Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Bij de 2-jaarlijkse apk bleek het rubber van de onderste fuseekogel (rechts) kapot. Het gaat om een gs break uit 73, dat was trouwens het enige. Maar nu, de moer is er af en hoe verder? Met een poelietrekker kom ik er niet echt netjes bij. Ik heb nu het tapeind van de fuseekogel ondersteund (assteun er onder) en een paar fikse klappen met een zware hamer op de onderste draagarm gegeven, maar geen beweging. Deze methode lijkt me behoorlijk efficient. De fuseekogel zelf heb ik voor het gemak maar afgeschreven, dus in uiterste geval kan ik het gedeelte van de draagarm waarin de konische stift van fuseekogel zit verhitten, maar ik doe dat liever niet. Ik heb ook het rubberhoesje helemaal weggehaald, het vet weggeveegd en en kruipolie gespoten, in de zin van alle beetjes helpen. Mijn idee is nu om af en toe te klappen met de hamer en dan weer wat te spuiten met kruipolie. Maar wellicht zijn er betere ideeen?
Gerhard
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Je moet er een fuseekogeldrukker opzetten. Ik heb ooit zo’n ding op de engelse eBay gekocht voor een paar euro.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Dank voor je tip, ik heb inmiddels ook precies zo’n trekker gekocht, van redelijke kwaliteit en hem er op gezet en flink aangedraaid, zover dat de bout waarmee je druk levert het dreigt te begeven (een zeskant 19 zit op de bout, daarmee kun je behoorlijk wat kracht zetten), maar nog steeds niet los. Ik denk dat ik toch moet gaan verhitten.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je hem zo onder spanning laat staan en je geeft een flinke klap met een vuisthamer tegen het eind van de draagarm (in lengterichting), moet hij los kunnen komen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Je had eigenlijk beter een slag vork kunnen kopen als je er toch een nieuwe kogel op zet.Je kan ook de triangel er af halen zodat je veel beter een harde klap kan geven met een goeie zware hamer, succes.
ik geef altijd met een flinke hamer 1 of 2 meppen op de kop zn kant van de draagarm en dan springt ie er zo uit.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Eindelijk los,
Alle tips hierboven gegeven heb ik geprobeerd, zonder succes. Nadat ik de fuse van het losgemaakt had van het lagerhuis heb ik verhit en geslagen met de hamer, geen beweging. Toen heb ik de draagarm gedemonteerd, dat liep voorspoedig, vervolgens heb ik de stift van de fuse losgeslepen van de kop met een haakse slijper zodat ik de draagarm op z’n kop goed kon laten steunen op een zeer zware bankschroef die ik toevallig thuis heb. Met een zware drevel en een hamer lukte het me nog steeds niet, ook niet na weer verhitten. Het slaan op de drevel die ik met de hand vasthield voelde ook niet echt goed. Ik vond een korte zeer dikke bout tussen de zooi thuis die een kop had net kleiner dan de uitsparing in de draagarm waarin de moer van de fuse gaat en die bout had een korte schroefdraad van (M)14 of zo. Die kon ik neerleggen op het restje fusestift/schroefdraad, met de hamer in beide handen een enorme klap en los!
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
zoiets ja, zelf via Asterix en de Noormannen komt me opeens het beeld voor ogen waarin Obelix met zijn vuisten een stuk ijzer smeedt, ik weet niet meer in welk album.
Wat is er met je montreal gebeurd? Heimelijk vind ik dat nl. best een indrukwekkende bak. In Hilversum woonde ooit een vioolbouwer (ben zijn naam kwijt), die had er zo een.
Verkocht ie dure violen dus! haha.
Zo’n Montreal kostte in 1970 het onbereikbare bedrag fl.42.000,-(fiorino dus)
Een eensgezins middenwoning(een dure) kostte fl.17.000,- dus 2 huizen en een beetje. Pfff.
Eigenlijk net zoiets als de Alfa 8C Competitione nu, (220.000,- euro) alhoewel??
Bernhard junior heeft m int zwart(staat gewoon voor de deur op straat in A’dam)
Maar over mijn ex. Die s verkocht(na 10 jaar)groen gespoten en stond na een maand
alweer hier:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215991493
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wim V8 schreef:Verkocht ie dure violen dus! haha.
Zo’n Montreal kostte in 1970 het onbereikbare bedrag fl.42.000,-(fiorino dus)
Een eensgezins middenwoning(een dure) kostte fl.17.000,- dus 2 huizen en een beetje.
Dat valt goed mee, een sm kostte ook zoiets in 71. Wat die middenwoning betreft, dat zal dan niet in de grote stad geweest zijn want daar kostte dat huis toen ook al 40.000 gulden…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste