71 van de 207
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 augustus 2012 11:11 PM
  [ # 1051 ]

Bosch systeem is niet nieuw meer en sommige modules wie nog wel beschikbaar zijn betaal je heeeeeel veel
En Vems is modern dus makkelijker verkrijgbaar( denk aan sensoren ),
Alleen de eerste aanschaf is effe investeren.
Dacht 2000 tot 2500 euro.

VgF.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 augustus 2012 11:55 PM
  [ # 1052 ]

Beetje info over modern motormanagement systeem (had zelf al wat zitten lezen):
VEMS 1
VEMS 2
Nieuwe compu voor injectie en ontsteking.

Oude kabelboom en LMM er uit, nieuwe kabelboom er in + sensoren.
Het resultaat laat zich raden - programmeerbaar motormanagement en een beter en betrouwbaar lopende motor.
Met de nieuwe situatie en sensoren moet de universele software optimaal worden ingesteld op de auto/motor die hij moet aansturen.

Maar er zijn meerdere moderne aftermarket systemen !
Er rijden nu wat CX-n rond op VEMS en KdFi (google die laatste maar eens).

Als je dit boek van hartman eens doorleest weet je ook meer (How to Tune and Modify Engine Management Systems (Motorbooks Workshop)).
ERG grappig is dat ze beginnen met een stukje geschiedenis….
Bendix in de USA ontwikkelde iets met injectie in de jaren ‘50.
Bosch nam dat stokje+idee over in de jaren ‘60, en dat werd D-Jetronic (Druck/druk gestuurd), K-Jetronic (Kontinuierlich/continue injectie), kortdurend een Ku en KE variant en vervolgens L-Jetronic (Luft/lucht), zoals op onze CX-en. “Luft” omdat ze lucht inflow informatie gebruikten, en daarmee was de luchtmassameter geïntroduceerd.
zie ook deze aardige wiki
Systeem wat vrij rudimentair werkt, met vrij weinig parameters…...  En bv. die LMM is wat gevoelig. (Op andere CXn heb je weer andere gevoelige onderdelen hoor !)
Bij dat verhaal in dat boek zelfs een leuk schematisch Jetronic plaatje er bij.
Als je dat boek verder leest gaat het erg leuk worden met moderne oplossingen.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 28 augustus 2012 12:13 AM
  [ # 1053 ]
F.SvM schreef:

Bosch systeem is niet nieuw meer en sommige modules wie nog wel beschikbaar zijn betaal je heeeeeel veel
En Vems is modern dus makkelijker verkrijgbaar( denk aan sensoren ),
Alleen de eerste aanschaf is effe investeren.
Dacht 2000 tot 2500 euro.

VgF.

Voor een T2 plm 2500,00 voor een T1 plm 3000,00 i.v.m intercooler etc. beide afhankelijk van verdere apps.

Harry.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 augustus 2012 12:19 AM
  [ # 1054 ]

Maar, ehm, als jouw Prestige nou straks mooier en beter is dan nieuw - waarom dan niet gewoon een benzinemotor er in, eventueel met een vijfbak? Zodat het ding straks geruisloos voorbijzweeft. In een laagdaks Prestige zo’n nagelende diesel huh Of is het echt de bedoeling dat je er dagelijks flinke afstanden mee gaat afleggen? (Niet bedoeld als kritiek op jouw werk, gewoon interesse van iemand die elke keer weer met bewondering naar de vorderingen zit te kijken.)

Profiel  
 
Gepost: 28 augustus 2012 12:21 AM
  [ # 1055 ]

Hahaha.. Laughing Eeeeventjes goed teruglezen Break23m!!!
(al begrijp ik de vergissing, want Frank ging off-topic in zijn eigen draadje)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 augustus 2012 12:25 AM
  [ # 1056 ]

Ik heb ‘t nogmaals teruggelezen - maar ik lees iets over diesels en turbo’s en turbodiesels. Maar ‘t is laat en m’n bierglas bijna leeg drunk Mooie tijd om de pc uit te zetten. Trusten.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 28 augustus 2012 12:07 PM
  [ # 1057 ]

Goedemorgen iedereen, Al is het bijna middag…..

Turbo of niet was de vraag begreep ik…
Nu ben ik zelf ook wel een beetje geprikkelt door die vraag.
Ook wij hebben nu alles eruit liggen, dus bij de opbouw kunnen wij doen wat we willen.

Maar daar over dus de volgende vraag…
Is een M25 660 blok zoals wij die kennen zo om te bouwen naar een geblazen diesel?....
Een geblazen diesel heeft toch altijd een verlaagde compressie t.o.v. een “normale variant?!?

Een turbo is vlot gevonden en de Intercooler heb ik ergens wel liggen(niet citroen)

Wat betreft de benzine motoren met een jetronic injectie. De (D)ruck-Jetronic zou ik laten liggen. De ontstekingen met hal generator, en andere componenten zijn bijna net zo duur als een goede motor en verslijten graag. Daarom zou ik persoonlijk altijd kiezen voor de (L)uftJetronic. De verkrijgbaarheid van vervang delen is hier VEEl beter van. Jag’s, Senators, Bmw’s, Volvo’s waren allemaal auto’s waar dit systeem op te vinden was. dus als je een ombouw ambieert zou ik eens kijken wat je van deze merkvreemde auto’s gebruiken kunt.

@Frank: Vordert het al met het nieuwe dieselblok?...

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 28 augustus 2012 12:20 PM
  [ # 1058 ]

Jullie moeten allebei even teruglezen.  4eyes
Dit topic gaat over een 2400 Prestige met carburateur!


Frank kwam alleen even tussendoor in zijn eigen topic met zijn kapotte Break diesel en vraagt zich nu af of hij IN DIE AUTO een turbodiesel zal inbouwen of niet.

Dus het gaat niet over benzine injectie!
Behalve toen er iemand over VEMS begon, maar ja… toen kwam dus de verwarring.

Wink

Overigens had geen enkele CX een D-jetronic (uitsluitend L-Jetronic) en kun je helaas niet zomaar elektronische L-Jetronic onderdelen van andere auto’s, zoals BMW of Volvo uitwisselen, behalve op sommige auto’s de injectoren.
Nee, wás het maar zo’n feest. Bosch onderdelen met CX-specificaties worden schaars en zijn duurrrr..

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 augustus 2012 12:22 PM
  [ # 1059 ]
alsjemenou76 schreef:

Is een M25 660 blok zoals wij die kennen zo om te bouwen naar een geblazen diesel?....
...

Nee, dat kan niet. De zuigers, oliepomp, krukas en het onderblok zijn anders.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 28 augustus 2012 12:43 PM
  [ # 1060 ]

Dank je Waterman…
Ik had al zo’n idee.

(oftopic)Wat betreft jetronic delen uit andere merken… Ik heb hier en daar wel wat gezien als autosloper. Simpelweg omdat ik de zoon van ben. de echte handigert kan injectie componenten die merkvreemd zijn wel gebruiken, maar deze zijn zonder er wat aan te doen niet zo 1 op 1 om te steken.
Nu ben ik zelf erg gierig naar techniek. En peuter eerst altijd alles open dat stuk is. Wist u dat er in 80% van de defecten alleen maar sprake is van vervuiling?... De fabrikant heeft het alleen meestal zo geconstrueerd dat je het amper open kan halen om het schoon en deugdelijk te maken.
Maar wat voor motor gaat er nu in de Break van Frank?....

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 28 augustus 2012 01:10 PM
  [ # 1061 ]

msschien is het handiger om voor zijn break een apart draadje op te starten…...

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 augustus 2012 02:03 PM
  [ # 1062 ]

En voor Alsjemenou een draadje over injectiesystemen? Wink

Dank voor de verklaring, LaLeo. Vanaf nu volg ik weer de vorderingen van de Prestige

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 augustus 2012 02:22 PM
  [ # 1063 ]

Als laatste.

Off topic in mijn eigen topic.er komt een turbo 1 diesel in,met een andere 5 bak.(heb dus een 5 bak te koop)
Nieuwe uitlaat plus een ander luchtfilter..
Voor de rest wordt ze gewoon in orde gemaakt.
Er is alleen 1 probleem er is iets te weinig tijd om het woensdag klaar te hebben.
Komt door de wensen van de klant Laughing

En nu weer verder met de prestige.

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 28 augustus 2012 10:51 PM
  [ # 1064 ]
La Léo schreef:

Jullie moeten allebei even teruglezen.  4eyes
Dit topic gaat over een 2400 Prestige met carburateur!


Frank kwam alleen even tussendoor in zijn eigen topic met zijn kapotte Break diesel en vraagt zich nu af of hij IN DIE AUTO een turbodiesel zal inbouwen of niet.

Dus het gaat niet over benzine injectie!
Behalve toen er iemand over VEMS begon, maar ja… toen kwam dus de verwarring.

Wink

Overigens had geen enkele CX een D-jetronic (uitsluitend L-Jetronic) en kun je helaas niet zomaar elektronische L-Jetronic onderdelen van andere auto’s, zoals BMW of Volvo uitwisselen, behalve op sommige auto’s de injectoren.
Nee, wás het maar zo’n feest. Bosch onderdelen met CX-specificaties worden schaars en zijn duurrrr..

Goh,Leontien toch wel he!, schaars en duur, toch maar over op de harrymodus??? bleh

Harry.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Gepost: 28 augustus 2012 10:53 PM
  [ # 1065 ]

Nee hoor. Gewoon verder blijven kachelen met m’n carburateurtje!!!  Grin

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
71 van de 207
« Eerste  < Vorige 69 70 71 72 73 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook