rf schreef:Net even gebeld: De 185x80x14 kan wel gewoon geleverd worden. Dit is van het merk Federal.
Kosten incl. zijn 98 euro per band. Ik heb dan wel de orginele maat.Michelin energy saver kan ook, dan in 195x70x14 kosten zijn dan 118 per band.
Waar doe ik goed aan. Kan dat zowiezo: 195 voor en 175 achter?
voor moet 195 en achter 185
energy saver kost iets van 89 euro bij autobandenmarkt.nl
moet toch voor minder dan 30 euro per band mogelijk zijn deze te laten omleggen en balanceren?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Morgen afspraak voor de nieuwe banden: Michelin Energy Saver 185x14x70
Incl alles 106,- per band.
Dyna Z1: Tout alu.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jammer, nu heb je zeker een afwijking op je snelheidsmeter…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Serie 70 wordt inderdaad wel klein hoor. De maat die op jouw auto oorspronkelijk zat was 185x14 - en dat is een serie 80 band (oftewel 185/80 x 14). Als dat de enige optie is voor een breedte van 185, dan zou ik je toch echt aanraden op 195/70 x 14 over te stappen.
Ik had mij mooi vergist. Banden die er nu onder zitten zijn Michelin 185x14x70.
Dyna Z1: Tout alu.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat gaat er nu onder dan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zelfde maat.
Dyna Z1: Tout alu.














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Da’s dus een beetje jammer, voor het zelfde geld had je de 195 kunnen kopen en had alles geklopt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is mij ook al opgevallen dat 190/65/390 TRXen ook een flinke afwijking hebben…
Vreemd want die zijn ook door Citroën zo geleverd op de CX.
Mijn huidige 220/55/390ers kloppen veel beter op de teller.


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tellers hebben zo ook hun afwijkingen. Mijn vorige teller gaf precies de snelheid aan op 14” ers. Dat heeft me een keer drie bonnen op één dag opgeleverd. En dat terwijl de auto dus op TRX hoort. M’n huidige teller wijst iets te veel aan. Scheelt ontzettend in de kosten








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Je ziet het ook, een CX met stepwielen (188/70/14) is gewoon minder mooi. Daarbij heb ik ook het idee dat het veercomfort anders(minder goed) is.
Goede 185/80/14 banden zijn echt wel te vinden. Ik heb ze van Toyo, en dat is echt een prima band. Mooie zachte wang, erg prettige rijeigenschappen. Vergelijkbaar met Michelin. Een Japans kwaliteitsproduct en geen Chinese rommel.
Het mooiste zijn natuurlijk de MXV’s die Michelin als classic band levert, maar die kosten dan ook EUR 270,- per stuk. Iets wat voor een 2 liter echt een beetje onzinnig is.
Ik zou wel een beetje opletten met vage Chinese of zuid-afrikaanse merken.
De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat een Toyo iets minder lang meegaat dan een Michelin, bij stevig rijden is na 40.000 kilometer het mooie er wel af, terwijl een Michelin op de vooras wel 50.000 tot 60.000 meegaat.
Maar dan nog ben je een stuk voordeliger uit.
De Break (breedspoor) gaat trouwens binnenkort gewoon op 195/70/14 Michelin, dat vind ik gewoon prima staan onder zo’n slagschip. Bij een Smalspoor vind ik dat dan weer niet mooi.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Kan 195/70/14 ook aan de voorkant op een Prestige type 1?
Hoeveel bedraagt de afwijking op de KM teller dan ongeveer?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het antwoord staat in de 2de post:
waterman schreef:Ja, dat kan. Maar beter is 195/70-14.




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
En is dat niet te breed voor een smalspoor?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.