Rond de 115kmh trilt de xm, het is niet persee het stuur de hele auto trilt.
Verder hoor ik rond die snelheid een fluit/piep toon. Met een beetje aan het stuur draaien verdwijnt ie, of komt juist.
Balen dus!
Gedaan:
-Banden balanceren, hielp niet.
-NIeuwe aandrijfas rechts voor, tussen lager had best wat speling, maar het helpt niet.
Tijdje gelden de motorsteun RV vervangen, je kan die steun een beetje stellen, maar ik heb niet het idee dat dat helpt.
Iemand nog een goed idee?
As rechtsvoor?
Wiellager??
Tips welkom!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Als de hele auto trilt moet je het achter zoeken, niet voor.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Daar heb je een goed punt! had laats redelijke aanhanger achter de xm(gebeurd zelden).
Daar kon ik echt geen 100 mee rijden trilde te hard.
Ga ik achter eens goed zoeken. Alleen er is daar niet zoveel.
Mischien slag in de velg?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Loodje weg?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Nee dat is het zeker niet, de boel opnieuw laten balanceren maar dat maakt niets uit.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik denk dat de achterbanden gecupped zijn.
Zou ook meteen verklaren dat met die aanhanger er achter zo trilde.
Zijn michelins, jaar gelden nieuw gekocht.
Van de week als proef de winter banden er achter onder zetten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
verkuilm schreef:Ik denk dat de achterbanden gecupped zijn.
Kan zomaar de oorzaak zijn. Komt niet aan het licht met balanceren, tenzij je een werknemer treft die iets verder kijkt dan zijn loodjes.
Een gemiddeld bandencentrum kijkt niet verder, helaas. Gelukkig vond ik er één waar elke auto grondig wordt beoordeeld. Bij de grote bandencentra kom je dat niet tegen. Lijken goedkoop maar zijn dus heel duur.
Regelmatig achter en voor verwisselen kan dit fenomeen voorkomen. Bij de traditionele kruislingse uitwisseling tussen alle vijf banden heb je geen last van cupping, maar dat heeft weer het grote nadeel dat je plotseling vijf banden tegelijk mag vernieuwen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Eerst ff links achter naar links voor. En dat ook voor rechts.
Trillen veel en veel minder maar nog niet weg.
Banden ff slijten denk ik.
En ik zag nu dat een band verkeerd om ligt, er staat inside op de buitenkant.
Nog niet eerder opgevallen.
Cuppen, dat had ik nooit met eenden, bixen, cx’n…..
Gek profiel ook dat michelin.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Ben je iig een flinke stap dichter bij de oplossing. Succes!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Vorige weekend dus 2800km gereden met een aanhanger.
En nu is het weg, was dus cuppen van de banden.
Nog nooit eerder gehad, ik weet het niet met michelin…..
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980