Nog geen foto’s….
Gister in Grenoble een blauwe xm met een werkelijk waar als nieuw interieur gekocht.
De eerste fase 2 voor ons Klein prijsje behoorlijk wat minder km’s als onze witte
en td dit keer. volledige onderhoudsgeschiedenis er bij de eerste 15 jaar bij citroen
en de laatste 2 bij een andere garage maar alles op tijd, rijdt als een trein!
Buitenkant een aantal kleine pocs, blijft een franse franse auto natuurlijk.
Redenen vd kleine prijs, ruiten voor werken niet aan de bestuurdeskant is het het mechanisme,
aan de bijrijderskant de kabel. Mijn enige hoop is dat het mechanisme hetzelfde is als uit de
Y3…? anders wordt het zoeken.
Er is iets met een relais van de auto clim. maar op de standen
werkt het allemaal prima. voorlopig ga ik dat maar zo laten.
Pompje van de achterruitenwisser
Ah en de benzinemeter werkt niet…
En de motorkap is dof, oh well, daar kan ik voorlopig wel meeleven, tot dat…
De vlotter is naar het aanziet hetzelfde als een serie 1 dus ik denk dat ik die eerst maar eens
uitwissel, of iemand moet me een andere kant uit willen wijzen hier?altijd goed natuurlijk!
greetnings all
Oh nee oeps, breedstralers doen het ook niet….
En het boekje ontbreekt….grmmmmbl
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Eerste panne volgens mij gevonden…. een nieuwe dus, geen oude opgelost nog.
kachelradiateur lek .... Merde!
Ben bennieuwd naar de kilomters! heb je ook fotos.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ben bennieuwd naar de kilomters! heb je ook fotos.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
231000km 600eur 2.1TD 1995
fotos komen er aan, wat was de meestgebruiktefotohost ook alweer hier?
even testen foto plaatsen is alweer een tijd geleden.
mmmm foto,s zijn dik onder de 500kb, en toch de foutmelding : De bijlagen mogen niet groter zijn dan 500 KB
wat is op met dat?
het formaat moet ook kloppen staat me zo bij.
max 300x 260 ofzo
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
gelukt
Is er iemand die mij kan vertellen of het raammechanisme hetzelfde is in fase 1 en 2, of in iedergeval onderdelen te hergebruiken zijn?
Ik heb twee niet zo mooie deuren staan in het onderdelenhok, kwestie van opgraven…maar ja als het niet hetzelde is laat ik deze archeologie expeditie liever achterwege.
In de stelling breekbaar heb ik wel een kachelradiateur gevonden die er prima uitziet en dezelfde afmetingen heeft als die van nieuw aangeboden op het net, dat scheelt weer 50/60 euro
please let me know, de deuren die ik heb staan zijn van een 2.1D uit 1994.
thanks!
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Daar is al veel over geschreven.
Raammechanismes type I en II zijn zonder meer uitwisselbaar.
Er is maar één verschil: bij de one-touch uitvoering (links, dus) is de bedrading anders.
Bij een type II is het one touch systeem geïntegreerd in het motorhuis. Bij type I is er een apart one-touch kastje.
Het is vrij eenvoudig om die dradenbundel te wijzigen naar type I, zelfs de plek voor het kastje is er nog.
De oude uitvoering is veel robuuster dan de nieuwe, vandaar dat je die ook meer vindt op de sloop en voor (veel) minder geld.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
cheers Jan. graven dus
ik heb met de zoekfunctie veel gevonden over de ramen ed, maar nergens 1 met foto’s?
nogmaals bedankt
Dat liep soepel!! twee deuren opduiken 3 minuten, demontage kwartiertje, 2 prima mechanismes zonder mankementen, en nog vettig, type 1
andere deuren open even friemelen met zn twee, uurtje later twee werkende ruiten, mij hoor je niet klagen.*
Nu even op zoek naar demontage foto’s dashboard hier, morgen weer verder, tis nu te heet. En morgen zijn de O-ringen voor de kachel binnen en pakken we die ook gelijk mee.
greetnings
Totaal aantal Berichten: 667
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Voor howto’s, foto’s ed. kun je ook terecht bij de buren, het XM club forum.
In dit draadje vind je al veel info over dash en ramen
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Bedankt Marcel, das een beste lap tekst, ik ben op pagina 15 vd post
Die kmteller moet echt gefixed worden. benzinemeter doet het niet en dan een km teller die het niet doet dus ook de dagteller niet,
voor je het weet sta je zonder diesel. Soms doet ie het zonder problemen, soms al bij het starten niet, dan weer af en toe wel even,
en soms werkt een klap op het midden van het dashboard terhoogte van de luchtroosters…. Iemand enig idee?
mijn dank is groot!
Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Een type 2 heeft een electronische teller. Als een klap op het dashboard helpt, heb je last van slechte contacten.
Haal de tellerwinkel los, soldeer alle pinnetjes ff na (3 stekkers als ik het wel heb) en spray de boel ff in met contactspray. Neem dan wel een variant die geen residu achterlaat.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Ok, na howto en foto artikel op de xmclub ga ik het helemaal redden vooral dat googlefilmpje heel cool!
Maar voor het solderen zal ik toch echt een soldeerpompje moeten aanschaffen en misschien ook wel een andere bout…
ook gelijk alle lampjes maar meenemen.*
die schroef bij de roosters had ik trouwens echt nooit gevonden zonder dat filmpje.
O ja die contactspray zonder residu, heb je daar toevallig een merknaam van/voor?