2 van de 2
 < Vorige 1 2

Minichamps CX 1:43 foto
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6316

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 10 december 2005 03:46 AM
  [ # 16 ]

Ik ben toch benieuwd hoe de neus er in het in het echt uitziet, want op de foto’s lijkt het bepaald niet ok.

Groet,

L (Die vandaag de Minichamps zwarte SM met vlaggetje heeft opgehaald en er nu verlekkerd naar zit te kijken, hij is mooooooooooi!)

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1412

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 27 december 2005 09:38 PM
  [ # 17 ]

Voor een ‘82-er kloppen de zilverbeplating van de C-stijlen, de grille en de chroomrand vooraan de motorkap weer niet. De kleur evenmin, maar dat had al iemand geconstateerd. Minichamps heeft dus niet helemaal goed opgelet en modellen uit drie jaren met elkaar gecombineerd: 1978, 1979 en 1982. Jammer. Ik vind de kleur trouwens ook de flets: Vert Papyrus was harder.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 27 december 2005 09:53 PM
  [ # 18 ]

de klopt wel meer niet aan het model bijv de strips op de deuren maar als ik morgen geluk heb kan ik hem morgen kopen en dan zullen we eens zien hoe die in het echt is Very Happy

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 28 december 2005 01:43 AM
  [ # 19 ]

Ik heb de Minichamps-CX al sinds een tijdje. Wat er volgens mij het meest in het oog springt :
- er lijkt een en ander behoorlijk fout met de onderkant van de neus (vooral van opzij gezien valt dit op)
- op de nummerplaat staat een schildje van de Gendarmerie, terwijl het voor de rest een gewoon nummerbord is (normaal hebben Gendarmerie-nummerborden een andere structuur).

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6485

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 28 december 2005 07:06 PM
  [ # 20 ]
cxfanatic schreef:

Ik vind de kleur trouwens ook de flets: Vert Papyrus was harder.

Klopt, dat was echt appeltjesgroen, deze kleur is meer de verschoten variant (dus inderdaad exact de kleur van mijn CX…  Laughing )

@ c5breakhdi: is ie al in NL verkrijgbaar? Ik zie hem alleen nog op eBay.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 28 december 2005 11:02 PM
  [ # 21 ]

Ik weet niet of hij in Nederland al verkrijgbaar is, maar hier bij mij in België wel (heb hem gekocht in een speciaalzaak in Moeskroen).
Ik ben geabonneerd op de newsletter via e-mail van Minichamps, normaal gezien zijn de miniaturen die in de newsletter aangekondigd worden, in de Belgische winkels verkrijgbaar in de loop van de week die volgt op het verschijnen van de newsletter.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 28 december 2005 11:21 PM
  [ # 22 ]

als het goed is komt die binnenkort in nederland uit
ik heb hem vandaag gekocht in parijs ik vind hem wel wat hebben Very Happy

Profiel  

www.jvdb.tk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176

Gepost: 29 december 2005 11:56 AM
  [ # 23 ]

het kofferdeksel is ook groen op het model,, dit is in het echt tog eigenlijk niet??

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 december 2005 05:07 PM
  [ # 24 ]

Was mij ook al opgevallen. Kofferdeksel is onder de achterruit normaal gesproken matzwart. Ik heb weleens CX-en gezien die dit deel meegespoten hadden in de carrosseriekleur, maar dat waren beiden auto’s die opnieuw gespoten waren. Origineel is het niet zo geleverd volgens mij.

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 30 december 2005 12:10 AM
  [ # 25 ]

Vandaag heb ik hem gekocht bij Vorselaars in Tilburg. Slechts 23 euro.

Enig onderzoek leerde me dat het een model uit 1980 is, handgeschakeld. Dashboard (met platte asbak), chroomranden boven de koplampen en achterlichten en het in krulletters geschreven Prestige-typeplaatje op de kofferklep wijzen in die richting. Minichamps heeft de destijds optionele mistlampen vóór, rechterbuitenspiegel en lederen bekleding weergegeven.

De volgende fouten heb ik kunnen ontdekken:
- Uitstaande i.p.v. diepliggende grille. Deze is in RVS-look en dat heeft nooit zo bestaan. T/m ‘82 was het een RVS diepligger, daarna een uitstaand exemplaar van zwart kunststof.
- C-stijl ontbeert verticale streepjes.
- Kofferklep is aan de bovenzijde groen gelakt i.p.v. matzwart.
- De kleur Vert Papyrus is maar t/m 1977 gelevert en klopt dus niet. Bovendien is de getoonde kleur fletser en iets donkerder. Hij komt ook niet in de buurt van een andere CX-tint.
- De stootstrips zitten t.h.v. het voorportier te hoog.
- De portierklinken zijn schots en scheef gemonteerd.
- De kentekenplaat vóór zit te hoog.
- Beide kentekenplaten dragen geheel onterecht een Gendarmerie-logo.
- De twee zwarte doppen bovenop het portierpaneel rechtsvoor horen daar niet. De spiegelbediening voor rechts moet namelijk in de middenconsole zitten en een CV-indicator zit alleen op het bestuurdersportier.
- De achterbumper steekt te ver uit en de stootstrips achterop is te dik.
- De antenne ligt te plat.
- De lederen bekleding is te mat van kleur (maar niet mat genoeg om op stof te lijken).
- Het vinyl dak ontbreekt, aangezien het hier een Franse uitvoering betreft.
- De voorschermen zijn twijfelaars: lichtjes uitgebouwde wielkuipen. Waarschijnlijk heeft Minichamps dit bewust gedaan, om later makkelijk CX-versies uit andere bouwjaren te kunnen maken. Deze Prestige had vlakke schermen moeten hebben.
- De auto staat te laag voor de rijstand en te hoog voor de slaapstand.
- De zonwerende strook bovenin de voorruit ontbreekt.
- Op de zonnekleppen zitten aan de buitenzijde een soort van spiegels, die daar uiteraard niet thuishoren.

Meer gekke zaken heb ik niet kunnen ontdekken.

Op internet kwam ik trouwens nog een zwaar mislukt ander model tegen dat probeert een CX Prestige uit te beelden. Nooit eerder gezien.

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 30 december 2005 12:20 AM
  [ # 26 ]
cxfanatic schreef:

Enig onderzoek leerde me dat het een model uit 1980 is, handgeschakeld. Dashboard (met platte asbak), chroomranden boven de koplampen en achterlichten en het in krulletters geschreven Prestige-typeplaatje op de kofferklep wijzen in die richting. Minichamps heeft de destijds optionele mistlampen vóór, rechterbuitenspiegel en lederen bekleding weergegeven.

- Uitstaande i.p.v. diepliggende grille. Deze is in RVS-look en dat heeft nooit zo bestaan. T/m ‘82 was het een RVS diepligger, daarna een uitstaand exemplaar van zwart kunststof.
- De kleur Vert Papyrus is maar t/m 1977 gelevert en klopt dus niet. Bovendien is de getoonde kleur fletser en iets donkerder. Hij komt ook niet in de buurt van een andere CX-tint.
- De twee zwarte doppen bovenop het portierpaneel rechtsvoor horen daar niet. De spiegelbediening voor rechts moet namelijk in de middenconsole zitten en een CV-indicator zit alleen op het bestuurdersportier.
- De lederen bekleding is te mat van kleur (maar niet mat genoeg om op stof te lijken).
- De voorschermen zijn twijfelaars: lichtjes uitgebouwde wielkuipen. Waarschijnlijk heeft Minichamps dit bewust gedaan, om later makkelijk CX-versies uit andere bouwjaren te kunnen maken. Deze Prestige had vlakke schermen moeten hebben.
- Op de zonnekleppen zitten aan de buitenzijde een soort van spiegels, die daar uiteraard niet thuishoren.

Op internet kwam ik trouwens nog een zwaar mislukt ander model tegen dat probeert een CX Prestige uit te beelden. Nooit eerder gezien.

wat wil je nu voor 23 euro Aart…. Wink

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 30 december 2005 12:52 AM
  [ # 27 ]

Uitvoerige analyse… Toch wil ik em wel.

Plaatje is dan ook prompt verwijderd…?

Profiel  

robb
> 1400 berichten
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 30 december 2005 01:42 AM
  [ # 28 ]
cxfanatic schreef:

Very Happy Joepie! Werk!

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

cxfanatic
> 1400 berichten

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 31 december 2005 12:00 AM
  [ # 29 ]

Oh ja, begrijp me niet verkeerd: ik juich de komst van een CX Prestige op schaal met alle kracht toe en Minichamps heeft de lijnvoering en verreweg de meeste details dik voor elkaar. Trouwens, aan heel veel schaalmodellen kloppen diverse dingetjes niet.

Het is gewoon een analyse vanuit mijn CX-interesse. De liefhebbers moeten deze Prestige beslist in hun verzameling opnemen!

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 februari 2006 04:51 PM
  [ # 30 ]

Als ik deze CX naast de SM in vert argenté metalisé van Minichamps hou, krijg ik haast de indruk dat ze voor dit model gewoon dezelfde kleur een andere naam hebben gegeven…
Maar verder, ik heb hem (haar) inmiddels en ondanks de foutjes: mooi ding. Staat nu keurig in de vitrine, naast de andere CX-en en SM’s. Hij is niet zo natuurgetrouw als de CX van Universal Hobbies maar desondanks een mooi model, en hij oogt wel een stukje steviger.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook