Misschien zijn het toch wel Voodoo krachten Voodoobelg!
Misschien moet je toch nog even aandacht besteden aan de vorige vragen:
Staat het vlotterniveau goed afgesteld?
Sluit de vlotternaald de toevoer wel goed af?
Is de benzine niet te oud?
En kabels vervangen kan zeker geen kwaad, maar die komen binnenkort begrijp ik…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En dat van dat overlooppijpje is ook geen grap. De overtollige benzine moet eruit kunnen druppelen anders verzuipt het blok.
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
heb weer eens alles nagekeken nu heb ik de onsteking wel iets vroeger gezet en heb gedacht dat hij nu beter loopt heb er reeds 50 km mee gereden zonder kapotte bougie maar dit wil natuurlijk nog niets zeggen.
ik heb wel indruk dat hij olie op bougies heeft nu de zogenaamde klepsteel dichtingen vervangen zou dit helpen hieraan? dit lijkt me vrij simpel te vervangen zonder dat er veel los moet enkel de klepveren.
als hij nu stationair draait da hoor je heel soms een licht plofje in de uitlaat zou dit normaal zijn of is het toch nog een teken dat er iets niet in orde is.?
verder weet iemand van jullie waar ik aan een vacuum doos kan geraden voor op mijn onsteking deze vindt ik nergens los te koop dus denk dat ik deze occasie zal moeten zoeken.?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wacht ff: is die vacuumdoos lek of stuk? als dat zo is moet je daar eerst mee gaan beginnen. Best koop je dan gelijk een gereviseerde verdeler bij José Fransen of CTA. Als die vacuumdoos lek is wordt het anders nooit wat…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
inderdaad heb gezien dat deze lek is nu zeiden sommige dat het niet echt de oorzaak kan zijn van de bougies maar ik heb hier mijn twijfels bij.
in onsteking bij CTA is eentje van VALEO 119 euro of zijn er ook nog andere?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk, als die doos lek is heb je sowieso een plaats waar langs de motor valse lucht gaat zuigen. Da’s niet goed. Daarbij klopt er door die lekke doos geen moer meer van de vervroeging, de hele zaak staat feitelijk steeds te laat. Dit hele verhaal geeft een ander licht op je probleem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
mja als vrij zeker was dat het ging helpen dan kocht ik onmiddelijk een nieuwe onsteking.
jammer dat je de onsteking doos nergens kan vinden
heeft iemand ervaring met de nieuwe onstekingen die ze verkopen bij CTA? zijn deze goed?
VooDoobelg schreef:
ik heb wel indruk dat hij olie op bougies heeft nu de zogenaamde klepsteel dichtingen vervangen zou dit helpen hieraan? dit lijkt me vrij simpel te vervangen zonder dat er veel los moet enkel de klepveren.
Volgens mij moet toch echt de cilinderkop eraf als je de klepsteeldichtingen wilt vervangen.
Als je de klepveren eraf haalt vallen je kleppen naar binnen.
Of is dit een motor waarbij dat niet gebeurt? Iemand deskundig op dit gebied?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nee, klepseals vervangen kan vaak zonder de kop er af te halen. Je kan de cilinders onder druk zetten en dan blijven de kleppen gewoon zitten als je de veren er af haalt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja Waterman, maar dat moet je dan wel even weten!
Je moet wel weten waar je mee bezig bent!
Desnoods even de betreffende zuiger in de bovenste stand om te zorgen dat de klep niet ver naar beneden kan vallen als er toch iets mis gaat?
En je moet hele sterke vingers hebben om de veer weer aan te brengen.
Of heb je daar ook een truc voor?
In ieder geval met z’n tweeen doen? Eén om de veer in te drukken en de andere om de borgringetjes terug te plaatsen?
Of is dat wezenlijk anders dan bij DS?
Nou ik erover nadenk heb ik geloof ik een keer een soort wip gemaakt om achter de tuimelaaras te haken en dan zo de veer naar beneden te drukken.
Met het juiste gereedschap moet het dus toch wel kunnen…
De laatste jaren sleutel ik niet zo veel meer, dus ik moet de harde schijf af en toe weer even opstarten…
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
wil iemand eens de link van de klepsteel rubbertjes van op de CTA website hier posten dan weet ik welke ik moet bestellen.
mvg Tom
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
mijn bedoeling was al om de cillinder onder druk te zetten en zuiger boven te draaien maar als de zuiger boven staat kan de klep dan nooit heel naar binnen vallen weet iemand dit?
en is er iemand die een foto heeft van een zelf gemaakt gereedschap voor veren in te drukkken.?
zelf heb ik hier een tang liggen maar deze gaat enkel met gedemonteerde kop.?