Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
1 is bedrijfszekerder, absoluut. En bovendien goedkoper inbouwen en eenvoudiger, want geen intercooler nodig en allerlei extra luchtslangen.
Officieel hebben turbo’s (1 +2) ook een andere radiateur (met haakse aansluitingen) maar ja….
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hey Frank, je weet dat een turbodiesel ook een andere bak heeft, met langere overbrenging… Die moet je er dus ook in zetten als je van platte diesel naar turbo gaat…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
O ja, dat ook nog ja! Anders heb je een superacceleratie, maar toch gaat hij niet harder als 130!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
en hij gaat zeker stuk vanwege een te hoog toerental op kruissnelheid. Been there, seen that…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
F.SvM schreef:Goede middag.
Net effe bij wiebert geweest,en overleg gehad.
Maar wat is nu wijsheid ,gewoon een platte diesel terug,kost alles bijelkaar 1000 euro.
Een turbo tje kost mij 1300 euro inclusief uitlaat en dergelijke nieuwe pakkingen enz enz….....alles bij elkaar dus.
Maar ik wil wel 24 uur per dag kunnen starten rijden,en ja ik zal op het oliepijl letten
Maar hoe storings gevoelig is de turbo?
En Harry dit jaar komt er nog geen Vems in,........VgF
JAMMER, GEMISTE KANS.
Voor een diesel is het ook niet nodig die doet het gewoon ( zelfontsteker ).
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja damn! Een gemiste kans van VEMS in een diesel!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ach, beetje CR-diesel kun je vast met VEMS uitrusten.
EW schreef:Ach, beetje CR-diesel kun je vast met VEMS uitrusten.
Dat denk ik zelf ook wel.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
La Léo schreef:Ja damn! Een gemiste kans van VEMS in een diesel!
Geen Vems in oude diesels, ben teveel gehecht aan mijn dieselgeluid in mijn XM lekker rustgevend geen haast meer en toch opschieten. In de CX Turbo Vems wil ik alleen maar het gas open trekken maar dat mag niet je mag hier geen 200km plus rijden jammer.
Lang leve de diesel.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Hey Frank, je weet dat een turbodiesel ook een andere bak heeft, met langere overbrenging… Die moet je er dus ook in zetten als je van platte diesel naar turbo gaat…....
Yep ,dit was meegeteld.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:1 is bedrijfszekerder, absoluut. En bovendien goedkoper inbouwen en eenvoudiger, want geen intercooler nodig en allerlei extra luchtslangen.
Officieel hebben turbo’s (1 +2) ook een andere radiateur (met haakse aansluitingen) maar ja….
Radiateur mag blijven.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik weet niet of dit nu het goede topic is om (eindelijk) de vraag eens te stellen, maar kan iemand in Jip & Janneke taal eens (proberen) uit te leggen wat VEMS precies inhoudt?
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vems is gewoon nieuwe electronica
Voor bijvoorbeeld de luchtmassameter en andere injectie modules
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eigenlijk vervang je zo’n beetje je complete Bosch injectie systeem door VEMS.
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
En wat is er dan mis met het Bosch systeem, beschikbaarheid? En geldt dat dan ook voor een carburateur-motor?
Way out in the water, see it swimming.