ah twan,
als jij interieurtechnisch denkt aan wat ik denk, ben je echt helemaal het baasje!
maar koelfan maakte dus schijnbaar simpelweg slecht contact??!
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Ha Twan,
Even off-topic, maar die Progress die jij ooit reed, staat nu bij mij in Alkmaar in de straat. Bij ons staat sinds kort ook een Progress (anoniem weliswaar) voor de deur. Hoewel de kleur niet helemaal hetzelfde is, vinden mijn kinderen het onderscheid maar lastig… Opmerkelijk genoeg vinden ze de ander mooier (striping, gele koplampen, spoiler, hebben wij allemaal niet). Maar dat terzijde.
Groet,
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
@HvdL dat kan inderdaad kloppen, ik heb de progress vorig jaar inderdaad aan iemand uit alkmaar verkocht! staat ze op de GTI-velgen die ik meegegeven heb? geweldige auto, die DS-XX-33.
@pierre724 ik zit inderdaad aan zoiets te denken: (nou ja, eigenlijk is dit mijn setje ©Tjerk )
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
vandaag vrij genomen om lekker wat te prutsen en ontdekken aan de break, zo vond ik zojuist in de c-stijl speakers en wel deze:
Untitled by twan238, on Flickr
die doen het dus niet meer
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
haha: mijn voorstel voor een nieuwe topictitel:
‘de Verandering: van harige uitgezeten zitzakwagen naar snel slagschip. work in progress’
En ik zou de wagen ‘koekiemonster’ noemen, omdat die ook blauw en harig is :’)
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Leuk Twan,
weer totaal wat anders! Zon 1900 lijkt me echt een fijne motor.
Veel plezier er mee
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
ik heb wat startproblemen. als ik de sleutel rond draai gaat de startmotor niet rond, alleen een kleine klik onder het dash en voor de rest blijft het angstig stil. ik heb al even een andere accu gepakt maar dat mocht niet helpen (accu is goed vol en vrij nieuw). ook de bx even heen en weer geduwt in de versnelling zodat de motor een paar keer rond ging, maar niks nada noppes. vervolgens de auto aangesleept en sloeg direct aan. ook de starten ging diezelfde dag prima en vlot. alleen nu is het weer hetzelfde alleen maar klik en de accu heeft heel de nacht aan de lader gelegen…. is mijn startmotor echt terminaal overleden of kan het ook ergens een relais zijn? de startmotor een oplawaai verkopen gaat niet omdat de voorraadbol en multipoint een beetje erg in de weg zitten..
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Het zou inderdaad een vuil startrelais kunnen zijn omdat het soms wel werkt of de koolstofborsteltjes zijn versleten. Als je wel een klik hoort en de accu is goed dan hoef je het normaal gesproken nergens anders te zoeken. Je zou kunnen proberen de startmotor uit te bouwen en een en ander goed schoon te maken
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
net even een doelgerichte tik gegeven en de auto starte weer.. even kijken wanneer ik zin heb om er een andere in te steken (voorraadig op de plank)maar het is volgens mij echt een *piep* karwei bij een multipoint bij mijn 1600 was het zo gepiept
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Twan238 schreef:ik heb wat startproblemen. als ik de sleutel rond draai gaat de startmotor niet rond, alleen een kleine klik onder het dash en voor de rest blijft het angstig stil. ik heb al even een andere accu gepakt maar dat mocht niet helpen (accu is goed vol en vrij nieuw). ook de bx even heen en weer geduwt in de versnelling zodat de motor een paar keer rond ging, maar niks nada noppes. vervolgens de auto aangesleept en sloeg direct aan. ook de starten ging diezelfde dag prima en vlot. alleen nu is het weer hetzelfde alleen maar klik en de accu heeft heel de nacht aan de lader gelegen…. is mijn startmotor echt terminaal overleden of kan het ook ergens een relais zijn? de startmotor een oplawaai verkopen gaat niet omdat de voorraadbol en multipoint een beetje erg in de weg zitten..
Dat probleem heb ik ook! Gelukkig niet zo vaak, maar het is wel lastig.
Ik denk dat het de koolborstels van de startmotor zijn.
Bij mij hoor je ook alleen maar een klik.
Wat bij mij wel werkt is om een paar keer het contactslot om te draaien (dus een paar keer proberen te starten).
Dat geeft hetzelfde effect als een welgemikte tik.
Op een gegeven moment pakt ie dan.
Ik heb een 16TRI en daar zit ook het inlaatspruitstuk in de weg.
Als je de startmotor eruit wilt halen is geloof de reguliere weg het demonteren van het inlaatspruitstuk.
Maar het kan ook naar onderen toe, er is dacht ik wel eens een topic over geweest.
Oliefilter moet eraf, ik dacht ook iets met voorraadbol of hele drukregelaar,en wat slangen.
Ik kan het topic zo gauw niet vinden, maar ik heb geloof ik wel de fotoserie opgeslagen.
Ik zal eens zoeken, want misschien moet ik zelf ook een keer aan de slag.
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Heel veel keer het contact omdraaien hielp helaas niet. Is dat toevallig een een 16tri break?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ja, uit ‘87.
Ben ik gespot?
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Toevallig een aantal weken terug bij Vermond geweest? Ik was daar toen ook samen met “goofblikscha” in mijn oranje Aca. O nee, met de CX!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Ja, inderdaad!
Grappig zeg!
Maar dan hoef ik je waarschijnlijk niks meer te vertellen over startmotor vervangen…
Die zwarte break ziet er trouwens mooi uit op de foto’s!