70 van de 207
« Eerste  < Vorige 68 69 70 71 72 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
Gepost: 27 augustus 2012 09:39 PM
  [ # 1036 ]

1 is bedrijfszekerder, absoluut. En bovendien goedkoper inbouwen en eenvoudiger, want geen intercooler nodig en allerlei extra luchtslangen.  Wink

Officieel hebben turbo’s (1 +2) ook een andere radiateur (met haakse aansluitingen) maar ja….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 augustus 2012 09:42 PM
  [ # 1037 ]

Hey Frank, je weet dat een turbodiesel ook een andere bak heeft, met langere overbrenging… Die moet je er dus ook in zetten als je van platte diesel naar turbo gaat…....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 27 augustus 2012 10:03 PM
  [ # 1038 ]

O ja, dat ook nog ja! Anders heb je een superacceleratie, maar toch gaat hij niet harder als 130! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 augustus 2012 10:05 PM
  [ # 1039 ]

en hij gaat zeker stuk vanwege een te hoog toerental op kruissnelheid. Been there, seen that…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 27 augustus 2012 10:07 PM
  [ # 1040 ]
F.SvM schreef:

Goede middag.

Net effe bij wiebert geweest,en overleg gehad.
Maar wat is nu wijsheid ,gewoon een platte diesel terug,kost alles bijelkaar 1000 euro.
Een turbo tje kost mij 1300 euro inclusief uitlaat en dergelijke nieuwe pakkingen enz enz….....alles bij elkaar dus.
Maar ik wil wel 24 uur per dag kunnen starten rijden,en ja ik zal op het oliepijl letten Laughing
Maar hoe storings gevoelig is de turbo?
En Harry dit jaar komt er nog geen Vems in,........

VgF

JAMMER, GEMISTE KANS. Laughing
Voor een diesel is het ook niet nodig die doet het gewoon ( zelfontsteker ).
Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Gepost: 27 augustus 2012 10:10 PM
  [ # 1041 ]

Ja damn! Een gemiste kans van VEMS in een diesel!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 augustus 2012 10:11 PM
  [ # 1042 ]

Ach, beetje CR-diesel kun je vast met VEMS uitrusten.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 27 augustus 2012 10:14 PM
  [ # 1043 ]
EW schreef:

Ach, beetje CR-diesel kun je vast met VEMS uitrusten.

Dat denk ik zelf ook wel.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 27 augustus 2012 10:22 PM
  [ # 1044 ]
La Léo schreef:

Ja damn! Een gemiste kans van VEMS in een diesel!  Laughing

Geen Vems in oude diesels, tongue wink ben teveel gehecht aan mijn dieselgeluid in mijn XM lekker rustgevend geen haast meer en toch opschieten. In de CX Turbo Vems wil ik alleen maar het gas open trekken maar dat mag niet je mag hier geen 200km plus rijden police police jammer.

Lang leve de diesel. halelujah

Harry.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 augustus 2012 10:48 PM
  [ # 1045 ]
waterman schreef:

Hey Frank, je weet dat een turbodiesel ook een andere bak heeft, met langere overbrenging… Die moet je er dus ook in zetten als je van platte diesel naar turbo gaat…....

Yep ,dit was meegeteld.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 augustus 2012 10:50 PM
  [ # 1046 ]
La Léo schreef:

1 is bedrijfszekerder, absoluut. En bovendien goedkoper inbouwen en eenvoudiger, want geen intercooler nodig en allerlei extra luchtslangen.  Wink

Officieel hebben turbo’s (1 +2) ook een andere radiateur (met haakse aansluitingen) maar ja….

Radiateur mag blijven.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 27 augustus 2012 10:55 PM
  [ # 1047 ]

Ik weet niet of dit nu het goede topic is om (eindelijk) de vraag eens te stellen, maar kan iemand in Jip & Janneke taal eens (proberen) uit te leggen wat VEMS precies inhoudt?  red face

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 augustus 2012 10:57 PM
  [ # 1048 ]

Vems is gewoon nieuwe electronica
Voor bijvoorbeeld de luchtmassameter en andere injectie modules

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2012 10:59 PM
  [ # 1049 ]

Eigenlijk vervang je zo’n beetje je complete Bosch injectie systeem door VEMS.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 27 augustus 2012 11:06 PM
  [ # 1050 ]

En wat is er dan mis met het Bosch systeem, beschikbaarheid? En geldt dat dan ook voor een carburateur-motor?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
 
70 van de 207
« Eerste  < Vorige 68 69 70 71 72 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook