Op internet staan filmpjes van xm-en met de laatste 24 klepper v6 die op de teller meer dan 240 halen..
Die van mij haalde 2 weken geleden op de autobahn vanuit Polen richting Berlijn 225 km/u ,afgelezen op de GPS, op een vlak stuk zonder wind!
Je begrijpt dat ik een foto van het schermpje heb gemaakt!
Zijn er op dit forum xm-en die harder gaan?
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Is het niet zo dat de XM’s met oude V6.24 (ZPJ4) harder gaan?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Dat is zo, 6 pk meer en een handgeschakelde bak, die van mij is een automaat…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Onze 99’er automaat liep op de gps 230. Niet meer. De meter stond dat vrolijk op 240.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Mijn rooie reed, want staat nu in stalling, 238 op GPS.
v6.24 type1
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Vandaag op de terugweg van vakantie in Duitsland even gas gegeven. In no time op de 200, daarna kostte het iets meer tijd om de top te halen en de GPS kwam uiteindelijk niet verder dan 213. Let wel, het gaat hier om een V6 12v, Break. Scheelt maar 4 km/h met de officiële max, en dat na 15 jaar en 240.000 km op de teller.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Die van mij heb ik ooit op 225km/h op de GPS gehad, was in de Eifel met veel bochten. Erg hard hoor (XM v6 24v uit 2000)
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Brian schreef:Vandaag op de terugweg van vakantie in Duitsland even gas gegeven. In no time op de 200, daarna kostte het iets meer tijd om de top te halen en de GPS kwam uiteindelijk niet verder dan 213. Let wel, het gaat hier om een V6 12v, Break. Scheelt maar 4 km/h met de officiële max, en dat na 15 jaar en 240.000 km op de teller.
Dat is hard voor een Break. Hand of automaat?
Wat betekent BVM?
Trouwens: ik ben nog steeds benieuwd naar het verschil in topsnelheid tussen normale en super benzine.
Met de huidige benzineprijzen een duur experiment. Als ik eens in Duitsland ben met een bijna lege tank wil ik het eens proberen. Eerst normaal en dan op hetzelfde stuk weg met super.
Iemand enig idee? Als het goed is wordt de top met normaal begrensd door de gegevens van de klopsensor.
Het blijft wel oppassen: Voor je het weet gaat een koppakking door en dat is standaard altijd de achterste.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bvm, boite vitesse manuel
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
de zpj4 gingen harder en hebben geen enkele begrenzing dus heb je een goede dan gaat die richting de 250 op je gps
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
JanSr schreef:Brian schreef:Vandaag op de terugweg van vakantie in Duitsland even gas gegeven. In no time op de 200, daarna kostte het iets meer tijd om de top te halen en de GPS kwam uiteindelijk niet verder dan 213. Let wel, het gaat hier om een V6 12v, Break. Scheelt maar 4 km/h met de officiële max, en dat na 15 jaar en 240.000 km op de teller.
Dat is hard voor een Break. Hand of automaat?
Wat betekent BVM?
Trouwens: ik ben nog steeds benieuwd naar het verschil in topsnelheid tussen normale en super benzine.
Met de huidige benzineprijzen een duur experiment. Als ik eens in Duitsland ben met een bijna lege tank wil ik het eens proberen. Eerst normaal en dan op hetzelfde stuk weg met super.Iemand enig idee? Als het goed is wordt de top met normaal begrensd door de gegevens van de klopsensor.
Het blijft wel oppassen: Voor je het weet gaat een koppakking door en dat is standaard altijd de achterste.
Met een handbak dus.
Ik heb dit gereden met Deense Shell V-Power met octaangetal 99, geen idee of het wat uitmaakt.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Ik ben bij 220 opgehouden, toen vond ik het eng worden .... had nog wel het gevoel dat er 20 - 25 meer in zat
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Ach, als je wel eens met 240 op een motor heb rondgejakkerd, valt 213 in een auto wel mee. Zeker in een auto die zó lekker op de weg ligt. Mijn vrouw zat echter niet geheel ontspannen naast me, mijn jongste zoon (8) op de achterbank vond het geweldig.
Volg je hart, gebruik je hoofd.