Wizzy schreef:Ik ga ervan uit als 2 ervaren automonteurs zeggen dat het een hele klus is, dat het dan ook wel zo is. Het weerhoudt je er niet van dan natuurlijk om het te proberen uiteraard!
Een boek openslaan en het elektrisch schema nalopen is inderdaad nogal een klus
Als mamita de CV heeft ingebouwd, dan kan zij dit ook, dat is veel minder werk en ik spreek uit ervaring als amateur die dit al eens ingebouwd heeft.
sinds wanneer ben ik een zij ? hahahaha
Hahaha, ik denk dat dat komt door je nickname Mamita… geen belediging ofzo hoor!
Sorry, ik dacht inderdaad door je nickname dat je een dame was
Handige dames die zelf sleutelen zijn ook aanwezig op het forum hier
Hahaha maakt niet uit jongens.
Kan je eigenlijk het klokje zo uit het instrumentenpaneel uit halen of moet je die echt verwisselen met een andere.
Als je het klokje zo eruit zou kunnen halen zou wel makkelijk kunnen zijn ivm kmstand.
Heb trouwens deze gevonden op ebay:
Je bedoelt de snelheidsmeter met de dagteller en km-stand ?
Dat is een losse unit, die kun je eruit halen, als jouw paneel er ook zo uit ziet als in de link naar ebay.
Zo te zien is het wat opbouw betreft, ongeveer hetzelfde als bij een ZX en AX.
Dit paneel is wel uit een 96er, jouw 98er is de 1e facelift, het zou niet uit mogen maken, pas de 2e facelift (heldere koplampen) is ander paneel. Demonteer anders voor de zekerheid je eigen paneel en kijk of je dezelfde stekkeraansluitingen aan de achterkant heb.
Als ik even snel google op 9626196680, dan zie ik via de de onderdelenlijn dat deze voor een 1.6 en 1.1i is, dat zit dus wel goed. Het merk is Jeager, ook belangrijk om te controleren, als je nu VDO heb, dan gaat het zeker niet werken. De prijs is netjes, voor dat bedrag kun je de gok wagen. Het enige dat nog fout zou kunnen gaan, is het injectie systeem, stel je Bosch en dit paneel komt uit een Saxo met Magneti-Marelli, dan gaat de TT zeer waarschijnlijk niet werken. Gelukkig komt Bosch het meeste voor, Magneti-Marelli op een 1.1i is uitzonderlijk.
Ik heb zelf een Jeager paneel en heb ook al gegoogled naar de serienummer en inderdaad die is inderdaad ook voor 1.1i.
Maar het enige wat mij dwars zit, is dat de km-stand niet meer klopt als ik het hele paneel verwissel.
Dus ik vraag mij af of het mogelijk is om alleen de toerenteller uit het paneel kan halen en bij de mijne ik kan zetten of zeg ik nu iets doms
Hoe kan je trouwens zien als de TT al voorbereid is zonder het paneel los te maken.
De TT uit het andere paneel overzetten, gaat niet werken, e.e.a. zit ook in de print verwerkt.
Het grijze stuk links is electronica wat bij de TT hoort, jouw paneel heeft dat niet.
Hier zit een printplaatje achter, met een foliestrip naar de rest van de printplaat.
Je kan het beste de km-teller uit je eigen paneel overzetten in het andere paneel.
Een van de stekkers welke op het paneel zijn aangesloten, bevat één draad welke de puls voor de TT aanvoert. Welke dat precies is, daarvoor zul je in de elektrische schema’s moeten duiken
Is deze draad aanwezig, dan is het voorbereid, anders zul je dit draadje zelf even moeten trekken.
Aah dankjewel dat is precies de uitleg wat ik zocht. Misschien deze week eerste effe langs sloop gaan misschien kan ik daar wat vinden.
Nog 1 laatste vraagje Ik lees hier en daar ook dat een tellerbak uit een phase 2 106 of 106 GTI ook past. Iemand ervaring hier mee? want in principe als de ecu en formaat van het paneel gelijk zijn dan zou het toch moeten werken
De ECU van een 106 GTI zal wel anders zijn, als het echter wel hetzelfde is allemaal, dan zou het moeten werken, de 106 is bij Peugeot, de tegenhanger van de Saxo. Hier ligt dus nog een uitdaging voor je, wat je project juist zo leuk kan maken
Kom net van sloop af en helaas geen één saxo kunnen vinden en de 106jes die er waren hadden geen toerenteller of ze hadden helemaal geen paneel meer, jammer.
Kijk hier eens, iemand bied een teller bak met TT aan.
ZX1.4i schreef:Kijk hier eens, iemand bied een teller bak met TT aan.
Thnx, precies wat ik zocht.
pm is verstuurd nu is het afwachten op reactie