![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_16313.jpg)
Totaal aantal Berichten: 115
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
zo ben ik weer na een tijdje weggeweest te zijn
was uiteraard kilometers maken in mijn c4 gp maar nu ik over de 200000 zit beginnen er wel wat reperaties aan te komen. ik heb helaas hier niet zoveel over kunnen vinden en het spijt me dan ook als ik niet goed gezocht heb, maar ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met me partikelfilter wat in me schermpje doorgeeft “partikelfilter mogelijk verstopt” daarna rijd ik een stukje flink in zijn 3e versnelling 100km per uur tot de foutmelding weggaat. ik snap het niet want ik rijd dagelijks 240km van en naar me werk en ben net terug van vakantie waar ik 13000km gereden heb in 18 dagen toch ook niet mis.
nu kommen er steeds meer middeltjes op de markt om je partikelfilter te reinigen heb ik gezien maar bij een paar staat er een waarschuwing bij dat het niet geschikt is voor de fap van citroen/ peugeot en renault. maar er is er ook 1tje van Liqui Moly die schijn je in rechtstreeks in je partikelfilter te moeten spuiten door de druksensor er uit te halen of zoiets, is er iemand die daar ervaring mee heeft?
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_16313.jpg)
Totaal aantal Berichten: 115
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
Ik denk ik meld even voor diegene die misschien nog problemen gaan krijgen in de toekomst met hun partikelfilter
Hij is bij de 140000km nagekeken toen was de kwaliteit van de filter 73% en zat de filter 27% vol.
Hij heeft vandaag een beurt gehad , en ik heb begin van de week een flesje JLM dpf cleaner 2.2 gekocht , niet echt goedkoop voor 100 ml
Maar de foutmelding bleef weg en toen ik hem vandaag bij de garage van me neef een beurt gaf en daarna aan de computer hingen met 206352 km op de teller
Was de kwaliteit van de partikelfilter 79% en zat hij nog maar 20.3 % vol . Ik was echt onder de indruk van dit spul het werkt fantastisch.
Groetjes Noorman