7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

trillen en rommelen, quelle malheur
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 12 augustus 2012 01:09 AM
  [ # 91 ]

Harry,

Na jouw opmerking over veercilinders ben ik vandaag natuurlijk ook daar eens critisch naar gaan kijken. Ik was toch al van plan om eens een tijdje met hydraurincage te gaan rijden dus even LHM eruit Spul erin. Alles gereinigd en intensief gespoeld (Slang vanaf ontluchtingsnippels terug het vat in). En uiteindelijk de boel flink getraind. Bij het zakken bleef de linker cilinder op het laatst hangen en dan ineens boem de laatste cm vallen. Niet elke keer soms gewoon vloeiend naar totaal in. Dit is niet goed maar aan de andere kant het is in het laatste stukje van de slag daar staat ie niet als je rijd. Als ik de leiding netjes los krijg zet ik er een andere op. Het lijkt me dat je het goed voelt als die veercilinder tijdens het rijden vaststaat?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

Gepost: 12 augustus 2012 01:15 AM
  [ # 92 ]

Even terzijde, maar met hydraurincage heb ik persoonlijk niet erg goede ervaringen. Meestal lost het wel meer op dan alleen vuil namelijk (rubbers) en komt er troep los die voorheen ook zorgde voor de nodige afdichting. Sad
Gewoon de LHM eens in de zoveel tijd verversen is eigenlijk voldoende, als je de filters goed reinigt. En dan zeker ook die hele kleine in de leiding naar het stuurcommando.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 12 augustus 2012 01:35 AM
  [ # 93 ]

oeps dat klinkt niet fijn. Ik haal het er weer snel uit!
Ik meen dat dat kleine filter naar het stuurcommando zit in dat lange T stuk tegen het schutboard. Is dat correct?

CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4

Profiel  

Gepost: 12 augustus 2012 01:50 AM
  [ # 94 ]

Ja, dat klopt!
Wel een gepiel om hem los te maken, maar erin zit een heeeel klein zeefje en dat moet goed zuiver zijn. Zal niets met het trillen te maken hebben, maar als je dan toch aan het ‘rincen’ bent….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 12 augustus 2012 02:03 AM
  [ # 95 ]

dank je, verveel ik me morgen weer niet.

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 12 augustus 2012 12:56 PM
  [ # 96 ]

Vanmorgen even die rincage eruit en LHM erin en weer gespoeld. De leiding kwam goed los van de veercilinder LV dus daar ook gelijk een andere op gezet. Ze zakt nu weer helemaal vloeiend. Helaas heeft dit wat betreft trillen en rommelen niks opgeleverd. Ik ben er nog niet klaar mee…..

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 27 augustus 2012 10:29 PM
  [ # 97 ]

Ik heb er inmiddels twee goede met weinig Km’s ervaring veercilinders opzitten. Ik heb ze ff snel en zonder vernieuwen van de ringen maar met gepolijste plunjer opgeknapt. Voelen in de hand heel soepel en strak. Het weggedrag van de wagen is echt wel verbeterd. Het trilinkje is niet weg maar wel veel minder voelbaar en er zijn momenten dat het helemaal weg is. De verdenking gaat weer naar de aandrijfassen,....homokineten.
Nog niet klaar

Profiel  

7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook