Totaal aantal Berichten: 389
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Eindelijk, mijn visa staat weer voor de deur en mag weer een jaartje de weg!
Na exact één jaar en één dag APK-loos te zijn geweest mag ze weer de weg op! Aan de onderzijde is het laswerk professioneel hersteld (kost wat maar dan heb je ook wat) dus ik mag er vanuit gaan dat ik daar de komende jaren niet meer druk om hoef te maken.
De spatschermen voor zijn nu alleen nog verder gaan roesten dus ik ben afgelopen weekend al aan de slag gegaan met de schermen die klaar liggen. Na het nodige poestwerk zijn ze nog niet eens zo heel erg slecht, maar belangrijker wel roestvrij!
Maar eens kijken of ik er dit weekend aan toe kom om ze op de wagen te zetten.
Deze week meteen alweer de eerste problemen met de visa ondervonden. Op eens wilde ze niet meer starten, de accu was helemaal leeg doordat ik de lichten aan heb laten staan. Na het opstarten met behulp van de xantia liep ze weer als een zonnetje maar zelf na een rit van een uur bleef de accu leeg. Gisteren dan ook maar meteen een nieuwe er ingezet. Hopelijk is het nu verholpen en kan ik nu weer lekker tuffen in de visa. Het blijft toch grappig hoe mensen je ‘s morgen aankijken als je met het verkeer mee rijdt over de A12 in de spits.
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Wie kan me vertellen of ik voor het vervangen van de spatborden de voorbumper moet verwijderen?
De vraagbaak is hier over niet helemaal duidelijk:
15.2 voorscherm vervangen
- verdwijder de 10 bevestigingsbouten…
- verwijder de 2 moeren…
- Tik de bumper wat naarvoren en verwijder de bout achter de bumper.
- etc.
“tik de bumper..” is wel erg algemeen m.i., moet ik die dan niet eerst ergens los maken?
Alvast bedank voor de reactie
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De bumper;
Grille verwijderen, 2 bouten bovenop losdraaien.
Rubber spatlappen in het spatbord aan de voorzijde verwijderen, daar zitten boutjes verstopt
Onder aan je voorspatbord links en rechts een boutje losdraaien
en midden onder de bumper de steun losdraaien, neem dan de bout waar de lip aan het subframe zit, die zelftapper zit altijd vast.
Dan rustig naar voren trekken en je hebt het ding al op de grond liggen (max 20 min werk)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Bedankt maurice, ik had al zo’n vermoeden dat het iets meer werk was dan de vraagbaak me wil doen geloven.
ik had het klusje voor morgen gepland. Hopelijk zit het weer mee!
Vandaag weer even woon-werk-woon (160km) gedaan met de visa en ik moet zeggen dat hij bijzonder comfortabel en soepel de A12 over gaat. Ik krijg alleen wel het idee dat ik sneller aan de kant “geduwd” wordt, dan wanneer ik met de xantia en dezelfde rijstijl rijdt.
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het meeste werk zit ‘m zoals altijd bij bumpers in vastgerotte boutjes…
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Eindelijk heb ik tijd gevonden om de foto’s van mijn visa van mijn telefoon te halen. Het is al weer drie weken geleden dat ik de klus heb geklaard. Het vervangen van de spatschermen viel goed te doen (mede dankzij de tips van het forum, waarvoor dank!).
Voor:
Tijdens de klus:
Het resultaat:
Ik ben erg tevreden, nu moet ik nodig de rest van de visa poetsen….
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
“Vind ik leuk”
Je hebt haar alweer een behoorlijke tijd, blij dat er in geïnvesteerd wordt.