Hi
The largest expo-banger free Belgium and Nord-Pas de Calais!
Some of you have already come many Traction again this year
Static event, being ranked the largest free event of its kind in Belgium and
Northern France, in 2011 hosted nearly 600 vintage vehicles and more than 75 booths with coins.
The banks of the river Lys, which forms the Franco-Belgian border, was the scene of a very diverse concentration
all kinds of vintage cars, vintage cars, vehicles, army, motocycles ...
All kinds of old cars (over 25) is welcome!
http://oldtimersfrans.in.wervik.be/
Anyone who already knows will surely others should enjoy this sunny Sunday;)
The setting is very nice, a nice purse, chip shops, snack bars, picnic’s over .... 15 minutes from Lille.
Pascal
http://www.flickr.com/photos/traction_avant/ - http://www.3cs.fr/main.php
TRACTION 7C 1938 Découvrable - 11 BL 1938 Cabriolet
La Traction Avant Cabriolets Coupés Spéciales -> on facebook
Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
i’ll be there
Totaal aantal Berichten: 17403
- CX 2400 Super
van de voorpagina
In Wervik geen woekerprijzen
Op een stralende zondagmorgen vertrok Wouter “demuywo” met zijn CX naar Wervik, een stadje dat vroeger vooral bekend en gerenommeerd was om zijn tabaksteelt. Daar vond de 12e gratis oldtimermeeting plaats voor alle wagens ouder dan 25 jaar. Wouter genoot er van Citroëns en andere oldtimers, van schappelijke prijzen voor onderdelen en automobilia, en van de goede sfeer. Hij laat ons meegenieten.
Eens je Wervik binnenrijdt, valt het je direct op: van alle kanten komen oldtimers van allerlei pluimage aangereden, van ‘love and peace’ VW-busjes tot de sjiekste Jags. De mensen staan buiten te kijken aan hun voordeur wat er zoal passeert, kinderen zwaaien, het lijkt wel een blijde intocht! Het was wel wat aanschuiven om binnen te rijden, dus wij hebben onze bolides maar langs de kant geparkeerd, het was tenslotte al warm genoeg zo, en zijn naar het domein gestapt. Op het prachtige domein rond het zwembad staan de oldtimers kriskras door elkaar onder de bomen langs de boorden van de Leie. Ze hadden wegens de grote toeloop verleden jaar nog een extra weide ingericht ook, achja, deze stond ook al 90% vol…Moet het nog meer zijn?
Onderdelenstandjes waar je zowel zo goed als nieuwe onderdelen kan kopen, als onderdelen die waarschijnlijk al 50 jaar en meer op zolder lagen, vooral voor Tractions en de pré-Traction modellen! Miniaturen vind je hier nog aan spotprijzen: waar elders vind je nog een mooie Ami6 of GS 1:43 voor 10 of 12€?
Hier is de sfeer gemoedelijk en bij een glaasje of een snack kun je wat bijpraten, dit lijkt echt meer en meer het aloude Sainghin en Weppes te worden. Misschien komt dat ook omdat er een behoorlijk aantal Franse liefhebbers op afkomt. De grens met Frankrijk is hier dan ook vlakbij. Ook het themamerk van dit jaar was rijkelijk vertegenwoordigd: Renault Caravelles in alle uitvoeringen, maten en kleuren. Zelfs als Citrofiel moet je toegeven dat er nog andere bijzondere automobielen gemaakt zijn dan onze Citroëns.
Aan Citroëns geen gebrek, een tiental Tractions, evenveel DS’en (zelfs een cabrio), geitjes (2CV dus), Mehari’s, nog wat oude B-types en een heel mooie C6, denk ik. Ook was er een enkele schitterende SM, maar wat ook hier opvalt, is het aantal CX’en. Afgezien van onze twee die buiten het park stonden, hebben we er een geteld. Ze zijn duidelijk in de minderheid de laatste jaren.
Voor de kleinsten zijn er speeltuigjes genoeg in het park, er was een toeristisch treintje (naar het tabaksmuseum, wat dacht je) en er waren verschillende standjes met spijs en drank.
Al met al hebben wij een schitterende (hete!) dag gehad. Ondanks dat het niet typisch Citroën is, blijft dit beursje mij boeien, al is het maar omdat het zo dichtbij is en omdat de woekerprijzen hier nog niet toeslaan, of wat dacht je van een nieuwe koplamp voor een CX serie 1 voor 15€? Met een ijsje in ons hand zijn we terug naar onze CX’en gewandeld, nog even nagenietend van al dat moois dat ons passeerde. Maar zo van verre onze dames zien liggen, tsja, ze blijven toch de mooiste!
tekst en foto: demuywo, redactie: RensKorevaar
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Dat is daar inderdaad een erg leuke meeting. Spijtig genoeg kon ik dit jaar niet gaan.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik zag zonet een dikke merci staan op de site van de wervikse oldtimervrienden, ze hebben ruim 700 wagens mogen verwelkomen (!) en hou je vast, 12.000 bezoekers!
foto’s: http://oldtimers.in.wervik.be/
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
klint als een leuk uitje.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje