Sierstripjes CX Pallas deur
flapster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 16 augustus 2012 03:30 PM

Hallo Luitjes , Vandaag een deur voordeur gewisseld/omgebouwd. Vanwege de bekende Duivel.Een mooie gebruikte deur van een standaard type 2 voor mijn rotte type 1 Pallas deur, gelukkig in het zelfde kleur. Lekker knutselen en puzzelen,met kabelbomen,ruitenmechanisme e.d.. bij het opbouwen geconstateerd dat de 3 bevestigingspuntjes voor het bekende Pallas sierstripje parallel aan het raam niet op de “nieuwe"deur zitten….Wat is nu wijsheid? Boren en een paar parkertjes er in ? Lijmen/Kitten? Iemand ervaring? En dan nog wat..Uiteraard zat er een Type 2 sierstrip op, die heb ik met een scherp plamuurmes verwijderd. Helaas veel Kit en lijmresten op de deur achtergebleven. Wat is nu HET middel en De methode om deze te verwijderen??

Profiel  

Gepost: 17 augustus 2012 12:47 AM
  [ # 1 ]

Met wasbenzine zou je een heel eind moeten komen hoor. En veel geduld natuurlijk!
Met een föhn of (verfaf)brandertje gaat ook erg goed, dan maak je het zacht en dan met je nagels weg krabben of met de vingertoppen eraf wrijven. Let op: geduldig werken, niet te heet stoken! Houd goed afstand en beweeg de warmtebron heen en weer.

Die dunne sierlijst onder het raam: met 3M dubbelzijdige plakstrip van de rol gaat prima. Te koop bij de betere automaterialenhandel. Zilvergrijze doosjes als ik me goed herinner. 10 (of 11?) mm breed is de juiste maat. 

Dus nix boren; gaat alleen maar roesten dan!
Die plakstrip fungeert tevens als een soort pakking, dus nooit meer vocht onder je lijsten.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 273

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 17 augustus 2012 01:40 AM
  [ # 2 ]

Mijn ervaring met sticker resten is deze er af te wassen met THINNER.

Een katoenen doek. rol je voor een derde op, en een kwart van de lengte van deze rol maak je nat met thinner. dit druk je rustig tegen de sticker resten terwijl je met het vrije hoekje van de doek, ook nat van de thinner, al een stukje poetst er over… en telkens als je een stukkie verder bent en opschuift… is het stuk onder de rol al lekker ingeweekt…
Een kind kan de was doen… en je laat niets achter.

Of het de beste manier is voor je lak ... dat is mij niet bekend…Iemand hier wellicht?..

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  

flapster
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25

Gepost: 17 augustus 2012 09:08 AM
  [ # 3 ]

Het is natuurlijk zaak precies dat middel te kiezen dat de lijm verwijderd zonder kleurverschil op je lak te maken. Ik ken een verhaal van een gast die met een soort terpentine te werk ging, nou die kon dus opnieuw naar de spuiter! Ik zal zowel wasbenzine als thinner eens voorzichtig proberen,dat moet toch gooedkomen zou je zeggen… Leontien,ik heb spectaculaire resultaten bereikt met de mal om deurpanelen recht te trekken. Eerst zo krom als een banaan, nu weer bijna in originele pasvorm, klasse! Ze blijven wel lang zeiknat…

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 augustus 2012 09:23 AM
  [ # 4 ]

Ik heb het gedaan met de fohn en wasbenzine, gaat prima en met wasbezine ga je echt de lak niet eraf poetsen of het moet waterverf zijn.  Laughing

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6503

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 augustus 2012 11:23 AM
  [ # 5 ]

+1

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 augustus 2012 01:03 PM
  [ # 6 ]
flapster schreef:

ik heb spectaculaire resultaten bereikt met de mal om deurpanelen recht te trekken. Eerst zo krom als een banaan, nu weer bijna in originele pasvorm, klasse! Ze blijven wel lang zeiknat…

heb je een frame van hout gebruikt of iets om het paneel weer recht te plooien ?
nat gemaakt met water of iets anders ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook