2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Laadstroomlampje blijft op halve sterkte branden
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 december 2005 06:03 PM
  [ # 16 ]

STROOM staat er toch!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2005 06:28 PM
  [ # 17 ]

Ik blijf erbij, de diodes zijn gaar.
Zal wel een iskra dynamo zijn, want dat is bagger….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 december 2005 06:30 PM
  [ # 18 ]

Daarom moet ie ook ff stroom meten… Zie je het meteen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2005 06:33 PM
  [ # 19 ]
bogaard77 schreef:

Daarom moet ie ook ff stroom meten… Zie je het meteen…

Ok, jij wint. Inderdaad, even stroom meten en je weet het.
Volgens mij zijn de dynamo’s van Chyparse ook aangepaste iskra’s. Daarom gaan ze dus ook stuk…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 28 december 2005 06:34 PM
  [ # 20 ]

STROOM zei je? Kon je niet goed verstaan….Ik meet tussen pluspool en plus accuklem 12,8. (Ik denk milliamperes….)

Als de diodes rot zijn kan ik dan een laadspanning meten van 13-14 volt?
Jah het is een ISKRA

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 december 2005 06:36 PM
  [ # 21 ]
Marten schreef:

STROOM zei je? Kon je niet goed verstaan….Ik meet tussen pluspool en plus accuklem 12,8. (Ik denk milliamperes….)

Als de diodes rot zijn kan ik dan een laadspanning meten van 13-14 volt?
Jah het is een ISKRA

ISKRA sucks…. altijd als er een dynamo of startmotor stukging de afgelopen 10 jaar stond er ISKRA op….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 28 december 2005 06:37 PM
  [ # 22 ]

Joris jij hebt er toch een uit Soesterberg? Wat is dat voor een merk?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 december 2005 06:39 PM
  [ # 23 ]

Als er 1 rot is kan dat wel… Maar 12 miliamps is te weinig. Dat is het verbruik van je klokje en je radiogeheugen.
Ik gok op het regelaartje… Rolling Eyes


Nee ik heb een originele ducellier met mechanische spanningsregelaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 december 2005 06:50 PM
  [ # 24 ]

Trouwens, marten, gaat het lampje uit als je het van de dynamo af trekt of blijft het zacht branden?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 28 december 2005 06:50 PM
  [ # 25 ]

De 70A dynamo’s met ingebouwde spanningsregelaar uit Soesterberg zijn ook van ISKRA

Ik denk dat ik mijn oude dynamo en mechanische regelaar er maar weer in ga spijkeren…. Crying or Very sad

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 28 december 2005 06:52 PM
  [ # 26 ]
bogaard77 schreef:

Trouwens, marten, gaat het lampje uit als je het van de dynamo af trekt of blijft het zacht branden?

Ja, als ik het draadje met het schuifstekkertje loshaal is het laadstroomlampje uit

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 december 2005 06:55 PM
  [ # 27 ]

Nou je weet nu dat er geen sluiting in je kabelboom zit en dat de accu gewoon bijlaadt, er geen diode kapot is dus zal je regelaartje het lampje wel niet goed uit doen….
Je had dat ding van geert b toch? Bel em eens of je een ander regelaartje mag proberen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 28 december 2005 09:16 PM
  [ # 28 ]
bogaard77 schreef:

Je laadstroomlampje wordt gestuurd door het elektronische regelaartje. Dat kan best verrot zijn.

inderdaad: gelukkig kun je deze spanningsregelaar eenvoudig vervangen
je kunt ze dan ook los kopen…......fff type dynamo opgeven bij een automaterialen handel.

ook zitten er op de printplaat achterop het “klokkenpaneel” enkele diode’s
ook deze willen nogal eens kapot gaan ........
sluiting in printplaat komt ook voor; sluit daarom eens rechtstreeks een lamje op de de uitgang van de spanningsregelaar aan.
als het lampje dan tijdens stationairloop uit is weet je dat je het in de printplaat/bedrading moet zoeken Idea

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 28 december 2005 10:55 PM
  [ # 29 ]

Klokkenpaneel? wat bedoel je?
Er zit achterop met 2 boutjes een “dekseltje” waarin de koolborstels ook zitten. Is dat die electronische regelaar die het lampje aanstuurt of is dat de spanningsregelaar?
M

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 28 december 2005 11:58 PM
  [ # 30 ]

“Nou je weet nu dat ......er geen er geen diode kapot is”

Leid je dat af uit de laadstroomwaarde ( 14 V) of uit het lage amperage lekstroom (12 mA)

Ik vraag dat omdat Waterman stelt dat de diodes WEL gaar zijn.

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook