2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Tuning DS4 HTP 200 Sport chic
thamarty
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 07-03-2006

- C1 Collection
Gepost: 13 augustus 2012 09:02 PM
  [ # 16 ]

Zo dan heb je een 200pk en is het nog niet snel genoeg?? Ik vond me 1.4 al snel zat.

Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto

Profiel  
 
dewim
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011

- DS 4 thp200 sport chic
Gepost: 13 augustus 2012 09:09 PM
  [ # 17 ]

daar ga je dan jammer genoeg naast pakken.
de tuner geeft garantie op de software als de garage bij update de tuning wist.
garantie op de motor daar ga je echt pech in hebben.

als jij je motor kapot rijd dan gaan zij echt wel niet je motor vergoeden.
tenzij er softwarematig fouten zijn.
op hardware geven zij geen garantie, wees nou eerlijk, zou jij garantie geven op iets dat je zelf niet gebouwd hebt.

staan veel gevallen van dergelijke situatie op het net.
turbo’s kapot, kleppen ingelopen, enzo enzo elke keer draait de klant er voor op.
als de auto gemaakt is kan de software wel gratis terug geplaatst worden.

niet bij zip, en dergelijke afzetters, maar ook niet bij erkende zoals cth en heinz motortuning.

Profiel  
 
dewim
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011

- DS 4 thp200 sport chic
Gepost: 13 augustus 2012 09:09 PM
  [ # 18 ]
thamarty schreef:

Zo dan heb je een 200pk en is het nog niet snel genoeg?? Ik vond me 1.4 al snel zat.

dan ben je niet veel gewoon hahahahahaha.

grapje he.

grtz

Profiel  
 
thamarty
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 07-03-2006

- C1 Collection
Gepost: 13 augustus 2012 11:07 PM
  [ # 19 ]

Wink haha van mij ook, maar ik wens 200 pk Smile

Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto

Profiel  
 
mrgeel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 25-03-2010

Gepost: 15 augustus 2012 11:04 PM
  [ # 20 ]

Inmiddels de afgelopen 2 weken zo,n 2000 km gereden en heb nog steeds geen spijt!!!

Tot op heden nog geen nadelen mogen ondervinden.

Het aantal PK,S was voor mij niet het voornaamste, wel het koppel.
Het is nu heerlijk rijden, vooral in de eerste 2 versnellingen kun je wat verder doortrekken met een wat lager toerental en daar ging het mij eigenlijk om.

Uiteraard probeer ik ook wel eens wat bv. even wat meer gas geven in z,n 2e versnelling, nou hou je stuur maar met 2 handen vast want hij wil echt alle kanten op!!!

Brandstofgebruik is tot op heden gelijk gebleven, voor de tuning 8 : 100 en na de tuning gelijk gebleven.
Gisteren wel even de autobahn Richting Oberhausen gereden en een paar keer de 220 op de meter gelezen, helaas niet de mogelijkheid gekregen om het gaspedaal nog verder naar de bodem te bewegen, helaas was er nog meer autoverkeer op de weg en de terugweg regende het dus de snelheid toen maar even aangepast naar normaal.

Nu staat de DS bij de dealer waar ze hem morgen wat meer richting asfalt gaan brengen en eens kijken hoe dat gaat bevallen.


Groetjes, MRGEEL

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 16 augustus 2012 10:32 PM
  [ # 21 ]
mrgeel schreef:

Het is nu heerlijk rijden, vooral in de eerste 2 versnellingen kun je wat verder doortrekken met een wat lager toerental en daar ging het mij eigenlijk om.

Ik wil niks zeggen hoor maar langer doortrekken in lagere versnellingen is meer toeren dan bij overschakelen naar een hogere versnelling Mr. Green

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
mrgeel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 25-03-2010

Gepost: 17 augustus 2012 03:45 AM
  [ # 22 ]

Ik zie het toch ietsjes anders hoor.

Ik schakel meestal bij een toerental van rond de 3000.
Nu is de snelheid hoger in de 2e versnelling bij 3000 toeren dan voorheen.
Ik krijg meestal kippenvel bij het geluid van een hoog toerental, en ik hoef nu gewoon minder snel te schakelen.

Groetjes, GEEL

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 17 augustus 2012 10:48 AM
  [ # 23 ]
mrgeel schreef:

Ik schakel meestal bij een toerental van rond de 3000.
Nu is de snelheid hoger in de 2e versnelling bij 3000 toeren dan voorheen.

Is er iets aan je transmissie gedaan dan?
Als je motor getuned is dan blijft het toerental bij een bepaalde snelheid hetzelfde, zolang er niks aan de versnellingsbak veranderd is.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 17 augustus 2012 03:33 PM
  [ # 24 ]

Dat kan helemaal niet.
Zolang er niets aan de versnellingsbak verhoudingen is gedaan blijft je toerental gelijk!

Enige is dat je meer koppel hebt bij lagere toeren dus je zou juist eerder door kunnen schakelen naar zijn 3.
Al kan je met een THP200 ook makkelijk 50 rijden in zijn 5 zonder sputteren. Misschien dat dit nu zelfs wel in zijn 6 kan.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
dewim
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011

- DS 4 thp200 sport chic
Gepost: 31 augustus 2012 06:23 PM
  [ # 25 ]

even het topic terug oppikken, ik heb een testbankrun gedaan met madam’s standaart ds4, 203pk en zonder de overboost, 263 nm.
nu is hij gechipt, 226 pk en 390nm trekkracht. maar, de bak is aangepast met vestevigde tandwielen, en zwaardere koppeling.
meer pk’s wou de tuner niet doen, de eerste run was een meer dan mooie 253pk, na een paar testbank runs was de turbo loeiend heet en de blok ook. (gemeten met apparatuur)
na het terugschroeven, afkoelen en terug van punt nul te beginnen was dit niet het geval en bleef alles mooi binnen de marges die de auto aan kan.

grafiek moet ik nog uploaden.

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 31 augustus 2012 09:59 PM
  [ # 26 ]
dewim schreef:

nu is hij gechipt, 226 pk en 390nm trekkracht. maar, de bak is aangepast met vestevigde tandwielen, en zwaardere koppeling.

Is die 390 geen typfout Smile
Zal een flinke duit gekost hebben al die aanpassingen.

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 augustus 2012 10:05 PM
  [ # 27 ]

Dat was dan een duur geintje, je bak laten aanpassen en een sterke koppeling en da dan voor maar 26 pk ........

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
dewim
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011

- DS 4 thp200 sport chic
Gepost: 01 september 2012 10:30 AM
  [ # 28 ]

koste inderdaad een mooie 4cijferige duit, maar het verschil is dan ook enorm.
jullie kijken maar naar de pk’s, terwijl je met alleen meer pk’s totaal niet harder optrekt, alleen je topsnelheid verhoogd. trekkracht is het belangrijkste als het om optrekken gaat, en nee, 390 is geen typefout. acceleratie is een pak heviger nu, vol gas is zelfs een beetje te voor de voortrein in de eerste 3 versnellingen.

Profiel  
 
064harry
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011

- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Gepost: 19 januari 2013 06:15 PM
  [ # 29 ]

Zekers geen Freedrive Basic voor jou??

Profiel  
 
jellejawa
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 22-11-2012

Gepost: 20 januari 2013 12:59 PM
  [ # 30 ]
mrgeel schreef:

Ik zie het toch ietsjes anders hoor.

Ik schakel meestal bij een toerental van rond de 3000.
Nu is de snelheid hoger in de 2e versnelling bij 3000 toeren dan voorheen.
Ik krijg meestal kippenvel bij het geluid van een hoog toerental, en ik hoef nu gewoon minder snel te schakelen.

Groetjes, GEEL

Dit kan natuurlijk niet als alleen je motor getuned is. Alleen als je versnellingsbak zou zijn aangepast.

C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook