Totaal aantal Berichten: 131
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Had vandaag onderweg naar huis wat problemen met de elektriek in mijn Eendje. Was natuurlijk ontzettend koud hier in het zuiden des lands, maar neem aan dat dat eigenlijk nergens invloed op zou mogen hebben!?!?
Bij hoge toeren, dwz. hoge snelheid gaan de lichten ineens minder fel branden, evenals de dashbord lampjes en de knipperlichten weigeren helemaal. Bij lagere snelheid, eigenlijk in de eerste en tweede versnelling is er niets aan de hand. Knipperlichtjes gaan soms er snel, maar dat is beter dan niet.
Kan iemand mij helpen? Is het de spanningsregelaar???? Zit sinds een maand een nieuwe accu in mijn 2cv en de dynamo is ook onlangs vervangen…
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Spanningsregelaar kan je testen door met draaiende motor (genoeg toeren!) even te meten hoeveel spanning er op de accupolen staat. Bij een zesje moet dit volgens mij 14,8 volt zijn, van een viertje weet ik het niet. Bij het meten moet je niets loshalen, alleen even die spanningsmeter op de polen drukken.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, het is een eend…. Dit hoort daar bij, vooral met dit weer. Ik heb regelmatig dat mijn knipperlichten niet/niet goed werken. Even de zekeringen er uit en hetboeltje schoonmaken met contactspray kan wonderen doen.
Hoe zit het trouwens met je accupolen, deze kan je ook even schoonmaken en opnieuw in de vaseline zetten. Ik zou dus gewoon alle contacten even nalopen, alle stekkertjes er af halen, even schoonmaken en er weer op zetten enzovoorts.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 131
- 2CV 4 Special
- C1 1.0 Ambiance 5drs
Heb het gevonden… en opgelost! Het was een stekkertje bij de dynamo, draad zat er niet goed in en maakte dus slecht contact. Hierdoor werd de accu dus bijna niet geladen. Bij stationair was er enig contact en bij hoge toeren trilde de kabel uit het stekkertje…
Heb deze dus vervangen en nu is alles weer ok! Voor de rest was er niets mis… toch nog even langs geweest bij mijn 2cv garage voor de zekerheid…
Voor iedereen alvast een goede jaarwisseling! Tot in t nieuwe jaar!
—————————————-
2cv 4 Special 1978
Xsara 1.6i Break 1998 VERKOCHT
C1 Ambiance 2008
—————————————-
Mooi dat het opgelost is
Schijt aan originaliteit.