Thanks voor alle berichten hier!
De ASX gaat trouwens niet naar mij, maar wat ik wel krijg is nog onduidelijk.
Wel heb ik er nu twee weken C4 opzitten en dat beviel goed. Zeker na het Astra 1.4 eco bijtellingshok!
Dat was echt een traag ding en je moest flink trappen! De C4 had hetzelfde blok als de Ds, dat reed ook best weer prima die 92 pk diesel moet ik zeggen. Vreemd vind ik alleen wel dat de E-HDI in de C4 de 112 pk versie is.
Nu heb ik echter weer een hok. Een Punto Twinair…
Naast dat deze vrij kaal is, ook veel ergonomische missers. Korte stoelen, te hoge zitpositie ondanks stoelhoogte verstelling, geen snelheidsmeter in het midden van het tellerwerk dus regelmatig geen zicht, wel een reset functie voor de cruisecontrol maar geen pauze en ook geen weergave van dit verhaal in het tellerwerk. Pf zo kan ik nog wel even doorgaan dus en die motor, dat kan toch gewoon echt niet in zo’n auto. In een 500 is het leuk, maar je wilt niet dat je Punto als een scooter klinkt. Dat samen met de te verschillende materialen in het interieur, doet ook echt afbruik aan het kwaliteitsgevoel.
Ik ben misschien een beetje verwend, maar autorijden mag toch ook leuk zijn toch?
Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
xsaracoupetddriver schreef:Ja ook emyway net als c3
Valt dit dan ook nog te updaten voor de huidige DS3 rijder?
Of is het een compleet nieuwe unit. Misschien dat de USB box dan wel werkt na een software-aanpassing?
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik denk het niet, want eMayway bestond al langer voor andere Citroen-types, zoals de C4 en DS4.
Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Maar de Business versie zal toch gewoon een normale DS3 zijn met actiepakket? Dus qua uitrusting en dashboard is het toch gelijk? Waarom daar dan wel ineens eMyWay in..
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Ik denk omdat de gemiddelde lease rijder zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk wil hebben. Als de fabrikant dat vervolgens voor een bepaalde prijs kan leveren, dan zou hij wel gek zijn dat achterwege te laten. En laten we wel wezen, het hoeft allemaal niet zoveel extra te kosten, in onze Fiësta zit het standaard. Kwestie van een chipje op een moederbordje erbij. Bij de gewone uitvoeringen is het een mooi instrument om extra geld te vragen. Overigens werd elders, ik weet niet meer waar precies, de vraag gesteld waarom de DS3 nou zoveel méér moet kosten als de C3. Vraag ik me ook af, omdat hoewel de DS3 een heerlijke auto is, hij toch niet zoveel extra afwijkt van de C3. Productietechnisch in elk geval niet. Pure marketing, in elk geval slim gedaan bij PSA. Ik zou er zo weer een kopen en als ik hem total loss zou rijden, zou er meteen een nieuwe komen.
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Rivanov schreef:Valt dit dan ook nog te updaten voor de huidige DS3 rijder?
Of is het een compleet nieuwe unit. Misschien dat de USB box dan wel werkt na een software-aanpassing?
Rivanov schreef:Maar de Business versie zal toch gewoon een normale DS3 zijn met actiepakket? Dus qua uitrusting en dashboard is het toch gelijk? Waarom daar dan wel ineens eMyWay in..
Het heeft niets specifieks met de Business uitvoering te maken, alle DS3’s zullen, als ik het goed heb, vanaf september met eMyWay worden afgeleverd. eMyWay is overigens een totaal andere unit dan MyWay (ze worden zelfs door twee totaal verschillende fabrikanten gebouwd), dus ik betwijfel het ten zeerste dat er binnenkort een software update aankomt die de USB box perfect zal laten werken.