Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Vandaag plaatste Autotaalglas een nieuwe voorruit.
Maar niet alleen een ruit, ook de afdekranden eromheen, keurige nieuwe!
Die dingen zijn al een tijd NFP, maar de glasleverancier laat ze kennelijk namaken.
Wel een heftig bedrag waar je tegenwoordig een aardige XM voor koopt: € 750,-, gelukkig zat er nog een WA met extra dekking op die het opving.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Dat is de eerste 15000 km standaard een zonnebril op Jan, na het vervangen van een voorruit merk je pas hoeveel krasjes er in de oude zaten ....
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat je zegt, ik zie plotseling allerlei verkeersborden waar ik voorheen gewoon aan voorbij reed.
Maar ja, dat zit nou weer niet in de APK, daarvoor moet je wachten op een barst waar je gewoon langskijkt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
JanSr schreef:Vandaag plaatste Autotaalglas een nieuwe voorruit.
Maar niet alleen een ruit, ook de afdekranden eromheen, keurige nieuwe!Die dingen zijn al een tijd NFP, maar de glasleverancier laat ze kennelijk namaken.
Wel een heftig bedrag waar je tegenwoordig een aardige XM voor koopt: € 750,-, gelukkig zat er nog een WA met extra dekking op die het opving.
Je vindt inderdaad wel een aardige Xm voor 750 € maar ik vrees dat je er al een paar keer 750 € moet bijleggen tegen dat die ook weer goed is - tenzij je veel geluk hebt of alles zelf kan doen.
Is het recupereren van een voorruit uit een afbraak-Xm eigenlijk doenbaar ?
Roadrunner… never been caught.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gezien de soort lijm die gebruikt is - nee.
De professional die in mijn XM een nieuwe voorruit kwam plaatsten vloekte steen en been, moest de hele ruit in stukken verwijderen en mompelde dat ie dat niet veel meemaakt, dat een ruit er zo ‘glashard’ in zat.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
JanSr schreef:Wel een heftig bedrag waar je tegenwoordig een aardige XM voor koopt: € 750,-
Je vindt inderdaad wel een aardige Xm voor 750 € maar ik vrees dat je er al een paar keer 750 € moet bijleggen tegen dat die ook weer goed is - tenzij je veel geluk hebt of alles zelf kan doen.
Mijn prachtige blauwe XM V6 Break kostte het dubbele, maar meer dan een lange lijst gecorrodeerde stekkers en verstopte schuifdakfavoeren kwam ik niet tegen.
Een rot stuk uitlaat beschouw ik als een normaal onderhoudsprobleem.
Ik begin steeds meer te ervaren dat elektriciteit de overhand heeft bij klachten. En dat is een kwestie van de handen uit de mouwen. Als je dat aan een dealer overlaat loopje leeg. Daarom was de blauwe ook te koop, schat ik zo in.
Anderzijds: Als je een XM met een automaat koopt die niet netjes zijn werk doet kom je onherroepelijk aan de beurt. En als je “uit voorzorg” de olie van die automaat ververst heb je een grote kans op problemen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
JanSr schreef:Vandaag plaatste Autotaalglas een nieuwe voorruit.
Maar niet alleen een ruit, ook de afdekranden eromheen, keurige nieuwe!Die dingen zijn al een tijd NFP, maar de glasleverancier laat ze kennelijk namaken.
Wel een heftig bedrag waar je tegenwoordig een aardige XM voor koopt: € 750,-, gelukkig zat er nog een WA met extra dekking op die het opving.
Hmmm, ik zit nu bij Carglass te wachten op het plaatsen van een nieuwe voorruit, maar vervangende lijsten hebben ze hier niet. De verticale, links en rechts van de voorruit kunnen weer terug, maar de smalle lijst boven de voorruit krijgen ze er niet uit zonder te beschadigen. Daarvoor hebben ze dan een vervangende lijst maar die is breder en valt net als de verticale lijsten over de ruit en de dakrand heen.
Als het klaar is, zal ik een foto plaatsen.
Ik had natuurlijk eerder hier moeten zoeken, dan was ik misschien naar Autotaalglas gegaan. Aan de andere kant, er zat vorig jaar een ster in de ruit die door Carglass is gerepareerd, maar nu toch verder was gescheurd. Dus voor de garantie op die reparatie moest ik naar Carglass terug.