15 van de 45
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 10 augustus 2012 09:30 AM
  [ # 211 ]

Het klust wel makkelijk hè?
Geen rare verborgen boutjes of zo…
Bij onze bus zou je haast denken dat ie uit Zuid-Frankrijk kwam, alles ging ZO makkelijk los, zelfs de bumperbouten onderaan de spatborden.

De lak kun je het best verdunnen met wasbenzine, niet met terpentijn o.i.d. dat zorgt er namelijk voor dat de droogtijd te lang wordt.
Wij hebben voor de laatste laag een vachtrollertje gebruikt (geschikt voor alkydverf) die laatste laag is eigenlijk het mooist gelukt.
Onze voorbumper had wel roest, maar geen doorrotplekken, alles schoongemaakt en uitgeblazen met perslucht, daarna een halve liter ML in de bumper geblaft.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 augustus 2012 11:25 PM
  [ # 212 ]

M´n vrije dag eens goed benut. Bumper staat nu in de gespoten hammerite matzwart. Ik had toch nog wat langer door kunnen gaan met de lamellenschijf Sad. Maar goed, de gaten zitten weer dicht, de authentieke deuk is weer zichtbaar en het is al met al een stuk beter dan het was. De bumper heeft van binnen een aanval met Fertan gehad. Waar ik bij kon zit nu met owatrol behandeld. Volgende stap wordt inderdaad ML. Net als de binnenkant van het spatbord. Het linker spatbord is intussen dus jade groen, net als het balkje onder de gril. De verf heb ik verdund met Owatrol, zodat die mooi uitvloeid, iets taaier wordt (kan ‘t wat hebben) en ook nog een beetje in onverhoopte roest of plamuur trekt. Droogt inderdaad wat langzamer, maar je kunt ook nog corrigeren. In één keer glanzend en dekkend met een vachtrollertje Smile.

Enne - Rinus, helemaal gelijk, dat knalgeel hoort natuurlijk eigenlijk zo. Ik heb serieus nagedacht over jaune la poste, leek me ook wel grappig. Mijn vriendin niet. Dit is een compromis waar ik toch wel zeer tevreden mee ben. Na het weekend de boel weer in elkaar zetten. En eens kijken waar ik verder ga.

En nu sleep

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 13 augustus 2012 01:39 PM
  [ # 213 ]

Ik begrijp wat je zegt: mijn wederhelft heeft het ook altijd over:
“That pile of vomit on the drive”
ze had hem liever ook zilver metallic gehad (of helemaal niet!!!)

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 13 augustus 2012 02:18 PM
  [ # 214 ]

Grinnik. Gelukkig hebben wij thuis een gedeelte hekel aan zilvergrijze auto’s. En mijn vriendin heeft een paar jaar in frankrijk gewoond. Als zij dit soort dingen zegt versta ik het meestal niet.  Laughing

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 13 augustus 2012 06:24 PM
  [ # 215 ]

laazemaarklage, iedere andere vrouw met een man zonder hobbies moet in een tentje op vakantie Wink
Nee, dan maar zo’n traag lawaaïg mobiel schuurtje.

Ik noem ons busje liefkozend “gartenscheune” ofwel tuinhuisje Wink
Andere (wellicht minder teutoonse) namen in andere talen zijn ook welkom overigens…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 augustus 2012 02:34 PM
  [ # 216 ]

De voorkant is intussen groen. Het voorruitrubber opgetild met behulp van een oude netwerkkabel, daar waar er echt iets bijgewerkt moest worden dat eerst gedaan en daarbij het rubber opgetild met wat plastic plaatjes.

Gisteren de striping verwijderd en begonnen aan de afdekplaat over de zijrails van de schuifdeur. ‘Even’ de roestbobbeltjes weghalen gulp Dat ding bestond dus voor de helft uit polyestherplamuur. Ik zit nog even te twijfelen: er een (roestvrij)stalenstrip overeenheen zetten (met metaallijm) of toch maar een glasvezelmatje aan de achterkant aanbrengen en weer dichtsmeren. ‘t Hoeft niks te dragen uiteindelijk. En ‘t zal best weer voor een paar jaar netjes blijven. En tegen die tijd ...

Afbeelding Bijlagen
DSC03098 klein.jpgDSC03094 klein.jpgDSC03096 klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 augustus 2012 02:40 PM
  [ # 217 ]

Is lassen geen optie dan?
Ik heb er pas een flinke kledder ML achter gespoten, ik vermoedde al dat het bij onze bus hier wel eens mis kon gaan op den duur…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 augustus 2012 02:45 PM
  [ # 218 ]

Ach, lassen - met een goede metaallijm is het allemaal een stuk makkelijker en uiteindelijk minder risico op nieuwe roest. Ik snap niet waarom deze plek zo gevoelig is - het felsrandje is bij mijn auto grotendeels ontaangetast. De roest is dus ergens midden in de plaat gestart.
En die kleder ML: dat ga ik straks zeker ook doen. Voorlopig staat ‘t in de Fertan, afgedekt met Owatrol. Ik snap niet dat ze een drupje tectyl in het verleden na de ‘reparatie’ niet bij mijn auto hebben opgespoten.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 26 augustus 2012 02:50 PM
  [ # 219 ]

Oh ja, erg mooie kleur trouwens very good

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 augustus 2012 04:13 PM
  [ # 220 ]

Thanx. In werkelijkheid is ‘t net iets lichter dan de foto laat zien. Een kleur voor Dyanes en GSA’s. En eendjes. Blijft toch familie.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 augustus 2012 12:05 AM
  [ # 221 ]

Gisteren de schuifdeur er maar eens uitgepakt. Daar zat ik vanaf de aanschaf al tegenaan te hikken, maar bleek een fluitje van een cent. De onderrand blijkt voor 1/3 aardig aangetast. Op de voorhoek is de rand eigenlijk gewoon weg. Jammer dat er voor de C35 geen fijne plaatdelen te koop zijn. Ik zit te twijfelen of ik voor het eerst van mijn leven een keer met een glasvezelmatje aan de gang ga puke Zodat het rubber (dat wonderlijk netjes uit de sponning komt) weer wat rugdekking heeft. En daar ga ik dat ook maar meteen dat plaatje over de deurrails mee verkloten. Alternatief is natuurlijk een plaatwerker zoeken die het ontbrekende plaatwerk kan aanhelen. Ikzelf heb in elk geval geen gereedschap (en onvoldoende ervaring) om dat zelf te doen.

Raar: de deur heeft helemaal geen afwateringsgaten. Als er dan ooit condens in komt, kan het er nooit meer uit als de deur volledig is afgetimmerd en is volgestouwd met piepschuim. Wat trouwens in combinatie met wat tectyl (toch ergens toegepast in deze bus) tot een gore koek onderin de deur leidt: ingedroogde tectyl opgevuld met de losgekomen polystyreenbolletjes.

Weet trouwens iemand of er reparatieplaatwerk bestaat voor de C35? Een schuifdeur in perfecte staat mag natuurlijk ook tongue rolleye

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 31 augustus 2012 08:50 PM
  [ # 222 ]

warny uit België had altijd een aardig assortiment half fabricaten voor de C35, maar ik meen dat ze daar een jaar of 5 geleden mee gestopt zijn, waarschijnlijk vanwege rationaliseren van het assortiment en de hoge oudijzerprijzen toen?

Wellicht kan je online nog iets van dead-stock vinden?

Afbeelding Bijlagen
C35 warny klein.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 31 augustus 2012 10:45 PM
  [ # 223 ]

Oh - wow! Als ik daar nou nog eens iets van zou kunnen vinden.  love1

En even googlen op warny C35 en waarempel: 2cv-distribution.com zegt op de site dat ze dit kunnen leveren. Eens kijken of ik dat dan ook echt besteld kan krijgen. En thuisbezorgd ...

Bedankt Diesel Rinus, geweldige tip! yes

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 01 september 2012 05:45 PM
  [ # 224 ]

2cv-distribution.com had meen ik geen c35 delen meer op de site staan, wellicht kan ik je aan een NL- vertegenwoordiger van dat spul helpen. zie PB!

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 01 september 2012 06:01 PM
  [ # 225 ]

Als je de warny catalogus download staat er geen c35 meer in en ook op de site van 2cvdistribution komt het niet in de gewone listing voor, maar inderdaad als je zoekt wel, heel goed gevonden!
Weer wat geleerd over zoeken op websites!

Probeer die NL vertegenwoordiger eens eerst (scheelt wel qua prijs voor onderdelen en verzending denk ik?)

succes

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
 
15 van de 45
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook