1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Uitlaten cx
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 augustus 2012 03:11 PM

Weet iemand welke uitlaatdelen van een cx nog leverbaar zijn en waar? Ik merk dat het steeds moeilijker wordt om voor een cx uitlaatdelen te vinden, ook voor de veel voorkomende types.
Ook vraag ik me af welke delen uitwisselbaar zijn. Past b.v. een einddemper van een gti op een trd?
Omdat vroeger of later ieder van ons hier mee te maken krijgt is het wellicht raadzaam informatie hierover te delen.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 augustus 2012 03:18 PM
  [ # 1 ]

Bonhof epe laat ze maken( rvs) tegen een schappelijke prijs.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 21 augustus 2012 08:05 PM
  [ # 2 ]

Veel uitlaat delen zijn gewoon nog te verkrijgen bij de onderdelenboer, alleen de GTI turbo uitlaten zijn niet meer leverbaar. Op mijn 25gti heb ik een eindemper van een diesel zitten, ik moest er dan nog wel eeen ring tussen zetten omdat er 2 flensen tegen elkaar kwamen.
Maar met het turbo blok wat ik aan het inbouwen ben gaat er een gebruikte turbo uitlaat onder. Dus voor een 25 inj het ik nog een goede uitlaat liggen met een zgan tussen demper.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 21 augustus 2012 09:20 PM
  [ # 3 ]

Waarschijnlijk heb ik binnenkort diverse uitlaatdelen nodig vandaar de vraag. Mijn a.m. boer kon me altijd de desbetreffende delen leveren. Die waren meestal van Walker. Nu is bij Walker niets meer leverbaar. Ik vroeg me dan ook af of jullie hier ook ervaringen mee hebben.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 augustus 2012 10:33 PM
  [ # 4 ]

voor mijn Gti onlangs nog een flexibel stuk kunnen kopen ook gewoon om de hoek, het zag er iets anders uit, maar past perfect!

het zijn inderdaad die Turbo uitlaten die moeilijk beginnen te worden, al zullen meer en meer modellen inderdaad moeilijkheden krijgen?

Profiel  
 
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 21 augustus 2012 10:44 PM
  [ # 5 ]

Voor overige modelen heeft Winparts nog een hele hoop
http://www.winparts.nl

of de uitlaatshop

http://www.uitlaatshop.nl/

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 21 augustus 2012 11:32 PM
  [ # 6 ]

Het cx-club magazijn heeft nieuwe turbo-uitlaten. Nieuwe aanmaak maar van prima passing en kwaliteit.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 26 september 2012 09:19 PM
  [ # 7 ]

Het gaat concreet om een rd turbo. Het blijkt niet mee te vallen om een kompleet systeem te bestellen. Meestal staat op de site dat het leverbaar is maar als je daadwerkelijk bestellen wilt blijkt het toch niet meer leverbaar. Voor een gewone diesel is het makkelijker. Kan ik de voor en einddemper van een 25D voor een rd turbo gebruiken??

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 september 2012 10:20 PM
  [ # 8 ]

De voordemper van een ongeblazen diesel heeft een smalle voorpijp, de demper zelf en de pijp naar achteren is gelijk aan de TD. de einddemper is niet verschillend. Tenzij je de uitlaat van een vroeg type diesel pakt maar volgens mij worden die al lang niet meer geleverd.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 27 september 2012 12:00 AM
  [ # 9 ]

Kan ik de voordemper vrij eenvoudig aanpassen of is dat geen optie? Weet je of een gti voordemper te gebruiken is?

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 27 september 2012 12:03 AM
  [ # 10 ]

Je last dan toch gewoon de juiste pijpmaat een de demper?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 27 september 2012 12:05 AM
  [ # 11 ]

Dat snap ik, maar de pijp loopt binnen in de demper (gedeeltelijk) door lijkt me.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 27 september 2012 12:11 AM
  [ # 12 ]

Je zaagt buiten de demper dat stuk pijp eraf. Dat doe je ook bij de nieuwe. Je last het stuk pijp van de oude op de nieuwe. Hoe groot die pijp in de demper is maakt dan niks uit,

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 27 september 2012 01:51 AM
  [ # 13 ]

en als je niet wilt lassen is er een schuifstuk te koop bij de gemiddelde onderdelen gigant.
datzijn klemstukken waar O.A Volkswagen aljaren lang zijn pijp mee vastzet… rete handig en erg duurzaam. Wel even de origenele bouten verruilen voor rvs exemplaren. Das beter in mijn ogen.

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 27 september 2012 04:26 PM
  [ # 14 ]

Ik wil wel lassen, geen probleem. Maar als ik het goed heb lopen de pijpen binnen in de demper een stuk door. Dan kan ik aan de buitenkant er wel een ruimere pijp opzetten maar loop ik het risico dat het binnen te veel remt door de vernauwing. Of zit ik er helemaal naast??

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 27 september 2012 07:19 PM
  [ # 15 ]

Die pijp wordt smaller buiten de demper als ik me het goed herinner dus van de hierboven genoemde bezwaren lijkt geen sprake te zijn.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook