27 van de 60
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2012 11:25 PM
  [ # 391 ]

Die tik moet het misschien toch maar zijn - ik hoor (als ik de airco uitschakel) helemaal geen relais inkomen. Dat is toch raar huh Iemand ideeen?
En bedankt van de tip over het aanslepen, maar daarom wil ik de auto eigenlijk eerst met de ‘boormachine-methode’ op druk en omhoog brenge. Dat moet genoeg zijn voor de eerste meters. Bij het aanslepen loopt de pomp natuurlijk direct mee als je de koppeling laat opkomen. Mits de boel vooraf al op druk is, zijn de risico’s ten aanzien van remmen en Diravi dan te overzien. Maar ik wil vooral weten of een CX met injectie en turbo aangesleept mag worden. De electronica van sommige moderne auto’s kan daar niet tegen.

Enne - die Bosch stekker en de truc van het dopje: dat is de tweede foto die ik plaatste Wink

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 18 augustus 2012 11:49 PM
  [ # 392 ]

Aanslepen is volgens mij geen probleem voor de elektronica .

Je diravi verbruikt behoorlijk wat , dus die heeft een draaiende pomp nodig om normaal te werken…..

Bedenk dat je wel nog een handrem hebt voor een noodstop ....

Ik zou eerst nog een keer proberen met de draad die mee met de dikke kabel op de accu aankomt ( vanaf de startmotor ) ik denk met een rode huls ( maar dat is een herinnering van jaaaren geleden ) om die eens op de plus pool van de batterij te drukken .

Zo geef je de spoel op de startmotor rechtstreeks spanning en schakel je de rest van de draadbundel , inclusie contactslot uit .

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 augustus 2012 12:01 AM
  [ # 393 ]

Hm - dat kan ik eens proberen. Dank voor het meedenken. Het andere eind van de draden ken ik intussen (tijdje terug diezelfde startmotor er onderuit gehaald ...). Eens kijken of ik e.e.a. ook aan de accuzijde herken. Maandagavond dan - morgen met de C3 van m’n vriendin de hele dag op pad om oudere familieleden bij elkaar te brengen. Kan er met het relais zelf wat mis zijn? Nou ja, nus is het te warm en te laat.  sleep

Die handrem - ooit ging de distributie van m’n GSpecial kapot. Me toen zonder remmen en vering de hele stad doorlaten slepen. Gelukkig bestonden er toen nog nauwelijks verkeersdrempels Smile. Maar die handrem - dat ding deed werkelijk helemaal niets. Griezelig.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 19 augustus 2012 09:58 AM
  [ # 394 ]

Als ik het zo hoor zit er een koolborstel (stof) lastig te doen, een (paar) ouderwetse tikken op de startmotor en dan doet ie het wel weer.
Met een lange ijzeren staaf van een verlengstuk van een ratel kun je er wel bij. Je hoeft niet erg hard met een hamer te slaan, het gaat er maar om dat de startmotor gaat trillen zodat de koolstof niet meer voor kortsluiting zorgt of juist weer kontakt maakt.

Wat ook wil helpen is 2 personen laten duwen en jij start op dat moment in de tweede versnelling, dan krijgt de startmotor ook vaak een klein tikje en kan ie het ook weer gaan doen.

Daarna mag je je startmotor uit elkaar halen en weer schoonmaken en de lagers kontroleren. Razz

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2012 05:40 PM
  [ # 395 ]

Maar de startmotor… die had je toch korte tijd geleden nog vervangen door een ‘nieuwe’?
Wil niet zeggen dat die niet stuk kan, maar wel vreemd.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 augustus 2012 11:51 PM
  [ # 396 ]

Gereviseerde Mitsubishi startmotor is er in gegaan kort nadat ik de auto kocht. Da’s intussen een jaartje of drie terug. Inderdaad wel dat ding er recent onderuit gehaald omdat de startmotor na de start telkens even bleef meelopen. Tijdens het laatste technisch evenement van de CX club in Leerdam kreeg ik de dringende raad de bendix even schoon te maken. Dat heb ik gedaan. Dat leek een oplossing. Tot gisteren ... Nou ja, morgenavond er maar eens met een stuk ijzer onder kruipen (hoezo onder een CX kruipen die op de grond ligt?  smirk ) om te kijken of ik ondanks het hitteschild een gerichte tik kan geven. Fingers crossed.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 10:35 PM
  [ # 397 ]

Vanavond maar weer eens wat geprobeerd. Klappen op de ‘kopse’ kant van de startmotor. Daar zit het hitteschild niet. Kun je nèt bij als de auto op de grond ligt. De gele draad met het rode stekkertje rechtstreeks met de accu verbonden. Eén keer rond - en ik schrok zodat het draadje los kwam van de accupool. En daarna deed’ie het natuurlijk niet nog een keer. hmz

Wat ik gek vind: als ik het contact aanzet en doordraai, beginnen de injectoren gretig te spuiten, maar ik hoor geen klik van het startrelais. Wat kan dat zijn? Dat startrelais is toch die uitstulping op de startmotor zelf? Of zit er ergens anders nog een relais? huh

Eigenlijk had het ding morgen naar de garage gemoeten. Nu wordt het waarschijnlijk toch zo dat de gerage de auto moet komen ophalen. Sad De boormachinetruc op de hydraulische pomp wordt met zoveel meewarigheid aangehoord, dat ik intussen begrijp dat deze DS-truc in CX-land toch wel heeeel ongebruikelijk is. Ben ik ook maar niet meer aan begonnen. Te donker, te laat.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 10:42 PM
  [ # 398 ]

Vroeger wou de auto heen en weer halen in de versnelling ook wel eens helpen bij een startmotor die vast zat, althans zo heb ik mijn Skodaatje wel eens aan de praat geholpen. Of ben ik nu heel erg abuis ? In ieder geval het proberen eens waard als er geen andere uitweg is….

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 augustus 2012 10:45 PM
  [ # 399 ]

Dan hoor je in eerste instantie wel klik..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 10:47 PM
  [ # 400 ]

Precies. Dat heen en weer schudden heb ik trouwens uiteraard ook geprobeerd hoor.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 augustus 2012 10:50 PM
  [ # 401 ]

Haal je hitteschild eraf en geef em een dreun!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 10:54 PM
  [ # 402 ]

Zou dat ‘t kunnen zijn? Dat ik niet hard genoeg mep? ‘t Probleem is dat het ding op de grond ligt in een garage zo smal en zo dicht tegen de muur dat opkrikken geen optie is ... Dan kun je dus ook niet bij het hitteschild. En ik heb geen garagekrik die ik er van voren onder kan schuiven.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 augustus 2012 11:24 PM
  [ # 403 ]

Zet hem eens in de vrij en houd dan die dunne kabel die je kunt delen (bij mij is die geel) eens tegen de plus van de accu gaat de startmotor dan wel draaien. in dat geval heb je een probleem in je contactslotcircuit en anders je startmotor.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 11:37 PM
  [ # 404 ]

Gedaan. Zie hierboven. Eén keer een kuchje - en toen bewoog ik de draad en onderbrak ik de boel. Ik was even heel hoopvol (op de draad starten, in de hoogste stand buiten bij een helling parkeren en morgenochtend op de zwaartekracht starten. Maar dat ging dus niet door:) Daarna nog ettelijke keren geprobeerd, maar nada. Sad ‘t Zit dus echt in de startmotor - of ‘t startrelais. Onhandig hoor, zo’n buikschuiver met een defecte startmotor.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 21 augustus 2012 12:09 AM
  [ # 405 ]
break23m schreef:

Zou dat ‘t kunnen zijn? Dat ik niet hard genoeg mep? ‘t Probleem is dat het ding op de grond ligt in een garage zo smal en zo dicht tegen de muur dat opkrikken geen optie is ... Dan kun je dus ook niet bij het hitteschild. En ik heb geen garagekrik die ik er van voren onder kan schuiven.

heb je een trekhaak op de auto? dan kun je met een garagekrik de auto een stukkie omhoog krikken daar past namenlijk wel de krik onder en dan gaat de zijkant ook vanzelf een stukkie omhoog en kan je daar weer verder met de autokrik(cx) dat heb ik zelf wel eens gedaan.
vrgr,joost

Profiel  
 
 
27 van de 60
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook