Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tip: zet die as stevig rechtop in de bankschroef, met een doek ertussen. Dat werkt ‘t prettigst.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Goed dat je er toch aan begonnen bent!
Wedden dat het straks een voldaan gevoel geeft als je straks weer rijdt.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
zo weer een stukkie verder.
twijfel even om de synchromesringen te vervangen
afstand van synchromesring 1 t.o.v. tandwiel 1e versnelling is 0,50mm(zie eerste foto)!
synchromesring 2 t.o.v. tandwiel 2e versnelling is 0,45mm
‘’ ‘’ 3 ,, ‘‘3e versn is 0,80mm
‘’ ‘’ 4 ‘’ ‘‘4e versn is 0,90mm
5e nog niet nagemeten
misschien synchromesring 1 en 2 vervangen?
vriendelijke groet, joost
synchromesring maatvoering tov tandwiel 5e versn 0,90mm dus ik den k dat ik de synchromesringgen 1 en 2 zal gaan vervangen .
vrgr, joost
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gezien de andere waardes wellicht geen gek idee, maar geeft het werkplaatsboek geen uitkomst over de maat. De tandwielen zien er op de foto’s nog goed uit, geen afgesleten hoeken of zwarte loopsporen, die op slijtage duiden.
nee in wp boek geen gegevens te vinden maar heb begrepen dat als de waarde rond de 0,80mm zit is het okee en dus 1 en 2 zitten te laag meer afgesleten deze ga ik dan ook vervangen en indd de tandwielen zien er heel goed uit !
vrgr, joost
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Max. is 1,00 mm, maar dat heeft vrijwel geen enkele auto meer natuurlijk.
Hoe snel die 0,50 mm slijt ligt er geheel aan hoe er met de auto gereden wordt. Bij veel snelweg zal het nog jaaaren duren eer het echt gaat kraken.
Maar indien met een CX (ooit) intensief stadsverkeer is gereden gaan de 2 en 3 vaak al binnen de twee ton kraken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
mij is altijd gezegt,bij normaal gebruik is een 5 bak niet stuk te krijgen,
op je moet sans nog wat heten.
succes en goed bezig.
vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
@ joost Wp handboek heb je inmiddels?
Martinbap schreef:Gezien de andere waardes wellicht geen gek idee, maar geeft het werkplaatsboek geen uitkomst over de maat. De tandwielen zien er op de foto’s nog goed uit, geen afgesleten hoeken of zwarte loopsporen, die op slijtage duiden.
in het WPboek staan geen gegeven betreft afstand tandwiel t.o.v. synchroring maar versnelling 345 hebben een afstand van 0,9mm en versnelling 1 en 2 hebben een krappe 0,5mm dus ga ook de 1e en de 2e synchroringen vervangen voor nieuwe zitten die ook weer rond de 1mm.
ik vemoed dat 3,4 en 5 al eens zijn vervangen?
vrgr, joost
daan schreef:@ joost Wp handboek heb je inmiddels?
hallo daan,
ik heb van internet (220MB) een WPboek bestand gedownload maar is wel in het engels en gaat wel redelijk heb ook de hynes en vraagbaak dus gaat wel aardig lukken moet je wel zeggen dat ik nog best wel een keer de NL versie van WPboek zou willen maar ja zijn schaars te verkrijgen meen ik?
vrgr,joost
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als alles gaat zoals het gaat,gaat Mark ze waarschijnlijk online zetten of in iedergeval als PDF bestand weg zetten.
Alleen dit duurd nog effe.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
dat vind ik interessant als het gelukt is verneem ik het graag.
vrgr,joost
Ook ff het differntieel losgenomen maar geen pakking of vloeibarepakking gevonden???
Met terugplaatsen vloeibarepakking gebruikt maar naar mijn iedee pers je zowat alle vloeibarepakking er direkt weer uit als je de 4 grote bouten met 50Nm vast zet en de 6 kleine bouten met 28Nm vast zet .
Heb na een uurtje de boel weer opengemaakt om te zien of er nog wel vloeibarepakking aanwezig zou zijn op de vlakken van het huis en deksel en alles er tussenuit geperst ?? wat nu ? zijn er pakkingen voor of gewoon weer vastzetten met vloeibare pakking ??
vrgr,joost
groet
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Joost waarom heb je ook het differentieel geopend?
De methode die je beschrijft doet me denken aan ‘hoe test je of het koelkastlampje werkelijk uitgaat als de deur dicht is’
En zegt het boek niets over pakkingen dan wel ‘kit’? Ik heb meen ik nooit een papieren pakking aangetroffen of los gezien, maar het is alweer een lange tijd geleden dat ik een diff uit elkaar haalde…. zal eens kijken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D