68 van de 207
« Eerste  < Vorige 66 67 68 69 70 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 augustus 2012 12:24 AM
  [ # 1006 ]

balen zeg !
moet iets geks geweest zijn…...
ik dacht ook, met het blok in ieder geval nooit grote issues…. zo zie je maar

zeker een blok scoren, deze dame is verder toch prima !?
of een turbo blok ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 25 augustus 2012 08:01 AM
  [ # 1007 ]

Kan gebeuren ,ik kijk daar nooit naar,en heb bij de APK ook niet gezegd daar naar te kijken.

Ze moeten wel naar het oliepeil hebben gekeken.Je auto heeft natuurlijk een roetmeting moeten ondergaan,en een roetmeting men een te laag oliepeil wil je op voorhand al niet natuurlijk.

Maar is wel balen natuurlijk,je zit er allemaal niet op te wachten.

En wat er al werd gezegd misschien wel even een turbo blokkie erin hangen.

succes

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 augustus 2012 09:18 AM
  [ # 1008 ]

Wat een pech! Sad

Maar zo te horen ga je er in elk geval goed mee om. Al kan ik begrijpen dat je er ook wel van baalt…

F.SvM schreef:

Denk dat ik eind van de week wel weer rij.
Effe ander blokkie erin of een andere dame,we zien wel.
Maar cx blijven we rijden.

Succes met het blok inbouwen, hopelijk beleef je in elk geval nog wat plezier aan de klus Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 augustus 2012 11:17 AM
  [ # 1009 ]

Goede morgen.
Net effe contact gehad met wiebert,ander blok is er wel.
Maandag effe kijken wat wijsheid is.( zelf doen of laten doen scheeld 500 euro)
Blok op zich kost 400 euro paar nieuwe keerringen en dergelijke
Maar woensdag rijdt ze weer.
Dus het wordt waarschijnlijk weer een 2500 platte diesel.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 25 augustus 2012 11:34 AM
  [ # 1010 ]

veel succes met de klus!
vrgr,joost

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2012 12:40 PM
  [ # 1011 ]
F.SvM schreef:

Oorzaak was trouwen olie op .
Dus conclusie ze is in 1 keer alle olie kwijt geworden.

Jeetje Frank wat een pech!!
Lag er geen grote plas of een oliespoor achter? Dat zou toch een indicatie moeten zijn? Het is 5 liter, dat moet te zien zijn.


Maar goed, gewoon vrolijk verder gaan, ander blok erin. Wel een tegenvaller zeg. In je volgende blok dus even TSL gooien, dan loopt ‘ie niet direct vast als alle olie weg is.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 augustus 2012 01:46 PM
  [ # 1012 ]

Motor draaid nog wel alleen met ratelend geluid.
Dus ben wel benieuwd wat het is.
Waarschijnlijk een interne lekkage waardoor de olie mee gegaan is in 1 van de verbrandings kamers..
Maar goed maaeten weten we meer.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 25 augustus 2012 08:34 PM
  [ # 1013 ]
La Léo schreef:

O ja dat kan ook. Maar ik doelde op ‘eentje bestellen als je niets hebt’
Ik neem toch aan dat vd Bijl ook een origineel moet hebben in verband met de zijaansluitingen?

Of maken die echt alle types radiateurs vanaf nul?

Nee, je moet je oude radiateur meenemen dan komt er een nieuw koelblok van Bristol in maar, hij kan ook op verzoek van zeer oude klassiekers een radiateur maken het is nog een echte ambachtsman.

Harry.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 augustus 2012 09:16 PM
  [ # 1014 ]

Goede avond.

Waar ik mijn radiateur en condensor heen gebracht heb,doen het zelfde zo nodig bouwen ze,ze vanaf de grond weer op.
En effe een vraag mijn stootblokken aan de voorkant zitten vast aan het Subframe met daartussen de beschermingsplaat van het blok.
Nu zit er een inham in de stootblokken waar het sleepoog tussen zit,wordt deze aan het uiteinde nog ergens mee vastgezet?
Een stripje of iets dergelijks,want nu hangt het los/ bungeld.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 augustus 2012 11:48 PM
  [ # 1015 ]

Frank,

ik weet wat je bedoeld zal er morgen ff een foto van maken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 augustus 2012 12:00 AM
  [ # 1016 ]

In de wphb kan ik hier geen info over vinden alleen dat ze vast zitten met twee boutjes.
En het sleepoog ertussen in. ( heeft ze er trouwens twee) kan er maar 1 terug vinden.
Dus ben benieuwd naar jou foto’s

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 augustus 2012 12:12 AM
  [ # 1017 ]

Ik heb er ook maar 1 dus dat zal wel kloppen, en ik kan me herinneren dat het ding samen met die stootrubber vast zit. Maargoed morgen meer…...

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 26 augustus 2012 01:50 AM
  [ # 1018 ]

Ik heb er 1.
Maar wel voor een type II met fabrieks airco.
Ik ben er zelf net achter dat onze collet de meest luxe uitvoering van Bernard Collet was.
Nu heb ik bij demontage niets los geschroeft van de radiateur en condensor ergens lager dan de voorste bovenbalk. En zo heb ik het frame op de brug laten zakken. dus of ik nu iets mis?...

Overigens, gecondoleerd met het overlijden van dit motortje. En veel succes met de hartoperatie zal maar zeggen. Ik ben blij dat ik om mijn motor momenteel een vreugde dansje kan maken ... want ik vind het anders maar knap druk daar in dat motorruim!

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 augustus 2012 10:22 AM
  [ # 1019 ]

Frank,

ik hoop dat ie zo duidelijk genoeg is anders moet ik de auto ff onderste boven draaien voor een goede foto.  Laughing

Het oog zit iig aan de bijrijders kant.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 augustus 2012 10:49 AM
  [ # 1020 ]

Zie ik daar iets van een klemmetje?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
68 van de 207
« Eerste  < Vorige 66 67 68 69 70 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook