Rondje uit de stalen tank zagen, dichtlassen en een 70 liter gastank erin laten zakken. Kan ook. Hou je iets van 17 liter over voor benzine. Heeft onze besnorde knutselkoning PvK ook gedaan. Lijkt me ook wel wat.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
waterman schreef:Er zitten niet alleen rubber slangen onder een SM. De lange leiding is van plastic. Rislan om precies te zijn.
Die lange leiding heb ik vervangen door een stalen hydrauliek leiding met bij passende koppelingen (aansluitingen) voor de rubberen benzine slangen.
Heb nog wel een setje liggen voor je
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Goed meegedacht mensen!
Die brandstofleidingen heb ik natuurlijk al even nagevraagd, was mijn eerste vraag zelfs. Er moeten dus gevlochten RVS leidingen onder/op/aan, heb al een type en adres gekregen. Zijn dure leidingen, in de racerij gebruikt men niet anders. Maar dan ben ik ook voor eens en altijd van het welbekende SM-brandgevaar af, dus no biggie; een goede investering.
De BMW heeft ook veel aluminium delen en daar is na ruim 5 jaar nog niets van verteerd. Ik zal echter eens een flacon bio-ehtanol halen en daar een onderdeeltje van een carburateur ingooien en kijken wat het doet. Zal toch wel een andere legering zijn.
Oh hé m’n kapotte starter-valve kan mooi als proefkonijn dienst doen.
Gastank in benzinetank…hmmm… vraag me af of dat keuringswaardig is.Bovendien als ik 17 liter bio-ethanol kan opslaan is dat ook niet erg veel. Het moet wel een beetje in verhouding blijven. aan de andere
@ Walter; O tof, dan wil ik die van je kopen als dat mag! Tezamen met een aantal van die adapters om voor en DS een flexibele treiterslang aan te sluiten. Want die zijn helaas alweer op.
Ik mail je nog wel even!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
om die aangepaste benzine/gastank in je sm te krijgen moet je trouwens ook de complete kofferbodem verlagen, anders past het niet….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tjonge jonge - ik zou denken dat het rijdend krijgen van een SM sowieso al een ambitieus project is. Maar zo trek je het nog nèt weer een stapje verder. Vol bewondering blijf ik dit volgen.
mark sm schreef:waterman schreef:Er zitten niet alleen rubber slangen onder een SM. De lange leiding is van plastic. Rislan om precies te zijn.
Die lange leiding heb ik vervangen door een stalen hydrauliek leiding met bij passende koppelingen (aansluitingen) voor de rubberen benzine slangen.
Heb nog wel een setje liggen voor je
Heb je dat met koper en knel koppelingen gedaan? 8 of 10 mm?
waterman schreef:om die aangepaste benzine/gastank in je sm te krijgen moet je trouwens ook de complete kofferbodem verlagen, anders past het niet….
Peter z’n wijze van plaatsen. Ik zou ervoor kiezen de ophoging in de kofferbak te hebben en daar op maar een andere afdekplaat op laten maken. Dat lijkt me mooier dan een puist onder de auto te hebben hangen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
mark sm schreef:Die lange leiding heb ik vervangen door een stalen hydrauliek leiding met bij passende koppelingen (aansluitingen) voor de rubberen benzine slangen.
Heb nog wel een setje liggen voor je
Ow cool!! Maar is dat niet te nauw? De breedtste maat HD-leiding is 6,35mm toch?
Weet eigenlijk niet eens wat de diameter is van de Rislan leiding die er nu onder zitten.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo, dit wordt een interresante project..
Enne wat van kleur plastic wordt de SM ingepakt..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
U-Niek schreef:mark sm schreef:waterman schreef:Er zitten niet alleen rubber slangen onder een SM. De lange leiding is van plastic. Rislan om precies te zijn.
Die lange leiding heb ik vervangen door een stalen hydrauliek leiding met bij passende koppelingen (aansluitingen) voor de rubberen benzine slangen.
Heb nog wel een setje liggen voor jeHeb je dat met koper en knel koppelingen gedaan? 8 of 10 mm?
sla ff 2 vliegen in een klap ( La leo vroeg er ook naar ):
stalen, naadloze hydrauliek pijp 10 mm (inw. 7 mm) De orginele plastic buis is dezelfde maat. De bochten ed. zijn gebruikt van hogedruk slangen. foto volgt.
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Lees het nu pas weer, maar klinkt als een nog mooier project dan het al was. Sterkte!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 6485
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
GWHENDRIKS2 schreef:Zo, dit wordt een interresante project..
Enne wat van kleur plastic wordt de SM ingepakt..
Gelet op het milieuvriendelijke karakter van de auto en de kleur van het bedrijfslogo, gokje… groen?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, ik zat gisteren ineens te denken aan dégradé!
Van groen op de neus geleidelijk vervagend naar wit achterop, zodat daar het Hydraulique logo daar mooi uitkomt.
Trouwens Freek: mocht je mooie ideeën hebben of zin hebben in alvast een vingeroefening… ik weet dat je al eens een TRS in fraaie eco-look hebt uitgedost voor CitroMobile.
@Mark: dit is de brandstofleiding die mij werd aangeraden:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Die stalen ommanteking is mooi, maar niet echt nodig. De slang die je nodig hebt (200-06) gaat tot 69 bar…
een slang tot 10 bar is meer dan voldoende. Echter op bio brandstoffen is het van belang dat de rubberen kern van FPM is (bestand tegen biologische olieen). Voor gewone benzine volstaat een NBR slang.
De slang die je aangeeft is goed van kwaliteit (FPM) maar is qua druk een beetje overbemeten, en daar betaal je natuurlijk wel voor.
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja dat klopt, maar ik moet er zeker van zijn dat het materiaal tegen ethanol kan. En bij dit type leiding ben ik daar 100% zeker van. Maar wellicht is er een alternatief dat tot 10 bar kan weerstaan en dat daarmee een stuk voordeliger is.
Nouja, dat ga ik eens uitzoeken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D