216 van de 224
« Eerste  < Vorige 214 215 216 217 218 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2012 07:58 PM
  [ # 3226 ]

De technische details ken ik idd niet, en zonder rollerbank blijft dat dan lastig om te bepalen.
Jammer dat dat hier ook niet te volgen is.

Daar heb je het ook het grote verschil tussen de SV en de CGAT, de CGAT is echt een showauto, dat straalt die ook echt aan alle kanten af als je er naast staat.
Ik denk dat we de CGAT nooit tegen gaan komen met een startnr van de LCP erop Wink

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 29 augustus 2012 09:50 PM
  [ # 3227 ]

Over de LCP gesproken, wat weegt de SV nu? (ik wil straks niet een hoger startnummer krijgen Wink )

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 augustus 2012 11:39 PM
  [ # 3228 ]

Hehe. Ik weet ‘t niet precies. Ik heb inmiddels best wel veel dingen niet meer aan boord, maar het zal niet veel schelen met de originele specificatie. Misschien 1320kg ofzo? Hoeveel pk heeft je AX’je? En wat weegt ie? Ga je boven de 160pk en onder de 660kg uitkomen?

Neil z’n advies was ook om de SV niet te mooi te maken, want zelf reed ie niet zo veel met CGAT omdat er zoveel kans is op schade. Dat was ik gelukkig toch al niet van plan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 augustus 2012 07:33 PM
  [ # 3229 ]
sans-pareil schreef:

Hij heeft ook een gti gasklep op z’n turbo inlaatspruitstuk gemaakt, erg mooi gedaan.

is die gas groter ? (en dus meer lucht wat naar binnen waait de cilinders in)
past dat redelijk makkelijk ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 30 augustus 2012 07:47 PM
  [ # 3230 ]

Met het huidige blok zit de AX tegen de 100 pk en het gewicht op kenteken is volgens mij onder de 750 kg. Maar ik ben momenteel een 106 GTI aan het slopen, dat blok, na revisie, een paar leuke nokkenassen en een programmeerbaar systeempje, moet toch wel richting de 150 pk op gaan leveren.

Maar gelukkig hebben we een hoog startnummer aankomend jaar zelf in de hand. Zolang we maar eerder betaald hebben dan Willem Roest Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 augustus 2012 08:23 PM
  [ # 3231 ]
cx25gtit2 schreef:
sans-pareil schreef:

Hij heeft ook een gti gasklep op z’n turbo inlaatspruitstuk gemaakt, erg mooi gedaan.

is die gas groter ? (en dus meer lucht wat naar binnen waait de cilinders in)
past dat redelijk makkelijk ?

Die is groter ja, en ik vermoed dat het niet zo moeilijk is om pas te maken als je een computer gestuurde draaibank en CNC freesmachine ter beschikking hebt zoals dat bij hem het geval is…

Bij de SV moeten we nog wat dingetjes aanpassen, zoals de bedrading een beetje fatsoeneren:

Het gaat deze keer allemaal niet van een leien dakje, allerlei onderdelen die het prima deden toen de motor er uit ging geven vage problemen, maar daar komen we wel weer uit.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 augustus 2012 08:33 PM
  [ # 3232 ]
Bossie schreef:

Met het huidige blok zit de AX tegen de 100 pk en het gewicht op kenteken is volgens mij onder de 750 kg. Maar ik ben momenteel een 106 GTI aan het slopen, dat blok, na revisie, een paar leuke nokkenassen en een programmeerbaar systeempje, moet toch wel richting de 150 pk op gaan leveren.

Maar gelukkig hebben we een hoog startnummer aankomend jaar zelf in de hand. Zolang we maar eerder betaald hebben dan Willem Roest Wink

150pk op 700kg, ik maak me nog geen zorgen Wink. 214pk/ton daar moet ik nog wel bovenuit gaan komen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 30 augustus 2012 10:20 PM
  [ # 3233 ]

Hoeveel max pk is nu haalbaar Sans.
plm 675 pk??.

Harry.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 30 augustus 2012 10:21 PM
  [ # 3234 ]

Ow gelukkig, dan kan ik nog rustig een beetje doorhobby-en hier in de garage. Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 augustus 2012 10:23 PM
  [ # 3235 ]
harry45 schreef:

Hoeveel max pk is nu haalbaar Sans.
plm 675 pk??.

Harry.

Op de voorwielen? Jullie zijn echt ziek ....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 30 augustus 2012 10:28 PM
  [ # 3236 ]

Eigenlijk wil je dat ook in de SM Wink...

675pk kan natuurlijk, maar niet zonder een turbo die zo absurd groot is en de compressie zo ver te verlagen dat de auto niet fijn meer rijdt. Met de beperkende factoren van de huidige compressie en turbomaat denk ik dat je met een hoop kunstgrepen misschien de 500pk aan zou kunnen tikken zonder NOS. Maar dan ga je heel veel geld stoppen in de laatste kleine stappen zoals waterinjectie, methanol damp voor de intercooler, porten, flowen blueprinten, 160 octaan race benzine? Dat laatste is misschien niet eens nodig, dat zou je wel verder van 500pk krijgen denk ik.

Als ik met de huidige maatregelen, en nog inlaat en uitlaatspruitstuk en 3 inch uitlaat zo tegen de 400pk uitkom dan is hij denk ik voor mij even goed. De wet van de afnemende meeropbrengsten gaat dan spelen, dus als ik nog verder wil, dan ga ik misschien toch eens denken in 20b termen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2012 10:47 PM
  [ # 3237 ]
sans-pareil schreef:

Maar dan ga je heel veel geld stoppen in de laatste kleine stappen zoals waterinjectie, methanol damp voor de intercooler, porten

Met zulke stappen ga je toch ook weer meer gewicht inbrengen?
Ik denk ook dat er ergens gewoon een praktische grens is en dat daarboven het allemaal weinig zin meer heeft.

Anders zit je straks op eens met een soort van 1500 pk dragster die vreselijk veel zuipt en waar niet meer normaal mee te rijden is.
Je zal de eerste niet zijn die zover komt Wink

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 30 augustus 2012 10:53 PM
  [ # 3238 ]

O,ja niet vergeten het voorterrein naar de achterbrug te versterken, anders trek je de hele zaak uitelkaar. stupid
Maar plm 400 pk is voor mij goed genoeg, weet niet of ik het ooit nog doe, de motor is er in ieder geval geschikt voor, alleen nog 10K sparen. yes
Ach een beetje SM kost ook 35K en voor dat geld heb je dan wel een SUPER CX Turbo 2 Vems, V.d.L,    Top 300 KM plus. bravo

Harry. haha

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 30 augustus 2012 10:56 PM
  [ # 3239 ]
waterman schreef:
harry45 schreef:

Hoeveel max pk is nu haalbaar Sans.
plm 675 pk??.

Harry.

Op de voorwielen? Jullie zijn echt ziek ....

Nee, prettig gestoord. nuts

Harry.

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2012 11:11 PM
  [ # 3240 ]
harry45 schreef:

O,ja niet vergeten het voorterrein naar de achterbrug te versterken, anders trek je de hele zaak uitelkaar. stupid
Maar plm 400 pk is voor mij goed genoeg, weet niet of ik het ooit nog doe, de motor is er in ieder geval geschikt voor, alleen nog 10K sparen. yes
Ach een beetje SM kost ook 35K en voor dat geld heb je dan wel een SUPER CX Turbo 2 Vems, V.d.L,    Top 300 KM plus. bravo

Harry. haha

Volgens mij heb jij ooit nog uitspraken gedaan dat je niet op zoek was naar vermogen maar naar betrouwbaarheid en een goed lopende motor.

Nieuwe verslaving gevonden? Laughing

Profiel  
 
 
216 van de 224
« Eerste  < Vorige 214 215 216 217 218 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook