14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14

Kenteken van 87 maar productie 86?  WEL belastingvrij !
Porsche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 16 april 2012 12:19 AM
  [ # 196 ]

Dan blijf je er toch bij…
En ik geloof alleen maar wat in wet- en regelgeving wordt vermeld. En gelukkig kan ik daar goed bij, want ik werk bij…. Wink

Profiel  

Porsche
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 16 april 2012 12:38 AM
  [ # 197 ]

Oh en dat de Belastingdienst fouten kan maken was mijn betoog al in mijn post van 09 april 2012 06:46 PM…

Overigens, het ten onrechte nemen van een beslissing in de vorm van een voor bezwaar vatbare beschikking is toegegeven in een interne mail aan mij, met als motivering het ontbreken van verdere rechtswegen (nogmaals, zie mijn aangehaalde post). En of de rechter zelfstandig onderzoekt of terecht een voor bezwaar vatbare beslissing is genomen hangt af van het feit of dit van openbare orde is…

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 16 april 2012 01:54 AM
  [ # 198 ]

Ik heb een poging gedaan wat forummers op weg te helpen omdat ik vind dat ik als advocaat ook een maatschappelijke functie heb om mensen te helpen. Dat is aardig gelukt en dat heeft de forummers die ik bijstond niks gekost. Nu verzanden we in een discussie over wie de grootste juridische p.. heeft. Ik stoor me daar mateloos aan op dit forum aan als het over de kennis van auto’s en de techniek gaat. Ik ga nu in dit draadje dus maar niet hetzelfde doen voor zover ik al niet in de valkuil was gelopen. Als iemand nog zit wachten op een uiteenzetting over de vraag of een beslissing openstaat voor beroep, dan weet men mij wel te vinden. Dan zoek ik wat jurisprudentie erbij over ambtshalve toetsing en alsnog niet ontvankelijk verklaren.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 juli 2012 09:35 AM
  [ # 199 ]

De uitspraak is al een tijdje binnen. De uitspraak heb ik niet digitaal kunnen vinden. Daar wachtte ik eiegenlijk op voor deze post. De rechtbank heeft het beroep inderdaad niet ontvankelijk verklaard, geen rechtsingang dus. Ik ben het niet eens met de uitspraak. We hebben een vrijstelling verkregen tijdens de oude regeling, opnieuw veranderde regelgeving en dus geen procesbelang meer. Daarbij is de belastingidenst in de proceskosten veroordeeld. We laten het erbij.

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6485

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 03 juli 2012 10:10 AM
  [ # 200 ]

Jammer Robin. Maar ook dit is duidelijkheid.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten

Gepost: 03 juli 2012 12:37 PM
  [ # 201 ]

Nou, we hebben wel degelijk resultaat, namelijk dat er geen brandstoftoeslag zal worden gerekend indien er ooit LPG in de auto’s wordt geïnstalleerd. De rechter meldde in de uitspraak nog dat er een rechtsingang zou zijn geweest door de aanslag zelf. Maar dat klopt niet. De aanslag waartegen bezwaar zou moeten worden gemaakt, zou namelijk pas komen nadat de nieuwe regeling van kracht werd en dan val je dus onder nieuw recht. Hoe dan ook, resultaat en een vergoeding van de proceskosten. Dat maakt het dragelijk, maar toch een tikkeltje onbevredigend.

Profiel  

dandelion
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18

Gepost: 31 augustus 2012 04:58 PM
  [ # 202 ]

beste mensen,

ik heb niet alle berichten in dit topic gelezen, dus hoop dat jullie niet met overbodige info worden opgezadeld. Hoe dan ook, mijn prestige heeft datum eerste toelating en ingebruikname begin februari 1987.
Ik wilde vandaag het formulier verzoek vrijstelling motorrijtuigenbelasting invullen maar informeerde nog even bij de belastingtelefoon. daar toetste men mijn kenteken in en gaf aan dat de belastingvrijstelling AUTOMATISCH zal worden doorgevoerd vanaf februari 2013. (wanneer de auto dus in de overgangsregeling zit en 26 jaar in nederlandse registers staat).
we zullen zien of het gebeurt, maar in tijden van crisis een welkome belastingverlaging (en eventueel financiele impuls om de auto te conserveren).

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5465

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 september 2012 04:48 PM
  [ # 203 ]

http://www.rendement.nl/fiscaal/nieuws/id8222-vrijstelling-oldtimers-staat-op-de-tocht.html

Ja, even de link hier geplaats. Ik denk dat het hier ook van toepassing is opdeze topic.

Mocht het zo worden, dan moet ik toch echt kijken of ik eentje maar weg moet doen Neutral .. (natuurlijk niet de karakterterbak)

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 02 september 2012 04:56 PM
  [ # 204 ]

Zou balen zijn maar de bx zou er niet om weggaan.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

14 van de 14
« Eerste  < Vorige 12 13 14

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook