Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
STROOM staat er toch!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik blijf erbij, de diodes zijn gaar.
Zal wel een iskra dynamo zijn, want dat is bagger….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Daarom moet ie ook ff stroom meten… Zie je het meteen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Daarom moet ie ook ff stroom meten… Zie je het meteen…
Ok, jij wint. Inderdaad, even stroom meten en je weet het.
Volgens mij zijn de dynamo’s van Chyparse ook aangepaste iskra’s. Daarom gaan ze dus ook stuk…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
STROOM zei je? Kon je niet goed verstaan….Ik meet tussen pluspool en plus accuklem 12,8. (Ik denk milliamperes….)
Als de diodes rot zijn kan ik dan een laadspanning meten van 13-14 volt?
Jah het is een ISKRA
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Marten schreef:STROOM zei je? Kon je niet goed verstaan….Ik meet tussen pluspool en plus accuklem 12,8. (Ik denk milliamperes….)
Als de diodes rot zijn kan ik dan een laadspanning meten van 13-14 volt?
Jah het is een ISKRA
ISKRA sucks…. altijd als er een dynamo of startmotor stukging de afgelopen 10 jaar stond er ISKRA op….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Joris jij hebt er toch een uit Soesterberg? Wat is dat voor een merk?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Als er 1 rot is kan dat wel… Maar 12 miliamps is te weinig. Dat is het verbruik van je klokje en je radiogeheugen.
Ik gok op het regelaartje…
Nee ik heb een originele ducellier met mechanische spanningsregelaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Trouwens, marten, gaat het lampje uit als je het van de dynamo af trekt of blijft het zacht branden?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De 70A dynamo’s met ingebouwde spanningsregelaar uit Soesterberg zijn ook van ISKRA
Ik denk dat ik mijn oude dynamo en mechanische regelaar er maar weer in ga spijkeren….
bogaard77 schreef:Trouwens, marten, gaat het lampje uit als je het van de dynamo af trekt of blijft het zacht branden?
Ja, als ik het draadje met het schuifstekkertje loshaal is het laadstroomlampje uit
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nou je weet nu dat er geen sluiting in je kabelboom zit en dat de accu gewoon bijlaadt, er geen diode kapot is dus zal je regelaartje het lampje wel niet goed uit doen….
Je had dat ding van geert b toch? Bel em eens of je een ander regelaartje mag proberen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Je laadstroomlampje wordt gestuurd door het elektronische regelaartje. Dat kan best verrot zijn.
inderdaad: gelukkig kun je deze spanningsregelaar eenvoudig vervangen
je kunt ze dan ook los kopen…......fff type dynamo opgeven bij een automaterialen handel.
ook zitten er op de printplaat achterop het “klokkenpaneel” enkele diode’s
ook deze willen nogal eens kapot gaan ........
sluiting in printplaat komt ook voor; sluit daarom eens rechtstreeks een lamje op de de uitgang van de spanningsregelaar aan.
als het lampje dan tijdens stationairloop uit is weet je dat je het in de printplaat/bedrading moet zoeken
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Klokkenpaneel? wat bedoel je?
Er zit achterop met 2 boutjes een “dekseltje” waarin de koolborstels ook zitten. Is dat die electronische regelaar die het lampje aanstuurt of is dat de spanningsregelaar?
M
“Nou je weet nu dat ......er geen er geen diode kapot is”
Leid je dat af uit de laadstroomwaarde ( 14 V) of uit het lage amperage lekstroom (12 mA)
Ik vraag dat omdat Waterman stelt dat de diodes WEL gaar zijn.