M&M schreef:Met de C5 kom je in ieder geval thuis , kun je niet altijd van bv een Laguna zeggen
Hoho, dat mag niet gezegd worden van het type 1998-2001
Ik heb uit deze serie twee wagens gehad: een diesel 2.3 break en een 1.6 16V op LPG-G3 beide behoudens achterwiellagers bij c.a. 200.000km zonder een enkel probleem!
Daarvoor had ik een Laguna 1.8 uit 1995 op LPG, bij 275.000km waren de kleppen helemaal op, verder geen probleem mee gehad.
Dat was beter als de C5 1.8 16V ligne prestige die ik nu heb.
Versleten wiellagers voor bij 150.000km; inhouden en schokken waar geen oplossing voor is; rammel in de uitlaat en nog wat kleinere problemen zoals b.v. de idiote brandstofmeting van de tankinhoud die nooit klopt als je op gas rijdt. Kortom, ik was meer tevreden met Renault als nu met Citroen
denk dat ‘t ook vooral over de nieuwe Laguna gaat.. Die is ook niet geheel storingsvrij. . .
Kom vanmiddag thuis, en op het moment dat ik de deur open om uit te stappen springt de achterklep toch wel open zeker !!! Ik doe de achterklep terug dicht, vergrendel de auto, ontgrendel de auto daarna, springt die achterklep doodleuk weer open !!!
Als dit zo blijft doorgaan vier ik in 2006 het honderdste probleem met m’n C5 break
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
c5breakhdi schreef:Kom vanmiddag thuis, en op het moment dat ik de deur open om uit te stappen springt de achterklep toch wel open zeker !!! Ik doe de achterklep terug dicht, vergrendel de auto, ontgrendel de auto daarna, springt die achterklep doodleuk weer open !!!
Als dit zo blijft doorgaan vier ik in 2006 het honderdste probleem met m’n C5 break
dan blijft waarschijnlijk je achterklephendel gewoon hangen.
heb ik ook gehad.
gewoon een beetje met de hendel bewegen en hij schiet weer naar beneden
dat is alles
groetjes fraaske
Ja, hoor het is weer zo ver en ondertussen al weer 3 pagina´s. Er kan geen draadje worden geopend waarin de kwaliteit van één C5 ter discussie wordt gesteld en voila de bekende meute duikt er weer overheen met het bekende verhaal dat hun C5 geheel probleemloos is en de rest komt uitgebreid verhaal doen wat hun C5 allemaal mankeert en tenslotte zijn er dan ook nog 2 die proberen een oplossing voor de problemen te geven. Hier zal c5breakhdi echt wel vrolijk van worden en een stuk tervredener met zijn auto.
In ander (soortgelijke) draadjes probeerde een moderator nog wel eens dit gewauwel te stoppen en de zaak weer in het spoor te krijgen maar ditmaal lijkt het er op dat ook zij de hoop hebben opgegeven om het forum in dit geval te laten functioneren waarvoor het bedoeld is.
Triest hoor. Straks wordt er weer besloten het draadje maar te sluiten zonder dat de probleemsteller iets wijzer is geworden.
c5breakhdi schreef;
Als dit zo blijft doorgaan vier ik in 2006 het honderdste probleem met m’n C5 break
Zelf heb ik ook zo´n C5 maar dan uit 2001 veel van je problemen herken ik maar ook bij mij is er niets aan te doen volgens de dealer.
Maar 1 probleem is wel definitief op te lossen en dat is het kraken van de deuren. Na bijna 3 jaar gesmeer met van alles en nog wat, hetgeen steeds maar tijdelijk hielp kwam een dealer uit Amersfoort met de oplossing die overigens al van de DS stamt. Toen hadden ze het probleem al en dat hebben ze er bij de C5 ook maar weer ingestopt.
De oplossing bestaat uit het inplakken van een speciale tape (anti rattle tape ) in de gleuf van de portier rubbers. Het gekraak wordt veroorzaakt doordat het rubber daar over elkaar wrijft hoewel je denkt dat het uit het portier komt. Latere modellen van de C5 hebben ook een velours kant op het rubber op die plaats. Citroën vervangt echter de deurrubbers niet voor dit probleem dus moest ik het betalen ( € 63,31 incl. BTW en arbeidsloon) maar dat was het me dik waard om van dat gekraak af te komen.
Als je dealer heze tape niet heeft kan hij het bestellen bij Citroên dealer ROVAM Amersfoort Nederland tel.nr. 033-4630304.
Groet, Ton
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@TonK
Zolang de berichten grotendeels relevant zijn, zie ik geen reden in om in te grijpen. Echter jouw post bestaat voor een groot deel uit jouw mening/verwachtingen betreffende de moderatie van dit topic. Dit soort dingen mag je per PB ventileren, en zeker niet in dit topic. Hiermee vervuil je het alleen…
TonK schreef:Ja, hoor het is weer zo ver en ondertussen al weer 3 pagina´s. Er kan geen draadje worden geopend waarin de kwaliteit van één C5 ter discussie wordt gesteld en voila de bekende meute duikt er weer overheen met het bekende verhaal dat hun C5 geheel probleemloos is en de rest komt uitgebreid verhaal doen wat hun C5 allemaal mankeert en tenslotte zijn er dan ook nog 2 die proberen een oplossing voor de problemen te geven. Hier zal c5breakhdi echt wel vrolijk van worden en een stuk tervredener met zijn auto.
In ander (soortgelijke) draadjes probeerde een moderator nog wel eens dit gewauwel te stoppen en de zaak weer in het spoor te krijgen maar ditmaal lijkt het er op dat ook zij de hoop hebben opgegeven om het forum in dit geval te laten functioneren waarvoor het bedoeld is.
Triest hoor. Straks wordt er weer besloten het draadje maar te sluiten zonder dat de probleemsteller iets wijzer is geworden.c5breakhdi schreef;
Als dit zo blijft doorgaan vier ik in 2006 het honderdste probleem met m’n C5 break
Zelf heb ik ook zo´n C5 maar dan uit 2001 veel van je problemen herken ik maar ook bij mij is er niets aan te doen volgens de dealer.
Maar 1 probleem is wel definitief op te lossen en dat is het kraken van de deuren. Na bijna 3 jaar gesmeer met van alles en nog wat, hetgeen steeds maar tijdelijk hielp kwam een dealer uit Amersfoort met de oplossing die overigens al van de DS stamt. Toen hadden ze het probleem al en dat hebben ze er bij de C5 ook maar weer ingestopt.
De oplossing bestaat uit het inplakken van een speciale tape (anti rattle tape ) in de gleuf van de portier rubbers. Het gekraak wordt veroorzaakt doordat het rubber daar over elkaar wrijft hoewel je denkt dat het uit het portier komt. Latere modellen van de C5 hebben ook een velours kant op het rubber op die plaats. Citroën vervangt echter de deurrubbers niet voor dit probleem dus moest ik het betalen ( € 63,31 incl. BTW en arbeidsloon) maar dat was het me dik waard om van dat gekraak af te komen.
Als je dealer heze tape niet heeft kan hij het bestellen bij Citroên dealer ROVAM Amersfoort Nederland tel.nr. 033-4630304.Groet, Ton
heb jij heel erg slecht geslapen of zo???
wat die achterklep betreft was bij mij
inderdaad erg simpel om dat op te lossen
dus ik weet niet waar jij je druk over maakt
ho ho ho happy merry chrismas
groetjes de kerstman
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Richard Kruizinga schreef:Niet zo lang geleden, zat er nauwelijks elektronica in een auto, en was het enige probleem roest en soms wat startproblemen. Nu moet ineens alles computergestuurd en voilà, daar begint de ellende. En Europeanen hebben geen verstand van elektronica. Dat moet je overlaten aan de Jappen! Philips gaat ook sneller kapot dan een Panasonic. De Europeanen blijven eigenwijs en blijven bestellen bij Bosch en Valeo. Jammer. Bij de Japanners is de betrouwbaar veel hoger (en zijn de auto’s met meer discipline gebouwd). Je zult straks zien dat de C1 benzine de meest betrouwbare Citroën is!
of de toyota aygo de minst betrouwbare! het is wel een gezamelijk concept,dus zullen er wel in overleg evenveel PSA producten in verwerkt zitten als toyota onderdelen!!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
phase 2
zoals ik hier lees zijn de meeste problemen met de C5 ten tijde van de phase 1!Ik heb een phase 2 besteld. Zijn bij deze de meest voornoemde problemen nu opgelost? ik heb momenteel nog een picasso 1.8i-16V EXCLUSIVE, waar menig onderdeel aan vervangen is,maar steeds zonder problemen van de dealer!! en rijd nu perfect! jammer van ‘t verbruik tussen 8.5 en 11 liter op 100/km! dat vind ik toch een beetje te veel van ‘t goede!! De dealer beloofde dat mijn toekomstige C5 2.0 HDI BV6-FAP EXCLUSIVE van 100 kw een werkelijk gemiddeld verbruik zal hebben van 7 à 7.5 liter op 100 wat overeenstemt met menige testverslagen die ik hier op internet al gevonden heb!! nog 11 nachten slapen en dan mag ik hem aan de tand gaan voelen!
groeten,en prettige feesten en een spetterend begin van 2006 gewenst aan alle citrofielen en leden en beheerders;
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
kwaliteit C5, roest ?
Mijn C5 model 2002 heeft een roestplekje (1 cm groot) op de achterklep bij de kentekenplaatverlichting.
Bekend verhaal of niet ??
Ik rijd m pas 2 weken en moet 4 januari terug naar de dealer voor wat kleinigheden.
Hoop dat alles opgelost wordt.
Ik kom de 15e ook naar de wintermeeting.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Re: kwaliteit C5, roest ?
Frank65 schreef:Mijn C5 model 2002 heeft een roestplekje (1 cm groot) op de achterklep bij de kentekenplaatverlichting.
Bekend verhaal of niet ??
Ik rijd m pas 2 weken en moet 4 januari terug naar de dealer voor wat kleinigheden.
Hoop dat alles opgelost wordt.
Ik kom de 15e ook naar de wintermeeting.
De mijne heeft ook een roestplekje op dezelfde plaats. Ik ben ermee naar Citroen geweest, doen er niets aan, want het is geen roest van binnen uit. Dit zou onder de lak garantie moeten vallen, maar ja, die zit er niet meer op! De auto is van November 2001.
Eerst was ik ermee naar mijn (APK) garage geweest. Dit is een Bosch car service center. Hier doen ze veel in franse auto’s. Ze verteklde mij dat dit vaker voor kwam bij de C5, en dat zij auto’s met het zelfde probleem al een aantal keer bij Citroen gezet hadden. Ze verwezen mij door naar de citroen dealer, waar ze auto’s met roest op de klep al vaker naar toe gebracht hebben. Daar aangekomen: Nou meneer, u bent de eerste die dit probleem heeft ..................Kunnen ze nou niet 1 keer eerlijk zijn daar?
Ik kon eventueel nog een klacht brief schrijven naar Citroen Nederland, maar ik geloof er niet in dat dit zin heeft. Mijn buurman is spuiter, als het plekje te gortig word, dan wil hij het vast wel even bijwerken.
Maar…...............................de lak hoort er niet van af te springen!
Groet,
Maarten
antwoord blijft hetzelfde citroen doet niet aan service,
eenmaal gekocht houd het op.
voor service moet je bij lexus zijn.
citroen moet je rijden en incalculeren dat je een hoop geld
extra kwijt bent aan “onderhoud”.
maar je krijgt er wel ongelovelijk veel comfort voor terug
en daar koop je een citroen voor.
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
c5willem schreef:antwoord blijft hetzelfde citroen doet niet aan service,
eenmaal gekocht houd het op.
In het voorbeeld van m.a. trilsbeek gaat het om een geval dat buiten de garantie valt. Wie zou deze reparatie dan moeten betalen? De dealer? Waarom?
De wagen is gekocht onder bepaalde voorwaarden, hiermee zijn de dealer en de koper samen akkoord gegaan. Nu heeft de eigenaar van de wagen een tegenvaller, moet de dealer daar dan op zijn eigen kosten voor op draaien, is dat vanzelfsprekend? Lijkt mij niet.
Maar dat de dealer niet eerlijk is over dat roestplekje, dat is natuurlijk not-done! Maar goed, ook al komt het veel voor, het valt buiten de garantie….
voor service moet je bij lexus zijn.
citroen moet je rijden en incalculeren dat je een hoop geld
extra kwijt bent aan “onderhoud”.
Dat vind ik nou onzin….............
Ik rijd nu 9 jaar citroën, en weet niet wat iedereen doet met z´n auto, maar alle citroëns die ik gehad heb waren stuk voor stuk superauto´s waar ik weinig tot geen onderhoud aan gehad heb. ik rijd 35000 km per jaar dat maal 9= 315.000 km. Behalve een keer remschijven en blokken of een uitlaat echt nooit rare dingen gehad.
Bedankt daarvoor Citroën.
donderkont schreef:c5breakhdi schreef:Kom vanmiddag thuis, en op het moment dat ik de deur open om uit te stappen springt de achterklep toch wel open zeker !!! Ik doe de achterklep terug dicht, vergrendel de auto, ontgrendel de auto daarna, springt die achterklep doodleuk weer open !!!
Als dit zo blijft doorgaan vier ik in 2006 het honderdste probleem met m’n C5 breakdan blijft waarschijnlijk je achterklephendel gewoon hangen.
heb ik ook gehad.
gewoon een beetje met de hendel bewegen en hij schiet weer naar beneden
dat is allesgroetjes fraaske
Vandaag heeft het probleem zich veel frequenter voorgedaan dan de voorbije dagen, en ik heb het even gecheckt, maar de hendel blijft niet hangen. Kan het een slecht contact binnenin de schakelaar zijn, of een fout in de bedrading, of de BSI, of… ?
De klep is vandaag opengesprongen
- telkens een portier geopend werd na een rit
- bij bijna elke ontgrendeling van de auto wanneer de auto slechts gedurende enkele minuten vergrendeld geweest is
- éénmaal bij het in z’n achteruit schakelen (auto heeft parkeersensoren)
- en éénmaal tijdens het achteruitrijden.
Help… De auto is gelukkig nog onder waarborg (waarborgverlenging tot 5 jaar wegens de onophoudelijke stroom problemen), dus ik ga morgen waarschijnlijk naar m’n dealer die weer niet gelukkig zal zijn
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)