 15 augustus 2012 06:13 PM
  [ # 444 ]

En terecht! Over een aantal jaar gaan de Fransen Nederlandse BX’en importeren! Very Happy

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 augustus 2012 09:02 PM
  [ # 445 ]

dan gaan ze Marktplaats en Speurders afzoeken en dat plaatsen op hun Franse forum.
ik zie het al voor me. Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 15 augustus 2012 10:51 PM
  [ # 446 ]

Tsja, nog even en de meeste Franse BX’en rijden in Nederland rond. Niet dat dat erg is, worden de Nederlandse wegen ook weer een stukje mooier. Smile

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 augustus 2012 11:42 PM
  [ # 447 ]
Vermond schreef:

Mijn BX 19d type 1 is slechter gaan starten. Normaal was gloeien tot het lampje uit was voldoende om ‘m meteen aan te laten slaan, maar nu gaat dat niet meer. Hoe lang ik gloei maakt niet uit, ik moet lang door blijven starten om ‘m aan de praat te krijgen. Soms is na 5 minuten gereden te hebben kort gloeien voldoende om ‘m meteen weer aan te krijgen, maar de volgende dag kan precies zo’n zelfde situatie wél weer problemen opleveren. De gloeibougies zijn zo’n 25000 km oud, dus die verdenk ik niet. Ook (dit gebeurt niet heel vaak) blijft hij moeilijk stationair lopen. Hij pruttelt dan lekker maar valt soms bijna weg. Dit valt niet samen met het inslaan van de hd-pomp.

Ik denk dat het probleem bij de pomp zelf ligt. Lucht lijkt me niet de hoofdverdachte, want ontluchten met het balgje heeft geen invloed op het starten.

Vermond, heb je het probleem inmiddels gevonden?
Als je er helemaal mee naar het buitenland (B) durft is het probleem kennelijk opgelost…
Groet,
Hans

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 augustus 2012 11:58 PM
  [ # 448 ]

Ja het was de koudestart-voorziening. Een wasthermostaat dat het stationair toerental wat omhoog gooit bij koude motor. Die staat nu continue open dus de motor loopt iets meer toeren, maar hij start weer perfect. Van het weekend zet ik er eens een nieuwe op denk ik.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 16 augustus 2012 09:14 PM
  [ # 449 ]

Kijk, toch weer nuttige info voor de mede dieselaars…

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 oktober 2012 12:36 AM
  [ # 450 ]

Mijn BX 19d type 1 lag altijd erg snel op de grond, met name achter. Als ik na een halve dag weer in stapte hoorde je de draagarmen op de aanslagen knallen. Ik had al een paar maanden geleden geconstateerd dat de druk achter wegliep via de remservo. Vandaag heb ik de servo vervangen voor een fris exemplaar met ongeveer een ton ervaring. Het is een wéreld van verschil. Achter staat hij in ieder geval een halve dag op hoogte, en het getik is 10-50 keer minder geworden, voornamelijk na remmen en opstarten na langere tijd stilstand. Ik ben benieuwd hoe hij er morgen bij staat.

Profiel  
 
 
30 van de 41
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook