Leiding in p;laats van Rilsan: Neem Teflon, kun je ook krijgen met RVS ( is dan wel duur).
To err is human, not to err is divine.
stalen hydrauliek leiding die gepassifeerd is, is goed genoeg.
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Tuurlijk, maar ik kan niet overal starre leidingen toepassen hè... een gedeelte moet wel ‘flex’ blijven.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
De beloofde foto’s: nu wordt het vast duidelijk, staal in de dorpels, flex aan de uiteinden. Leidingen vastgezet op de orginele plaats.Oja er zitten twee stalen leidingen in tw. 1 voor de brandstof en 1 voor retour hydrauliekolie.
gr Mark
Ziet er super goed uit. Niks geen flex langs de koker balk. Voor de gemiddelde doet het zelver is het wel wat lastig om koppelingen overlopend naar flex aan de starre leiding te bevestigen. Jij het zeker de beschikking over pers om de koppelingen de bevestigen?
Niek, koppelingen zijn d.m.v.een wartel-knelring verbinding met de leiding verbonden. Het slangetje is wel met een pershuls op de nippel gemonteerd (geperst), eigenlijk volstaat een slangklem, maar dat ziet er natuurlijk niet proffesioneel uit
foto’s ter toelichting:
gr Mark
Heel mooi allemaal hoor, maar heeft iemand een idee wat de ‘houdbaarheid’ van het orginele Rislan is?
Wat zou er mis kunnen gaan met Rislan als je E10 tankt?
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
E10 is wat anders dan E85 waar Leontien op wil gaan rijden hé ...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jaaaa, dat is wel duidelijk. Maar als je ‘gewoon’ op Euro 95 of 98 wil blijven rijden, is dat Rislan dan uberhaupt nog te vertrouwen? Persoonlijk zeg ik dat je het lot nooit moet tarten als het om brandstofleidingen gaat. Dus toch maar alles er uit trekken en vervangen met een alternatief dat voor alles bestendig is?
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jawel. Rislan kan wel tegen E10. Ik heb al eens een metertje of 2 van dat spul 3 weken in een bak E10 laten zwemmen. Ging goed.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Okey, dan laat ik het Reslan wellicht toch zitten. Ik heb overigens geen idee of een standaard SM op E10 wil rijden, maar het geeft me wel een gerust gevoel dat Rislan een betrouwbaar materiaal is door de jaren heen (+40).
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, E10 is bende. Er zijn al verhalen van gaten in carburateurs en vastlopende kleppen in de geleiders. Ik mot die meuk niet dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Helemaal duidelijk! Het is dus helaas allemaal een kwestie van tijd.
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
We zullen zien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Rislan slang houd zich zelfs na 40 jaar kranig ,
maar een keer vervangen door een nieuw exemplaar kan natuurlijk nooit kwaad .
Wel opletten als je de rubber voor en achterzijden vervangt ,
dat je geen knik in de slang duwd , want dan komt er aan de voorkant niks meer uit
Been there . ops:
Maar wat je zeker moet doen is het stukje voor de pomp en bovenop de tank vernieuwen .
Verder moet je ook bedenken dat een carburator auto maar enkele honderden grammen benzinedruk heeft !
Walter
Meten is weten , gissen is missen