kreeg net een mailtje : kleber 145/80r13 krisalp voor 45€/stuk
iemand ervaring mee? zijn dat zowat goede banden?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik heb michelin Alpin er op laten leggen
maat 205/55/16
ik moet zeggen ze hebben iets meer rol geluid dan de michelin’s die er orgineel opliggen maar je moet wel de radio uit hebben en goed luisteren wil je het horen.
mijn verbruik is gestegen van 5.9 ltr op 100 naar 6.3 ltr op 100 maar dat ligt ook aan het koude weer want dan is het verbruik sowieso wat hoger.
ik vind het een comfortabele band.
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De CX staat de hele winter binnen dus ik zie het nut er niet van. Misschien in gebieden waar veel sneeuw valt, maar vor de winterse regen alleen doe ik het niet, ook niet bij de dagelijkse P206. In de zomer kan het ook flink plenzen dus dat is voor mij geen argument. Al jaren schadevrij (in ieder geval geen eigen-schuldschades) zonder winterbanden. Dusss…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Deze winter ga ik ook voor winterbanden. Heb een hele avond op internet gezeten om allerlei tests na te lezen. Waar bij de ene test de band goed uit de test komt, scoort-ie bij andere weer minder. Je wordt dus niet zo heel veel wijzer van die tests. Nou heb ik ook nog een a-gangbare bandenmaat voor de Xsara: 195/55/15. Veel minder keus dan bij andere maten, blijkt.
De Toyo Snowprox S950 kan ik goedkoop aankomen (70,—per band inklusief alles), maar daar lees ik niet al te goede berichten over. Heeft iemand ervaring met die band?
Heb nu 5 opties gevonden:
- Bridgestone Blizzak (what’s in a name) LM25
- Goodyear ultra Grip GW3
- Pirelli W210 snowsport
- Michelin Alpin PA2
-Vredestein Snowtrac 2
Heeft iemand ervaring met één van deze banden, en zo ja, welke?
Ik neig zelf naar de Michelin of de Pirelli. Wat denken jullie?
B.v.d.
inkoppetje: 195/55 R15 Snowtrac2 van Vredestein natuurlijk !!
morgenvroeg gaat zo’n setje van 4 opnieuw een koude winter tegemoet onder m’n C3 XTR…
Nog even een advies:
bedenk dat de winters in Nederland heel wat minder wit zijn dan in de Alpenlanden…
dus: kies een band die vooral uitblinkt op NAT..
lijkt raar, maar ‘t is een feit.
succes bij je keuze
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
oops,
het onderstaande pluk ik zojuist van de Telegraaf site :
KNMI waarschuwt voor zware windstoten
DE BILT - In de loop van komende nacht en vrijdagochtend kunnen bij (sneeuw)buien zeer zware windstoten voorkomen tot 110 kilometer per uur. Het KNMI gaf deze waarschuwing donderdag.
De weerwakers in De Bilt verwachten dat het winterse karakter van de buien en de westerstorm tot overlast leiden. Aan de kust loopt de windkracht op naar 9, meer landwinwaarts is de windkracht minder hoog. Maar daar zijn de windstoten extra verraderlijk.
Door de zeer zware windstoten is grote schade mogelijk, waarschuwt het KNMI: gevaar van rondvliegende objecten en zeer gevaarlijk voor het verkeer. Vooral fietsers, bromfietsers, motorrijders, vrachtauto’s en auto’s met een aanhanger of caravan lopen risico.
Het instituut geeft gemiddeld drie tot vier keer per jaar een zogenoemd weeralarm.
Het verkeer in de vrijdagochtendspits zal door heel het land last hebben van de combinatie van windstoten met hagel en natte sneeuw.
rondvliegende objecten; zouden dat fietsers kunnen zijn, of Eendjes
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Timski schreef:Deze winter ga ik ook voor winterbanden. Heb een hele avond op internet gezeten om allerlei tests na te lezen. Waar bij de ene test de band goed uit de test komt, scoort-ie bij andere weer minder. Je wordt dus niet zo heel veel wijzer van die tests. Nou heb ik ook nog een a-gangbare bandenmaat voor de Xsara: 195/55/15. Veel minder keus dan bij andere maten, blijkt.
De Toyo Snowprox S950 kan ik goedkoop aankomen (70,—per band inklusief alles), maar daar lees ik niet al te goede berichten over. Heeft iemand ervaring met die band?
Heb nu 5 opties gevonden:
- Bridgestone Blizzak (what’s in a name) LM25
- Goodyear ultra Grip GW3
- Pirelli W210 snowsport
- Michelin Alpin PA2
-Vredestein Snowtrac 2Heeft iemand ervaring met één van deze banden, en zo ja, welke?
Ik neig zelf naar de Michelin of de Pirelli. Wat denken jullie?
B.v.d.
zoals ik al aangaf 2 posts hoger die michelinband is geweldig.
michelin en good-year scoren heel hoog
kijk eens op http://www.reifen.com daar staan bij de banden ook de test verslagen van verschillende duitse onderzoeks instellingen.
Op weg naar mijn werk was ik blij dat ik ze er al onder had zitten.
ik heb vorige week, nee twee weken geleden, nog fulda’s kunnen krijgen voor mijn GTI en ik ben er erg tevreden mee! heb gisteren en vandaag wat klappers gezien, en zag vanochtend een afsleepkraanwagen doorschieten bij een stoplicht, maar mijn controle over de wagen is heel gewoon. alsof ik ‘s zomers met mijn michelins rij. ik voel wel het profiel rollen op een droge weg, en ik hoor een licht zingen, maar het ziet er ook wel stoer uit met die kale stalen velgen.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Mij valt alleen het geluid op als ik door sneeuwpap rijd: dan gaan de Alpin’s die ik onder de Xant heb liggen fluiten.
hel1 schreef:ik heb vorige week, nee twee weken geleden, nog fulda’s kunnen krijgen voor mijn GTI en ik ben er erg tevreden mee! heb gisteren en vandaag wat klappers gezien, en zag vanochtend een afsleepkraanwagen doorschieten bij een stoplicht, maar mijn controle over de wagen is heel gewoon. alsof ik ‘s zomers met mijn michelins rij. ik voel wel het profiel rollen op een droge weg, en ik hoor een licht zingen, maar het ziet er ook wel stoer uit met die kale stalen velgen.
Ik heb er gewoon doppen op zitten. Ik ben dan ook van plan ze er het hele jaar onder te laten, zóveel grip scheelt het op modderige binnendoorwegen (die ik dus het hele jaar rijd).
De officiele classificatie van deze banden is ook M+S en dat staat voor Modder en Sneeuw (naja, in het engels dan). Die M, daar heb ik ze hard voor nodig!
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik ben een paar jaar geleden ook aan de winterbanden gegaan, toen we voor het eerst met de auto op wintersport zouden gaan. Ben toen goedkoop begonnen met een mooie set 2e hands Vredestein Snowtrac’s van de vorige serie die maar 1 seizoen waren gebruikt, en heb ze op de velgen laten leggen die ik nog van de GTI had liggen, ook om mijn mooie lm-velgen te sparen. En nu wordt het een beetje saai: ook ik ben er zeer over te spreken!!!
Ik merk duidelijk verschil, ook afgelopen maart toen die sneeuwbuien ons landje teisterden kon ik lekker doorkachelen op de linker baan terwijl de rest heel voorzichtig doorglibberde op de rechterbaan.
En in wezen kun je spreken van kostenbesparing als het een schade kan voorkomen, dus ik vind het een nuttige investering, en wil ook niet meer zonder, zelfs al zou ik niet op wintersport gaan!!
karel schreef:....Ik heb er gewoon doppen op zitten. Ik ben dan ook van plan ze er het hele jaar onder te laten, zóveel grip scheelt het op modderige binnendoorwegen (die ik dus het hele jaar rijd)....
Doet mijn schoonvader nu ook!! De extra slijtage in de warme maanden neemt hij voor lief, scheuren doet hij toch niet met zijn Clio. En waarom ook niet?
winnetou schreef:karel schreef:....Ik heb er gewoon doppen op zitten. Ik ben dan ook van plan ze er het hele jaar onder te laten, zóveel grip scheelt het op modderige binnendoorwegen (die ik dus het hele jaar rijd)....
Doet mijn schoonvader nu ook!! De extra slijtage in de warme maanden neemt hij voor lief, scheuren doet hij toch niet met zijn Clio. En waarom ook niet?
Ik rij er niet mee in de zomer. Dan neem ik toch vooral droog asfalt en snelweg. In de winter vind ik het een verademing. Het kost wel een paar centen als je nieuwe velgen moet kopen en nieuwe banden, maar met een setje tweedehands velgen met “zgan” bandjes was ik niet veel kwijt en je hebt er enorm profijt van. t’Is niet alleen dat je potentiele ongelukken voorkomt, je rijdt veel ontspannender omdat je gewoon betere grip hebt. Enige nadeel wat ik me kan bednenken is dat je je mogelijk gaat ergeren aan ander verkeer dat onder besneeuwde omstandigheden loopt te stuntelen op zomerbandjes.
Ooit wel eens afgevraagd als je met 60 op een besneeuwde snelweg met zomderbanden op de rechterbaan glibbert hoe sommige lui het gewoon in hun hoofd halen om met 100 gewoon door te jakkeren over de stevig besneeuwde en spekgladde linkerbaan? Die hebben wslk gewoon winterbanden en hebbben zelfs op de linkerbaan (die over het algmeen veel minder wordt schoongereden) nog plenty grip op goed winterrubber.
Wat dat betreft kun je met winterbanden wel harder doorrijden!! (al zullen de veiligheidsfanatici nu wel gaan steigeren).
gisteren deze bandjes tegen gekomen op de sloop, het zijn Michelin Energy’s maar vind het nogal een grof profiel zouden dat ook winterbandjes zijn?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:...Ooit wel eens afgevraagd als je met 60 op een besneeuwde snelweg met zomderbanden op de rechterbaan glibbert hoe sommige lui het gewoon in hun hoofd halen om met 100 gewoon door te jakkeren over de stevig besneeuwde en spekgladde linkerbaan? Die hebben wslk gewoon winterbanden en hebbben zelfs op de linkerbaan (die over het algmeen veel minder wordt schoongereden) nog plenty grip op goed winterrubber.
Wat dat betreft kun je met winterbanden wel harder doorrijden!! (al zullen de veiligheidsfanatici nu wel gaan steigeren).
Ik heb afgelopen maart ook al een aantal woedend flitsende auto’s in mijn binnenspiegel gezien (op de rechterbaan dus) die blijkbaar vonden dat ik nogal roekeloos reed. Maar inderdaad: ik reed dus lekker op winterbanden en had prima grip!!!