Die turbodiesels van Renault waren volgens mij prima blokken hoor! Dat wil zeggen, m’n vader heeft zo rond die tijd lang bij Renault gewerkt en daar kwamen regelmatig Renaults 19 met astronomische kilometerstanden. De 21 was minder goed…
De Volvo 440 1.9 td had volgens mij toch echt een Renault blok hoor! De benzinemotoren weet ik niets van maar van die diesel ben ik redelijk overtuigd. Het loopt ook helemaal niet als een VW blok…
Volvo 440 heeft net als zijn opvolger S40 een Renault (turbo-)diesel onder de kap, nl.de 1870 cc van de R19.
voge schreef:Die turbodiesels van Renault waren volgens mij prima blokken hoor! Dat wil zeggen, m’n vader heeft zo rond die tijd lang bij Renault gewerkt en daar kwamen regelmatig Renaults 19 met astronomische kilometerstanden. De 21 was minder goed…
De Volvo 440 1.9 td had volgens mij toch echt een Renault blok hoor! De benzinemotoren weet ik niets van maar van die diesel ben ik redelijk overtuigd. Het loopt ook helemaal niet als een VW blok…
OK. Dan zal Volvo wel later aan de VW blokken gegaan zijn. Tegenwoordig hebben ze een eigen 5 cilinder diesel. Toch ook best leuk, maar heel anders is natuurlijk een volvo 760 TD. (6 cilinder)..
Maarruhhhh, waar waren we ook al weer gebleven want het gaat niet echt meer over Xantjes.
Dank U :headbang
Maar ‘t is ook niet duur! De auto is een jaar jonger en heeft 75.000km minder op de klok. Hij is ook nog goedkoper dan jou auto! Dan is ‘t toch gewoon een nette prijs?
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
En 12 maanden garantie, vindt dat maar eens in nederland bij die leeftijd
Lijkt me een nette prijs voor een nette auto en een distributieriem is ook niet heel duur.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
die 12 maanden garantie vind je in belgie ook normaal zo goed als nergens hoor,dit is gewoon toeval
:photo
Ik vind het ook een nette prijs. Ik kocht in januari 2004 mijn Xantia 1.8i (‘95) met 130.000 kms bij een Renault-dealer voor ongeveer 2800 euro zonder garantie, dus die 2950 nu, voor die TD met 150.000 kms en 12 maanden garantie zou ik zo doen!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Re: xantia 19td
jantje schreef:beste mensen
ik sta op het punt om een xantia 1900 td te kopen van 1996.
de auto is kraaknet vanbinnen en van buiten en er staan 150.000 km op.ik krijg er bovendien een waarborg van 12 maanden bij voor de prijs van 2950 euro.dat dit een koopje is daar twijfel ik (bijna) niet aan.
nu wilde ik eens van specialisten horen waar ik eventueel op moet letten bij men nieuwe aankoop,en of de mensen hier tevreden zijn die met een xantia rondrijden.vele groeten en alvast bedankt
KOPEN! Sorry dat ik schreeuw, maar ik heb zelf net een Xantia TD en die bevalt erg best! Met 307.000 op de teller. Prijs is best en je hebt garantie
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zijn ze trouwens minder snel dan een BX TZD Turbo of niet??
Zelfde vermogen, iets meer koppel en veel meer gewicht..
Nee, als je TZD turbo acceleratie wilt, begin dan maar met een 2.1 of HDi 110 en zoek een chipbakker op.
Re: xantia 19td
hogervp schreef:jantje schreef:beste mensen
ik sta op het punt om een xantia 1900 td te kopen van 1996.
de auto is kraaknet vanbinnen en van buiten en er staan 150.000 km op.ik krijg er bovendien een waarborg van 12 maanden bij voor de prijs van 2950 euro.dat dit een koopje is daar twijfel ik (bijna) niet aan.
nu wilde ik eens van specialisten horen waar ik eventueel op moet letten bij men nieuwe aankoop,en of de mensen hier tevreden zijn die met een xantia rondrijden.vele groeten en alvast bedankt
KOPEN! Sorry dat ik schreeuw, maar ik heb zelf net een Xantia TD en die bevalt erg best! Met 307.000 op de teller. Prijs is best en je hebt garantie
Patrick
vergeet niet dat het hier om een belische auto gaat dus de prijs enz is niet vergelijk baar
rb schreef:Zelfde vermogen, iets meer koppel en veel meer gewicht..
Nee, als je TZD turbo acceleratie wilt, begin dan maar met een 2.1 of HDi 110 en zoek een chipbakker op.
Klopt helemaal
Aha, ‘t valt me inderdaad wel op dat die TZD Turbo’s best wel rap zijn! Maar goed, zo’n Xantia turbodiesel is toch ook niet echt traag? En die 2.1 TD’s zijn maar een jaartje geleverd geloof ik hè?
voge schreef:Aha, ‘t valt me inderdaad wel op dat die TZD Turbo’s best wel rap zijn! Maar goed, zo’n Xantia turbodiesel is toch ook niet echt traag? En die 2.1 TD’s zijn maar een jaartje geleverd geloof ik hè?
Ik heb natuurlijk de eer gehad met meerdere tzd-turbo’s te hebben gereden en 2 Xantia-TD’s, plus 1 HDI (die van Renz).....qua trekkracht kan de HDI (110 pk) er aardig aan tippen.
Jammer dat ik geen wedstrijdje met de HDI kan doen met een Tzd-turbo. ops:
ALS Renz hem nog heeft tijdens de Wintermeeting, moet dat maar eens gebeuren…..een sprintje trekken met een BX Tzd-turbo (de 1.8 hè, Marten)