Nu heb ik de laatste dagen problemen met het remmen.
Als ik nu boven de 70km/h rijd en ik rem dan trilt mijn stuur heel hard en mijn rempedaal trilt ook.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn
Alvast bedankt
Groetjes dirk
IK HEB EEN C3 16HDI VAN JANUARI 2011 EN ER STAAN NU 14.000.KM OP.
Garantie? lijkt mij iets met de remschijven.
C3 1.2 Vti EGS Collection
zouden mijn remschijven al versleten zijn dan
Waarschijnlijk niet versleten maar krom. Maar je hebt toch gewoon garantie neem ik aan?
ja ja volledige garantie en omnium
Ik zal proberen om morgen langs de garage te gaan
Hoe zou dit komen dat ze krom staan.
Alvast bedankt voor uw reactie
Misschien is het wel wat anders, gewoon langs de dealer gaan.
Kromme remmen kun je van de meest simpele zaken krijgen.
Zoals wanneer de remmen warm zijn door plas rijden vervolgens bij het remmen tot stilstand komen en de rem een tijdje ingedrukt houden. Warmte op de plek waar het blok de remschijf raakt kan dan minder goed weg dan op de rest van de schijf.
Of steentje of vuiligheid tussen remblok en schijf krijgen waardoor een beschadiging op de schijf optreedt.
Niet direct om garantie roepen, vaak is de gebruiker zelf -onbedoeld & onwetend- de ‘boosdoener’. zeker wanneer de schijven het 14.000 km zonder trillen gedaan hebben mag je er van uit gaan dat het geen productiefout is maar ‘gewoon’ iets dat door een invloed van buitenaf of het remgedrag van de bestuurder veroorzaakt wordt.
Desalniettemin: hoop voor je dat het snel opgelost is.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
heb nieuwe remschijven/blokken laten steken en het is gedaan met trillen
remschijven waren wat scheef getrokken
alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes dirk