Aanlopen remmen?
snowman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 04 juni 2012 01:12 PM

Hallo,

Ik ben nieuw hier!.
Ik heb een ZX 1.4benzine bouwjaar 95.

Sinds bijna 2 jaar ben ik in het bezit van deze ZX.
Bij aankoop gelijk nieuwe remschijven en blokjes door de buurman laten monteren.

21 April is hij voor de APK geweest het koste wel weer wat maar hij heeft weer een jaar APK.
Maar nu tijdens het rijden heb ik een aanlopend geluid van voor. Dit is heel wisselend soms 20km niks en soms begint ie in de eerste 5km al.

Het geluid komt voor: wanneer je de koppeling in trapt dus gas loslaat of gas los zonder koppeling ook. Met remmen verdwijnt het soms of wordt het minder.

Echter was dit bij de APK ook al een week of 2 zo en is hier geen opmerking over gemaakt.

Wie kan mij helpen?

B.v.D

Profiel  

Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 410

Gepost: 22 augustus 2012 05:06 PM
  [ # 1 ]

Precies tijdens het vervangen van de blokken en schijven hetzelfde ontdekt bij mijn 1600 Avoriaz Break.

Ik heb de hele handel nu uit elkaar liggen en bij mij bleek het zadel van de remklauw linksvoor compleet vastgerot te zitten. Normaal hoort dit te kunnen bewegen maar door een gescheurd afdichtingsrubber is er kennelijk vocht ingekomen. Bleek gelukkig maar bij 1 van de 2 pennen te zijn en heb alles opnieuw gangbaar gemaakt door de roest op de pen en in het huis van het zadel te verwijderen om vervolgens de bewegende delen goed in te vetten. Alles loopt letterlijk weer gesmeerd dus probeer hetzelfde zou ik zeggen.

Ik heb een een remklauw van Lucas eronder gemonteerd zitten en ik weet dat er een hoop verschillen zijn !

C’est une voiture du ministre !

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook