Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoe dan ook gewoon een mooi resultaat.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ziet er goed uit! gaan we haar zien in Wanrooy?
Leggen we gelijk die schakelstang erin!
gr. Yke
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik was wel van plan naar Wanrooy te komen. Maar ik weet nog niet of dat met deze dame gaat lukken…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Mooi gedaan die velgen!
Jij blijft ook lekker bezig aan je citroenen
Groeten Peter.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi resultaat!
marcelka schreef:
Het blanke aluminium ga ik nog met wax beschermen.
Zou je niet overwegen alles te beschermen met blanke lak? Dan kan je daar altijd nog wax overheen doen.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nadeel van blanke lak is dat er vocht onder kan komen en dan ben je weer terug bij af.
Op 1 of andere manier oxideerd het ook van binnen uit
Vriendelijke groet Frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Komt er vocht onder bij schade aan de blanke lak of dan dat altijd?
Goed zonder bescherming wordt het altijd bloodgesteld aan vocht.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Op 1 of andere manier komt er vocht bij,ook zonder beschadiging.( lijkt soms van binnenuit te komen)
En als je in de wax zet bescherm je ze ook.
En kun je de doffe plekken als die er komen weer weg poetsen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Zelfs nu het weer schoongestraald is zie je al onregelmatigheden zitten in het aluminium.
Als je daar lak overheen doet komt daar geheid weer iets onder te zitten.
Hoe snel dat zal gaan daar heb ik geen idee van.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
marcelka schreef:Zelfs nu het weer schoongestraald is zie je al onregelmatigheden zitten in het aluminium.
Als je daar lak overheen doet komt daar geheid weer iets onder te zitten.
Hoe snel dat zal gaan daar heb ik geen idee van.
Binnen enkele seconden oxideert aluminium om dit te voorkomen is een ingewikkeld procede ontwikkeld, de eenvoudige methode is zoals ik het vroeger heb geleerd na het stralen direct afspoelen met aluinwater bij het niet voorhanden hebben gewoon met huishoudazijn onverdund even wachten, 5 sec daarna afspoelen met gedistileerd water droogblazen en ogenblikkelijk in de 2K lak spuiten.
Dit is de manier om geen z.g bloemkolen onder je lak ts krijgen.
Hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ze zitten er onder.
Ik ben blij met het resultaat!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Netjes hoor!
Een GTi op TRX velgen staat gewoon super
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mooi!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Inderdaad - erg netjes.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Arghh, Gisteren een kleinigheidje.
De electrische achterramen weigeren nog maar iets te doen. Helaas staat links op een klein kiertje.
Ik heb de zekeringen kast al open gehad, maar de voorramen doen het wel. Volgens de manual is de zekering voor alle ramen.
Verder heb ik uitgevlooid dat er een relais tussen zit onder de kap. Als dat relais niet meer werkt, zou dat dan ook niet alle ramen moeten treffen?
Andere opties?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900