Na een (te) lange tijd CX-loos geweest te zijn besloten dat het weer tijd wordt om te gaan zweven.
Vandaag dus de zoektocht gestart naar een serie 1 CX , geen perfecte want er moet wel werk aanzitten want dat maakt de hobby juist zo leuk. Mocht er iemand een leuke CX weten dan houd ik mij van harte aanbevolen. Gezien de geringe aantal kilometers die ik ga maken is de soort brandstof niet van belang al heeft en diesel mijn voorkeur. Mijn vorige CX was een 2500D uit 1978 en dat reed toch wel erg lekker.
Mvg Tom


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Welkom terug hier. Heb je het CXen te koop topic al ontdekt? Een handige plek om je alvast te orienteren.
Vrijdagavond wezen kijken naar een CX GTI Turbo 2 welke nodig wat liefde en aandacht nodig had. Met de sympathieke en eerlijk overkomende verkoper een mooie prijs overeengekomen en de auto gekocht. Zaterdagmorgen naar huis gereden en de aankoop s`avonds toen het koeler was beter bekeken. De LHM lekkage waardoor de CX heel goedkoop weg mocht bleek een lekke slang te zijn en was makkelijk te verhelpen.
Er moeten nog 4 nieuwe banden op en een goede poetsbeurt is ook noodzakelijk net als allerlei kleine dingetjes. De auto is van 08-1987 dus we hebben een jaar de tijd om de auto tip-top in orde te maken en dan dan daarna belastingvrij te zweven.




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Welkom en gefeliciteerd met de aankoop!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gefeliciteerd!
Komen de foto’s snel?







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Leuk!
Ben ook benieuwd naar de foto’s
En 4 nieuwe banden, dat is meteen een behoorlijke extra uitgave.
Veel fijne zweefkilometers gewenst!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik koop altijd Michelins voor een CX à 100 euro, totaal 400 euro dus. Niet niets, maar nog wel te overzien! Kan uiteraard goedkoper als je niet persé Michelin wilt rijden.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Die passen vast niet op de mooie Turbo velgen!







Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Als deze CX nog op de standaard turbo velgen staat wordt het met 4 TRX-en toch net iets anders qua kosten
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Als je ze nog nieuw kunt bemachtigen, want ze raken schaars merk ik! Zeker in de 210 maat die erop hoort. Michelin maakt zelden nog nieuwe batches heb ik vernomen.
Maar goed, wellicht is de auto van TS voorzien van 14” velgen? Zou ook kunnen.
Aan de andere kant.. niemand doet een Turbo 2 goedkoop weg alleen wegens een lekkende leiding zou ik denken…
Edit: Deze misschien? http://link.marktplaats.nl/576671962
In dat geval kun je 15” banden aanschaffen, als je tenminste van Borbet velgen houdt.
Edit 2: O ja helemaal vergeten: Proficiat met de nieuwe aanwinst!! En veel plezier en succes!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij gewoon te krijgen allemaal als je dat wil.
http://www.classictyres.net/page/search?searchMethod=term&searchTerm=210/55+X+390























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
fluidphreak schreef:Die passen vast niet op de mooie Turbo velgen!
ik heb dan ook niet zoveel met turbo-velgen (niet zoveel dat ik er 300 euro per band voor over heb)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
25trd schreef:Ik koop altijd Michelins voor een CX à 100 euro, totaal 400 euro dus. Niet niets, maar nog wel te overzien! Kan uiteraard goedkoper als je niet persé Michelin wilt rijden.
dito
En bevalt prima.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
25trd schreef:fluidphreak schreef:Die passen vast niet op de mooie Turbo velgen!
ik heb dan ook niet zoveel met turbo-velgen (niet zoveel dat ik er 300 euro per band voor over heb)
Als ik het niet mis heb ben je ook voornamelijk een diesel rijder
Ik denk dat ruim 90% van de CX Turbo rijders het liefst de Turbo velg er gewoon onder heeft zitten omdat het gewoon erg goed staat en de auto gewoon af maakt.
Turbo velgen vind ik persoonlijk ook niet echt onder andere modellen passen, met name onder een serie 1 staat het gewoon minder.
Een Prestige Turbo komt er dan natuurlijk wel weer goed mee weg.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Mee eens dat het turbovelgen erg goed staan onder een gti turbo!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Jensen383 schreef:
Vandaag dus de zoektocht gestart naar een serie 1 CX
Mijn vorige CX was een 2500D uit 1978 en dat reed toch wel erg lekker.
Mvg Tom
een CX GTI Turbo 2 gekocht
grappig, en leuk ! je noemt serie 1 (diesel) en komt met een rappe Turbo 2 thuis. Nu snap ik wel dat je daar voor valt maar gefeliciteerd !
De auto is van 08-1987 dus we hebben een jaar de tijd om de auto tip-top in orde te maken en dan daarna belastingvrij te zweven.
eerst een jaartje schorsen en netjes maken, en dan pas gaan zweven ?
is dat het plan ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje