1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
andere bougies
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 25 augustus 2012 07:37 PM

hallo,

ik zit hier nog altijd met het probleem dat ik te vaak een kapotte bougie krijg onder het rijden.
kleppen en onsteking staan goed.
en platines,condensator,delco kap,bobine zijn vervangen
nu het gaat om een perfo motor mijn temperatuur meter geeft een temperatuur aan van 75 a 80 graden
tijdens het rijden
ik denk dat de bougies stuk gaan door te warme temperatuur nu zou ik graag willen weten welke type bougie jullie gebruiken voor een perfo motor?

mvg Tom

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 augustus 2012 09:39 PM
  [ # 1 ]

Weet je zeker dat het wel de bougies zijn?
Ik weet van de DS dat die pijpjes die om de bougies heen moeten echt essentieel zijn.
Zitten die er bij jouw Trax ook in? Controleer dan even of ze onbeschadigd zijn!
En bougiekabels hebben een beperkte levensduur.
Die kunnen ook problemen geven.
Zeker als ze dicht langs metalen delen lopen kunnen ze “overslaan”

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 25 augustus 2012 09:49 PM
  [ # 2 ]

Hallo Tom, Ik gebruik Champion H10 bougies la jaaaaaaaaren tot volle tevredenheid in mijn perfomotor.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 augustus 2012 09:49 PM
  [ # 3 ]

Een trax heeft een andere cilinderkop als een ds en derhalve geen isolatiepijpjes om de bougies.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2012 09:52 PM
  [ # 4 ]

Misschien is het interessanter om te weten welke bougies de TS gebruikt.

Profiel  
 
Aard
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 156
Geregistreerd: 22-01-2009

Gepost: 25 augustus 2012 09:57 PM
  [ # 5 ]

Bij het clubmagazijn van TAN zijn tegenwoordig ook Bosch super 4 bougies verkrijgbaar waar ik heel veel positieve reacties op heb gehoord. Er horen idd geen isolatiehulsjes om de bougies in een tractionmotor.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 augustus 2012 10:00 PM
  [ # 6 ]

Weer wat geleerd…
Ook niet bij de latere typen?
Ik weet niet veel van Traxen, ik dacht dat de vroege DSen eigenlijk een Trax motor hadden.
Of is dat alleen bij de hele oude DS?
Weet jij dat Waterman? (met je schijnbaar oneindige kennis op dat/elk gebied?)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 augustus 2012 10:01 PM
  [ # 7 ]

Hadden inderdaad dezelfde motor, maar met een totaal andere cylinderkop

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2012 10:04 PM
  [ # 8 ]

Een vroege DS of ID heeft een doorontwikkelde 11D motor (die op zijn beurt weer een doorontwikkelde Perfomotor was). Het grootste verschil is inderdaad de lichtmetalen cilinderkop van het crossflowprincipe. Daar waar bij het tractionblok in- en uitlaat aan dezelfde zijde zijn gesitueerd.

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2012 10:05 PM
  [ # 9 ]

Er is een versie van de hele vroege ID met een simpel 11D-blok. Heeft niet zolang geleden nog iets over in de Citro-expert gestaan. Schijnen er maar een handvol van gemaakt te zijn.

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2012 10:06 PM
  [ # 10 ]

Maar dat is uiteraard erg offtopic. Dus Tom, welke bougies gebruik je nu?

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 augustus 2012 10:16 PM
  [ # 11 ]

Heb ooit een brommer gehad die ook bougies bij de kilo vrat, bleek uiteindelijk de bougiekop te zijn die de warmte bijhield, andere bougiekop erop en nooit nog problemen gehad.
Misschien heb je er wat aan.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5376
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 25 augustus 2012 10:32 PM
  [ # 12 ]

Het blijft een interessant forum…

Profiel  
 
VooDoobelg
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006

- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
Gepost: 26 augustus 2012 10:26 AM
  [ # 13 ]

ik had eerst champion H10 erin nu zitten er NGK B-6L in maar met beide heb ik last van stuk gaande bougies.
Kan door slechte kabels kan je bougie ook stuk gaan dus als ik de kabels vast neem aan buitenkant voel ik geen stroom dus twijfel als deze vervangen moeten aan de kant van de kop wijn de kabels wel beetje zwart.

en mijn nonkel heeft op zijn traction deze is wel een 11D motor 2 condensators op de delco zitten en ik maar 1


de motor temperatuur die ik aangaf in eerste post is deze normaal?
anders wou ik mijn kleppen nog eens stellen want heb net gelezen dat je kleppen bij een traction moet stellen als de motor eventjes gedraaid heeft klopt dit ook?

Profiel  
 
Gepost: 26 augustus 2012 10:32 AM
  [ # 14 ]

Die motortemperatuur is normaal hoor, eerder aan de lage kant, maar dat komt voor een groot deel omdat de ventilator van een Traction altijd mee blijft draaien. In de winter haal je zonder thermostaat zelfs nooit echt de bedrijfstemperatuur. Die thermostaat zit er standaard niet in, maar werden wel vaak achteraf toegevoegd. Als de kabels aan het uiteinde zwart zijn zou ik toch eens beginnen met deze te vervangen, want dat kan natuurlijk nooit goed zijn. Kleppen stellen inderdaad met warme motor. Het verschil tussen een Perfo en een 11D zit hem in lagering en olieboringen, niet in de ontstekingsinstallatie. De invloed van een of twee condensatoren is mij onbekend, maar een zou moeten volstaan.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 augustus 2012 10:33 AM
  [ # 15 ]

Er moet echt maar 1 condensator op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook