Kornstra’s BX
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 30 augustus 2012 04:30 PM

Geachte techneuten,

Mijn BX zakt na het afzetten van de motor erg snel in,na een uur ligt de achterkant al in slaapstand. De voorkant duurt iets langer,halve dag ofzo.

Er moet dus intern iets behoorlijk doorstromen. Wat en waar zit het probleem?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
joppevg
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012

- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Gepost: 30 augustus 2012 04:37 PM
  [ # 1 ]

Niet echt iets om je zorgen over te maken, doet die van mij ook. Zo lang bij lopende motor de pomp niet al te vaak aanslaat is er weinig aan de hand

huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85,  Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 augustus 2012 04:41 PM
  [ # 2 ]

Het Remcommando heeft gewoon een te hoge interne slijtage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 30 augustus 2012 07:32 PM
  [ # 3 ]

Kan het niet gewoon iets simpels zijn als een voorraadbol?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 30 augustus 2012 08:01 PM
  [ # 4 ]
waterman schreef:

Het Remcommando heeft gewoon een te hoge interne slijtage.

Zou dan de pomp ook te frequent aan moeten slaan?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 30 augustus 2012 10:57 PM
  [ # 5 ]

Mijn bx ligt na een uur achter ook plat, pomp slaat om de 50 seconden aan. Volgens mij niet echt iets om je druk te maken. Tenzij je pomp vaker aanslaat natuurlijk.

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 30 augustus 2012 11:38 PM
  [ # 6 ]

Die van mij ligt achter ook met anderhalf uur wel plat, voor duurt toch al minimaal een halve dag. Lijkt me dus niks om je zorgen over te maken.

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 augustus 2012 01:05 PM
  [ # 7 ]

Je kan de retourleidingen los maken bij het LHM vat, bij mij stroomt er binnen 15 minuten een kwart liter terug vanaf de remservo, en dat komt weer van de veercilinders achter. Die van mij ligt dus absurd snel op z’n kont. Binnenkort ga ik de servo vervangen.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 31 augustus 2012 06:20 PM
  [ # 8 ]

Kan je uitleggen waar de ‘servo’ zit?

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 augustus 2012 08:06 PM
  [ # 9 ]

Dat is de cilinder die ingedrukt wordt door je rempedaal. Dus als je in je motorruim kijkt is het een onderdeel dat op het schutbord zit bij je rempedaal en er gaan meerdere hd leidingen naar toe/vanaf. Er zitten 2 lekretours op, die zou je even kunnen volgen naar het vat, en kijken hoeveel daar uit komt.

Profiel  
 
makado
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-2007

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 31 augustus 2012 08:08 PM
  [ # 10 ]

De mijne zakt al na een uur en krimpt dan ook nog eens.

Smile

Au revoir, Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 31 augustus 2012 08:50 PM
  [ # 11 ]

Bedankt voor de uitleg Vermond.

makado schreef:

De mijne zakt al na een uur en krimpt dan ook nog eens.

Smile

Au revoir, Maurice

Wat ben je toch een vies mannetje.

EEhhh,mag ik nog een bonbonnetje proeven mevrouw,eehhh lekker hoor.

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook