Kilometerteller kabel B25 5 bak
Harley
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

Gepost: 16 augustus 2012 07:54 PM

De kilometer teller kabel van mijn 5-bak is kapot en moet daarom vervangen worden.
Ik vermoed dat de aandrijving in de bak is geblokkeerd middels een bout die aan de achterkant van het bakhuis zit vlakbij de plaats waar de teller kabel het blok in verdwijnt.
In de handremschijf zitten 2 gleuven gefreesd waardoor de bout gelost en eruit getrokken kan worden.
Heb ik dit goed gegokt?

Ik heb een goeie teller kabel op mijn 4 bak zitten maar vrees dat deze, net als de handremkabel, te kort zal zijn voor gebruik in de 5-bak.

Zijn deze teller kabels ergens te koop?
Of heeft iemand misschien een teller kabel liggen waar ie van af wil?

Profiel  

scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 17 augustus 2012 07:14 PM
  [ # 1 ]

Beste Harley,

Ik denk dat de lengte van je km-kabel niet het probleem zal zijn. Ik zou in ieder geval gewoon even de handremschijf eraf halen
en de kabel uit de bak trekken. Dan kun je kijken of de kabel stuk is of het aandrijfmechanisme in de bak.

Maak wat fotos, dan kunnen we meekijken.

Groetjes, Tonie

C35 FOREVER

Profiel  

Harley
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 augustus 2012 07:24 PM
  [ # 2 ]

De kabel is doorgeknipt die moet daarom ook vervangen worden.
As zondag (lekker sleutelweer;-) gaat het gebeuren…..de schijf hoeft er niet af.
Door één van de sleuven kan je bij de bewuste bout maar aangezien ik geen werkplaats handboek heb weet ik niet zeker of de buitenkabel geblokkeerd zit zoals ik het denk.
Vermoed van wel want eruit trekken gaat niet.

Profiel  

scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 17 augustus 2012 07:39 PM
  [ # 3 ]

beste Harley,

Een bout in het achterdeksel houdt de kabel en het wormwieltje vast. als die bout er uit is, kun je de kabel er zo uittrekken.

groetjes, tonie.

C35 FOREVER

Profiel  

Harley
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 augustus 2012 09:02 AM
  [ # 4 ]

Hoi Tonie,

Bedankt….mijn vermoeden bevestigd.

Ik ga nog maar eens op zoek naar een werkplaats handboek.
Een hoop dingen wijzen zichzelf maar het is toch prettig om de juiste gegevens bij de hand te hebben.

Groet, Nico

Profiel  

scherpenhuysen
< 100 berichten
Rank

- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Gepost: 18 augustus 2012 09:12 PM
  [ # 5 ]

hoi nico,

je moet er wel aan denken dat het tandwieltje dat je zo uit de bak haalt er ook weer in terug moet. dus als je je kabel uit de vierbak haalt, moet je daar het tandwieltje uittrekken en het tandwieltje van de vijfbak er voor in de plaats zetten.

er zwerft een werkplaatshandboek op het net. ik zal even zoeken naar de link. ik zal ook even kijken hoe ik de door mijn zoon gescande pagina´s over de vijfbak jouw kant op krijg. je kunt me ook even een mailtje sturen, dan stuur ik ze wel als bijlage terug.

groetjes, tonie

C35 FOREVER

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook