Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Geachte techneuten,
Mijn BX zakt na het afzetten van de motor erg snel in,na een uur ligt de achterkant al in slaapstand. De voorkant duurt iets langer,halve dag ofzo.
Er moet dus intern iets behoorlijk doorstromen. Wat en waar zit het probleem?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Niet echt iets om je zorgen over te maken, doet die van mij ook. Zo lang bij lopende motor de pomp niet al te vaak aanslaat is er weinig aan de hand
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het Remcommando heeft gewoon een te hoge interne slijtage.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Kan het niet gewoon iets simpels zijn als een voorraadbol?
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
waterman schreef:Het Remcommando heeft gewoon een te hoge interne slijtage.
Zou dan de pomp ook te frequent aan moeten slaan?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Mijn bx ligt na een uur achter ook plat, pomp slaat om de 50 seconden aan. Volgens mij niet echt iets om je druk te maken. Tenzij je pomp vaker aanslaat natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Die van mij ligt achter ook met anderhalf uur wel plat, voor duurt toch al minimaal een halve dag. Lijkt me dus niks om je zorgen over te maken.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Je kan de retourleidingen los maken bij het LHM vat, bij mij stroomt er binnen 15 minuten een kwart liter terug vanaf de remservo, en dat komt weer van de veercilinders achter. Die van mij ligt dus absurd snel op z’n kont. Binnenkort ga ik de servo vervangen.
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Kan je uitleggen waar de ‘servo’ zit?
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat is de cilinder die ingedrukt wordt door je rempedaal. Dus als je in je motorruim kijkt is het een onderdeel dat op het schutbord zit bij je rempedaal en er gaan meerdere hd leidingen naar toe/vanaf. Er zitten 2 lekretours op, die zou je even kunnen volgen naar het vat, en kijken hoeveel daar uit komt.
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007
- Ami 8 berline business edition
De mijne zakt al na een uur en krimpt dan ook nog eens.
Au revoir, Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Bedankt voor de uitleg Vermond.
makado schreef:De mijne zakt al na een uur en krimpt dan ook nog eens.
Au revoir, Maurice
Wat ben je toch een vies mannetje.
EEhhh,mag ik nog een bonbonnetje proeven mevrouw,eehhh lekker hoor.
Met z’n vieren in je Eendje.