Als het gaat om carwrapping kun je binnen dit forum zoeken op wrap, wrapping e.d.. Een relevante thread:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212955/
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik heb het dak van mijn c3 gecarwrapped. Ik vond het grijs te standaard, bovendien mooie kans om reclame te maken toch?
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Top idee, hou ik vast voor mijn C3. Alleen met Zenith raam blijft er iets minder reclameruimte over
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 33
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDI
Mijn vrouw rijdt meestal in de C3….vandaar de doppen.
Als het aan mij lag had ik een zwart dak en zwarte velgen….geen gelukkige combinatie gebleken bij de C1….vooral de velgen
Na verloop der jaren toch wel een Citrofiel gebleken…
BX 1.6 TRE, AX, ZX, C1, C3, C4 Picasso 2.0 (2007), C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi (2015)
Totaal aantal Berichten: 33
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDI
NeufegliseThierry schreef:Top idee, hou ik vast voor mijn C3. Alleen met Zenith raam blijft er iets minder reclameruimte over
Bedrijfje in Lisse….zo te zien schappelijke prijzen en goede reviews (neefje van mij heeft daar zijn Polo laten doen)
Na verloop der jaren toch wel een Citrofiel gebleken…
BX 1.6 TRE, AX, ZX, C1, C3, C4 Picasso 2.0 (2007), C4 Grand Picasso 1.6 BlueHDi (2015)
Crispman schreef:NeufegliseThierry schreef:Top idee, hou ik vast voor mijn C3. Alleen met Zenith raam blijft er iets minder reclameruimte over
Bedrijfje in Lisse….zo te zien schappelijke prijzen en goede reviews (neefje van mij heeft daar zijn Polo laten doen)
Is er voor dit wrap-verhaal geen ander topic? Nu is “mijn” topic vervuild!
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Je kan als TS natuurlijk ook de andere gebruikers gewoon vriendelijk vragen of ze daarvoor een ander topic willen openen en in ‘jouw’ topic weer ON Topic willen gaan.
Dat zou inderdaad kunnen, meneer de moderatort.
Dus, mensen zouden jullie dit topic s.v.p. niet verder willen vervuilen met praatjes over het wrappen van auto’s. Je kunt voor dit onderwerp o.a. aansluiten bij het DS3-topic: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/212955/ maar schrik niet bij het lezen van het topic, want het lijkt alsof die DS3 rijders helemaal geen Citroën hebben, maar een oude Honda Civic of een V(olkomen) W(aardeloos) Golf of zo….wat een wansmaak allemaal zeg (maar dat is uiteraard mijn mening)
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Humor, bovenstaande posts over vervuilen moeten we toch met een knipoog (;-))lezen of niet?
Juist in een forum is het de bedoeling om op elkaar in te spelen en dan gaat een discussie wel eens naar links of naar rechts. Gevaar dat je loopt wanneer je mede forumleden van ‘vervuilen’ beticht is dat we ‘jouw’ topic gaan mijden.
Kan toch ook niet de bedoeling zijn als je zo content bent met een eigen item dat je anderen van je afstoot, toch? Als dat wel de bedoeling is kun je je tpoic ook op slot laten zetten
Had nog in willen gaan op je opmerking over wrappen en de DS3, maar gelet op je wens hierboven laat ik dat maar achterwege.
Dus, terug on topic, wat heb je ons verder te melden over je auto en ervaringen JB?
Bovenstaande foto geeft de actieradius aan nadat ik gisterenavond getankt had. Vandaag heb ik maar weer eens extra mijn best gedaan om tijdens mijn gebruikelijke woon-werkverkeer van Rotterdam naar Tilburg en terug er uit te halen wat er binnen redelijke maatstaven inzit. Het resultaat:
Tussentijds heeft de actieradius zelfs nog op 1.500 km gestaan, maar daar heb ik helaas geen foto van kunnen maken. (ja, op sommige plaatsen rijd ik ook binnen de bebouwde kom op cruise control )
Het gaat dus lekker met het verbruik van de C3 e-HDI (als je maar wilt )
NeufegliseThierry schreef:Humor, bovenstaande posts over vervuilen moeten we toch met een knipoog (;-))lezen of niet?
Juist in een forum is het de bedoeling om op elkaar in te spelen en dan gaat een discussie wel eens naar links of naar rechts. Gevaar dat je loopt wanneer je mede forumleden van ‘vervuilen’ beticht is dat we ‘jouw’ topic gaan mijden.
Kan toch ook niet de bedoeling zijn als je zo content bent met een eigen item dat je anderen van je afstoot, toch? Als dat wel de bedoeling is kun je je tpoic ook op slot laten zetten
Had nog in willen gaan op je opmerking over wrappen en de DS3, maar gelet op je wens hierboven laat ik dat maar achterwege.
Dus, terug on topic, wat heb je ons verder te melden over je auto en ervaringen JB?
@NeufegliseThierry: Helemaal met een knipoog was het niet bedoeld hoor. Ik ben te lang moderator op een ander autoforum geweest om dat niet te menen. Mijn C3 is niet gewrapt en ik ben het niet van plan, dus hoe off-topic wil je het hebben? Maar goed, vervuiling was misschien een iets te sterke uitdrukking.
En tot slot wil ik nog mijn excuses aanbieden aan de DS3-rijders. Het opleuken van je auto door middel van wrappen en plakken van opzichtige grote stickers is niet mijn stijl en niet mijn smaak. Ik vind het allemaal maar een beetje ordi overkomen. Dat geldt naar mijn mening ook voor de originele sets van Citroën zelf. Matte lak/wraps zijn wat mij betreft het toppunt van lelijkheid. Ik heb de DS3 Loeb gezien en die vond ik ook vreselijk. Motorisch is hij vast geweldig en hij is zeldzaam, maar wat betreft looks: not my cup of tea.
Maar, dat is allemaal slechts mijn mening. Dat anderen er anders over denken, dat is prima. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, want dan zouden we allemaal in een Volkomen Waardeloos Pollo rijden.
Nu maar weer on-topic?
Ik heb het de hele week volgehouden om lekker rustig/zo zuinig mogelijk te rijden, en zie de stand op dit moment:
Afgelegde afstand tot nu toe: 1.103 km
Nog resterend: 380 km
Dat is dus in theorie 1.483 op 1 tank! Ik ben benieuwd hoe ver ik echt ga komen.
Vandaag dan toch maar getankt onderweg naar huis. Ik had inmiddels 1.270 km gereden op deze tank en het bereik was volgens de meter nog 75 km. Dat was echter kort na een stuk stadsverkeer, dus ik durf te wedden dat ik zeker nog meer dan die 75 km had kunnen halen, maar ik wilde geen risico nemen.
Helaas heb ik geen foto van de meter die het bereik aan geeft, want de foto heb ik genomen op het benzinestation, direct na het tanken.
1.270 + 75 = 1.345 km. Tel daar bij op dat ik afgelopen weekend diverse korte (stads-)ritjes heb gemaakt, en een rit met zware belading (3 inzittenden en naar schatting 150 kg lading), en je komt toch ruimschoots aan het bereik van 1.350 km. Het kan dus wel, als je maar wilt en de omstandigheden gunstig zijn.
De verbruiksmeter geeft hier 1 op 29,4 aan. Zelf komt mijn berekening uit op 1 op 28,3.