Hallo,
Ik heb een C5 Break (bouwjaar 2003) Gisteren had ik een probleem met de verlichting. Rechter achterlicht + kenteken verlichting deden het niet. Zekeringen en lampen gecontroleerd. alles was goed maar ze gingen niet branden. Vervolgens auto naar garage gebracht. Den garahe heeft ook niets kunnen vinden. Gisteravond heb ik, via een draag een verbinding gemaakt tussen het linker achterlicht en het rechter achterlicht. Alles brand weer, probleem verholpen…..., dacht ik….. Nu een ander probleem. De koffer deksel wil nu niet meer open.
Ik heb een aantal vragen.
Zou dit iets met elkaar te maken kunnen hebben?
Kun de de kofferdeksel ook mechnisch open maken?
Wat moet ik doen?
Wie kan mijn deze vragen beantwoorden?
Heb je de zekeringen bekeken of heb je ze doorgemeten, een setje nieuwe steken geeft meer zekerheid!
Totaal aantal Berichten: 1806
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Draadbreuk in de doorvoer naar de klep, zeker bij een break geen onbekend verschijnsel ...
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=366282#p366282
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Nieuwe bedrading gemonteerd in achterklep. Achterklep kan nu weer open. Storing acherlicht en kentekenverlichting is echter niet verholpen. Ik heb maar een verbinding gemaakt tussen linker en rechter achterlicht. Alle lamnpen branden weer (incl kenteken verlichting). Dit is misschien niet de goed oplossing maar ik denk maar zo. Als het niet kan zoals het moet, moethetmaar zoals het kan.
Toeval of niet, maar het rechter achterlicht en de kentekenverlichting zitten op een zekering, dus toch misschien even die zekering vervangen?
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Had ik al aangedacht. Zekeringen allemaal nagezien. Zijn oke. Probleem was echter niet verholpen.
Maar nagezien, of ook maar even gewisseld? Er kan een scheurtje in zitten dat als de zekering uit de zekeringkast genomen wordt, niet zichtbaar/meetbaar is. Maar in de zekeringkast onder spanning wel open staat. Even omwisselen met een andere zekering geeft zekerheid. Anders ouderwets met de multimeter kijken waar je spanning verdwenen is.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)