Soms gaat schakelen achteruit niet goed. Volgens mekanieker van Citroen komt dit meer voor bij een nieuwe c3. Zijn er hier nog die dat probleem hebben met hun nieuwe c3 ?
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 19-02-2011
- 2CV 6 Spécial
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Daar heb ik soms ook last van. De pook gaat zonder problemen in standje ‘achteruit’. Maar de bak valt soms niet in de versnelling. Als je de koppeling omhoog laat komen hoor je geratel. Oplossing: even naar eerste versnelling en dan opnieuw in achteruit.
Ik heb trouwens een e-HDI met 5-bak.
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Ik heb het in de eerste 4500 km nu ook 2x mee gemaakt.
Ik rijd sinds 1985 in vele Peugeots en Citroën en het is me niet vreemd.
Niets om je echt zorgen over te maken lijkt me.
Ik volg dit topic verder maar denk niet dat er een oplossing is.
De 6-bak schijnt er geen last van te hebben maar die is niet in combinatie met de e-HDI te leveren.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Inderdaad niks nieuws onder de zon. Mijn C2 1.4 heeft dit ook, evenals de Peugeot 207 1.6 HDIF 90pk die ik hiervoor had (lease).
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-2010
- C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 163pk
Onze C3 1.1i van 2005 heeft net hetzelfde voor.
C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive 163pk (bouwjaar 2010)
BMW 520d Touring (bouwjaar 2008)
C5 2.0 Hdi Break SX (bouwjaar 2002)
Xantia 2.0 Hdi Break SX 110pk (bouwjaar 1999)
BX Gti 16V (bouwjaar 1991)
Fijn dat ik niet de enige ben die er last van heeft. De oplossing is niet even naar zijn 1 schakelen, dat is een “work around”. Zou het op prijs stellen als er ook een echte oplossing komt waarmee het euvel verholpen wordt. Dus niet een andere auto kopen voor de lolbroeken hier, een echte oplossing, dus reparatie van het probleem. Wat is nu eigenlijk technisch gezien het probleem, wie kan dat uitleggen?
Denk dat er geen sprake is van ‘repareren’. Het betreft een producteigenschap, mijn C3 e-hdi heeft ‘t en mijn DS3 e-hdi had er soms ook last van. Gewoon naar neutraal en weer opnieuw en je bent er.
Tsja, kan me voorstellen dat het hinderlijk is, maar ook niet meer dan dat.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Het verbaasd mij dat men het hier gewoon aanneem als van “Het is nu eenmaal zo, kan er niets aan veranderen”. We praten hier op zeker over een afstelfout of slijtage. Heb er zelf helaas geen tijd voor om de boel open te maken maar als iets niet functioneert dan repareer je het. Zou je dat niet doen dan hang alles straks met touwtjes aan elkaar vast. Het moet op te lossen zijn, hij heeft het tenslotte de eerste paar jaar niet gedaan. Mocht ik er toch aan toe komen zal ik zelf naar kijken en mijn bevindingen hier posten. Ondertussen….. denk met mij mee.
De reacties waren gericht op de vraag van de Topicsteller die een nieuwe C3 heeft. Zeker van de e-hdi met 5 versnellingsbak is het een bekend fenomeen en eerder een producteigenschap dan defect of verkeerd afgesteld onderdeel.
Als je een auto hebt die het eerst goed gedaan heeft en daarna problemen krijgt zou ik ‘m de werkplaats van de dealer inrollen. Ook na 2 jaar heb je recht op garantie/tegemoetkoming, daarbij is een versnellingsbak niet echt iets waar je thuis mee gaat experimenteren.
Dit een beter antwoord op je vraag?
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.